BMW M3 ta bort plåt bakom baksätet

pilemannen
20 september 2010 · 43 Inlägg

Min kusin har en BMW M3 01 och nu är det så att han har byggt ljud i bilen och vi vill få fram ljudet i coupen. Vi hade tänkt att skära ett hål i plåten bakom bakstolarna. Jag undrar vad den plåten har för funktion i bilen mest så man inte gör bort sig. Svar uppskattas.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 september 2010 · 8 744 Inlägg

Det är inte plåten vid armstödet ni tänker på?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
pilemannen
20 september 2010 · 43 Inlägg

jo precis plåten vid armstödet skrev lite fel smile

ekelund88
20 september 2010 · 2 656 Inlägg

pilemannen skrev:
Min kusin har en BMW M3 01 och nu är det så att han har byggt ljud i bilen och vi vill få fram ljudet i coupen. Vi hade tänkt att skära ett hål i plåten bakom bakstolarna. Jag undrar vad den plåten har för funktion i bilen mest så man inte gör bort sig. Svar uppskattas.

den ska ni inte kapa i den e "bärande" om jag inte minns fel

ChriZtoffer GAS democar 2018!
20 september 2010 · 8 744 Inlägg

Om uppbyggnaden är någorlunda lika den i en BMW e46 coupe så är det ingen fara att ta bort den plåten, sitter punktad på några ställen så det är bara att borra och banka så släpper den. Fanns skidlucka som tillval och då finns inte den plåten där.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Tokken Team dBakuten
21 september 2010 · 3 453 Inlägg

ekelund88 skrev:

pilemannen skrev:
Min kusin har en BMW M3 01 och nu är det så att han har byggt ljud i bilen och vi vill få fram ljudet i coupen. Vi hade tänkt att skära ett hål i plåten bakom bakstolarna. Jag undrar vad den plåten har för funktion i bilen mest så man inte gör bort sig. Svar uppskattas.

den ska ni inte kapa i den e "bärande" om jag inte minns fel

Nej då.. den e ju praktiskt taget gjord få att kunna tas bort.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
pilemannen
21 september 2010 · 43 Inlägg

okaj vem ska man lita på mest så man inte gör bort sig ?

Tokken Team dBakuten
21 september 2010 · 3 453 Inlägg

pilemannen skrev:
okaj vem ska man lita på mest så man inte gör bort sig ?

Om det är plåten över skidluckan så är det bara å ta bort.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
ChriZtoffer GAS democar 2018!
21 september 2010 · 8 744 Inlägg

Korrekt, som sagt så fanns skidlucka som tillval och då finns ju inte den plåten där. wink Så riv bort den du, men se till så att du verkligen får bort alla punktsvetsar innan du börjar bända så slipper du ha sönder nåt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Alpinabiturbo Kulan
21 september 2010 · 1 435 Inlägg

Plåten för skidluckan i min E34 var bara punktad så det var ett slag med släggan som gällde sen vart den lös big_smile Är säkert likadan uppbyggnad i nyare modeller.

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
båge montör och hobby mekaniker
21 september 2010 · 2 672 Inlägg

tagit bort den på min E36 sedan, utan att ha märkt något negativt med det!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
ekelund88
21 september 2010 · 2 656 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:
Plåten för skidluckan i min E34 var bara punktad så det var ett slag med släggan som gällde sen vart den lös big_smile Är säkert likadan uppbyggnad i nyare modeller.

på e34an vet jag till 100 % att den plåten och den i hatthyllan e ajabaja o kapa i :p för dom är bärande eller va man säger vid sido krock

Alpinabiturbo Kulan
21 september 2010 · 1 435 Inlägg

ekelund88 skrev:

Alpinabiturbo skrev:
Plåten för skidluckan i min E34 var bara punktad så det var ett slag med släggan som gällde sen vart den lös big_smile Är säkert likadan uppbyggnad i nyare modeller.

på e34an vet jag till 100 % att den plåten och den i hatthyllan e ajabaja o kapa i :p för dom är bärande eller va man säger vid sido krock

Plåten vid skidluckan är absolut inte bärande men resten av plåten vid ryggstödet och plåten vid hatthyllan är bärande.

Den är jättetunn och bara punktad för att man ska kunna banka loss den å hiva in skidorna när man drar till fjällen.

Så man kapar inte alls bort något bärande bara för man trycker loss den plåten..

Senast redigerat av Alpinabiturbo (21 september 2010)

BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
ekelund88
21 september 2010 · 2 656 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:

ekelund88 skrev:

Alpinabiturbo skrev:
Plåten för skidluckan i min E34 var bara punktad så det var ett slag med släggan som gällde sen vart den lös big_smile Är säkert likadan uppbyggnad i nyare modeller.

på e34an vet jag till 100 % att den plåten och den i hatthyllan e ajabaja o kapa i :p för dom är bärande eller va man säger vid sido krock

Plåten vid skidluckan är absolut inte bärande men resten av plåten vid ryggstödet och plåten vid hatthyllan är bärande.

Den är jättetunn och bara punktad för att man ska kunna banka loss den å hiva in skidorna när man drar till fjällen.

Så man kapar inte alls bort något bärande bara för man trycker loss den plåten..

jaså nu e jag itne med på vilken plåt du menar!! jag menade den som är bak vid ryggstödet

Alpinabiturbo Kulan
21 september 2010 · 1 435 Inlägg

ekelund88 skrev:

Alpinabiturbo skrev:

ekelund88 skrev:
på e34an vet jag till 100 % att den plåten och den i hatthyllan e ajabaja o kapa i :p för dom är bärande eller va man säger vid sido krock

Plåten vid skidluckan är absolut inte bärande men resten av plåten vid ryggstödet och plåten vid hatthyllan är bärande.

Den är jättetunn och bara punktad för att man ska kunna banka loss den å hiva in skidorna när man drar till fjällen.

Så man kapar inte alls bort något bärande bara för man trycker loss den plåten..

jaså nu e jag itne med på vilken plåt du menar!! jag menade den som är bak vid ryggstödet

Här ser du skidluckan..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/43073/911723_4jpl79.jpg

Senast redigerat av Alpinabiturbo (21 september 2010)

pilemannen
21 september 2010 · 43 Inlägg

okaj så det e egentligen en skidlucka där i mitten och den kan jag ta bort utan några problem ?

Lonefox Bad music kills good sound
21 september 2010 · 7 241 Inlägg

pilemannen skrev:
okaj så det e egentligen en skidlucka där i mitten och den kan jag ta bort utan några problem ?

Precis....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ekelund88
21 september 2010 · 2 656 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:

ekelund88 skrev:

Alpinabiturbo skrev:

Plåten vid skidluckan är absolut inte bärande men resten av plåten vid ryggstödet och plåten vid hatthyllan är bärande.

Den är jättetunn och bara punktad för att man ska kunna banka loss den å hiva in skidorna när man drar till fjällen.

Så man kapar inte alls bort något bärande bara för man trycker loss den plåten..

jaså nu e jag itne med på vilken plåt du menar!! jag menade den som är bak vid ryggstödet

Här ser du skidluckan..
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 4jpl79.jpg

aldrig haft den plåten på nån av mina 6 e34or :p där har suttit skidsäck smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang