Dumpventil påSaab 900s ltt -90

jalle_9-5
16 september 2010 · 36 Inlägg

Undrar över varför vissa säger att det inte går att sätta dumpventil på saab 900s?
Och andra säger att dom kört med dump i flera år utan problen.
Vet nu att flera kommer att säga att jag ska köpa en återcirkulerande, men jag har en öppen ligger hemma i lådan och tycker då att det skulle vara onödigt att köpa en återcirkulerande när den jag har hemma kanske skulle ha funkat.

Min andra fråga är: Hur mycket törs jag ha i laddtryck i saaben? Har skaffat en saab 9000 ic, öppet filter, beställt bränslechip och 3" avgas från speedparts. Och självklart laddtrycksmätare.
Tacksam för hjälp.

Erick
16 september 2010 · 4 767 Inlägg

Hej!

När du monterat bränslechip i din Lucas-box så kan du ladda ca 1.1-1.2 bar riskfritt.

Öppen dump fungerar "ganska" bra på din bil, jag hade det i flera år på min og900s -90.

Det som blir fel när du har öppen dump på den är att den släpper ut redan uppmätt luft, och bilen kommer gå fett nån sekund eller två direkt efter du har dumpat. Det som kan hända är att om du drar iväg och dumpar från fullt ladd, och håller ner kopplingen och väntar på att den ska lägga sej på tomgång efteråt, kan du få motorstopp. Detta hände dock väldigt sällan för den lyckades i 99.5% av fallen återhämta sej själv utan några problem.

Har du batteriböj också? smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
jalle_9-5
17 september 2010 · 36 Inlägg

Ok. ska ta och prova att sätta dit den. Blir det fel så får jag väl köpa en återcirkulerande.
Jo, köpte 3" batteriböj med:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang