VOLVO S80 T6 bra bil

Moonfury UNDERGROUND
14 september 2010 · 649 Inlägg

hejsan ! undrar en sak ! är volvo s80 t6 en bra bil ? t6an är de en bra motor ! vill eventuelt skaffa en skön å bekväm vinterbil  ?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
jocke_gronberg
14 september 2010 · 4 586 Inlägg

Växelådan på dessa bilar har gett ägarna stora hål i plånboken. mycket dåliga

T6 låter väl lite väl för att vara vinterbil

Rock-Star
14 september 2010 · 2 982 Inlägg

Finns bra att läsa på WWW.svxc.se

viccoA
14 september 2010 · 3 111 Inlägg

Hade en S80 T6 som vinterbil för ett par vintrar sen.
Vek växellåda, bullrig i högre hastigheter (mycket vindbrus), klen framvagn, små bromsar och rostbenägen är nog det som jag kände när det gäller det negativa.

Moonfury UNDERGROUND
14 september 2010 · 649 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Växelådan på dessa bilar har gett ägarna stora hål i plånboken. mycket dåliga

T6 låter väl lite väl för att vara vinterbil

nja dom verkar ligga i väldigt fina priser . mycket lulllull å myss

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Moonfury UNDERGROUND
14 september 2010 · 649 Inlägg

viccoA skrev:
Hade en S80 T6 som vinterbil för ett par vintrar sen.
Vek växellåda, bullrig i högre hastigheter (mycket vindbrus), klen framvagn, små bromsar och rostbenägen är nog det som jag kände när det gäller det negativa.

låter som om den kanske inte är så bra då :S men man får la hålla koll på dem i så fal?

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Moonfury UNDERGROUND
14 september 2010 · 649 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Växelådan på dessa bilar har gett ägarna stora hål i plånboken. mycket dåliga

T6 låter väl lite väl för att vara vinterbil

de har kag hört dock :S

Saab 9-3 Aero 2.8 "Blackpearl" (2008)
Pirsech Team Cp Gul
14 september 2010 · 3 Inlägg

min har funkat klockrent utan några problem iaf, va mer fel på 850in. riktigt skön att åka, dock är min rätt låg så man känner ju av gupp tongue min e tillsalu så köp den haha smile

Brådhis * Voff voff *
14 september 2010 · 10 315 Inlägg

Det är bara 99-01 som har dom svaga lådorna! Från och med 2002 är lådorna starkare!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
mr_yeahman Krom-fascisten
14 september 2010 · 439 Inlägg

fixa din volvohäck du redan har och ha den som vinterbil

Blackbird_CaD_
29 september 2010 · 95 Inlägg

Har läst en massa om S80 T6 att automatlådan rasar bara man tittar på den, men hur dålig är automatlådan i S80:or som har en svagare motor än T6?
I alla fall där automatlådan har rasat i S80 så har det varit T6 verkar det som..

Brådhis skrev:
Det är bara 99-01 som har dom svaga lådorna! Från och med 2002 är lådorna starkare!

//Brådhis

Gäller detta endast T6?

Senast redigerat av Blackbird_CaD_ (29 september 2010)

Rock-Star
29 september 2010 · 2 982 Inlägg

Blackbird_CaD_ skrev:
Har läst en massa om S80 T6 att automatlådan rasar bara man tittar på den, men hur dålig är automatlådan i S80:or som har en svagare motor än T6?
I alla fall där automatlådan har rasat i S80 så har det varit T6 verkar det som..

Brådhis skrev:
Det är bara 99-01 som har dom svaga lådorna! Från och med 2002 är lådorna starkare!

//Brådhis

Gäller detta endast T6?

Nej inte bara T6an.
min S80 var en 99...rasad låda resulterade i NY LÅDA
min S60 var en 01a... "krökt kolv" resulterade i reparation

Blackbird_CaD_
29 september 2010 · 95 Inlägg

Rock-Star skrev:

Blackbird_CaD_ skrev:
Har läst en massa om S80 T6 att automatlådan rasar bara man tittar på den, men hur dålig är automatlådan i S80:or som har en svagare motor än T6?
I alla fall där automatlådan har rasat i S80 så har det varit T6 verkar det som..

Brådhis skrev:
Det är bara 99-01 som har dom svaga lådorna! Från och med 2002 är lådorna starkare!

//Brådhis

Gäller detta endast T6?

Nej inte bara T6an.
min S80 var en 99...rasad låda resulterade i NY LÅDA
min S60 var en 01a... "krökt kolv" resulterade i reparation

Men är alla S80 automatlådor starkare från och med -02? Inte bara T6 automatlådor.
Är det kanske t.o.m. samma sak med S60 att samtliga automatlådor är starkare från och med -02?

Rock-Star
29 september 2010 · 2 982 Inlägg

Blackbird_CaD_ skrev:

Rock-Star skrev:

Blackbird_CaD_ skrev:
Har läst en massa om S80 T6 att automatlådan rasar bara man tittar på den, men hur dålig är automatlådan i S80:or som har en svagare motor än T6?
I alla fall där automatlådan har rasat i S80 så har det varit T6 verkar det som..


Gäller detta endast T6?

Nej inte bara T6an.
min S80 var en 99...rasad låda resulterade i NY LÅDA
min S60 var en 01a... "krökt kolv" resulterade i reparation

Men är alla S80 automatlådor starkare från och med -02? Inte bara T6 automatlådor.
Är det kanske t.o.m. samma sak med S60 att samtliga automatlådor är starkare från och med -02?

om det är en S80 T6 du är intresserad av eller av volvo från 99 så tycker jag att du definitivt ska bli medlem på svxc.se, där får du all hjälp och en helt annan forum-miljö. du lär märka vad jag menar.

Blackbird_CaD_
29 september 2010 · 95 Inlägg

Rock-Star skrev:

Blackbird_CaD_ skrev:

Rock-Star skrev:
Nej inte bara T6an.
min S80 var en 99...rasad låda resulterade i NY LÅDA
min S60 var en 01a... "krökt kolv" resulterade i reparation

Men är alla S80 automatlådor starkare från och med -02? Inte bara T6 automatlådor.
Är det kanske t.o.m. samma sak med S60 att samtliga automatlådor är starkare från och med -02?

om det är en S80 T6 du är intresserad av eller av volvo från 99 så tycker jag att du definitivt ska bli medlem på svxc.se, där får du all hjälp och en helt annan forum-miljö. du lär märka vad jag menar.

Nej jag är inte intresserad av T6 utan av nån svagare motor, helst 2.4T eller 2.5T.
Skulle bara vilja veta om jag bör satsa på minst en -02:a eller nyare ifall automatlådan är starkare då.

Senast redigerat av Blackbird_CaD_ (29 september 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang