Laddtryck saab 9000 2,3t 96a

Arn87
24 september 2010 · 402 Inlägg

Tja, du har inte bytt till andra däck eller så. Jag menar att om du har bytt till några som inte ger någe bra fäste.
För spinner det bara som det borde göra om du har en trimmad saab så får du jue knappt något motstånd i motorn, vilket resulterar i att laddtrycket inte stiger så mycke.

//Jocke

Kamulen
24 september 2010 · 930 Inlägg

Hedlisch skrev:
Tja, du har inte bytt till andra däck eller så. Jag menar att om du har bytt till några som inte ger någe bra fäste.
För spinner det bara som det borde göra om du har en trimmad saab så får du jue knappt något motstånd i motorn, vilket resulterar i att laddtrycket inte stiger så mycke.

//Jocke

Jag har dubbfria vinterdäck på min och det spinner 1an och 2an på torrt och 1,2,3 och när jag hade 1.4 i ladd så spann även 4an om jag växlade ner till 4an och fick höga varv.
Men hur som, om det spinner så får man full ladd på engång (jag får iaf det)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Arn87
24 september 2010 · 402 Inlägg

Kamulen skrev:

Hedlisch skrev:
Tja, du har inte bytt till andra däck eller så. Jag menar att om du har bytt till några som inte ger någe bra fäste.
För spinner det bara som det borde göra om du har en trimmad saab så får du jue knappt något motstånd i motorn, vilket resulterar i att laddtrycket inte stiger så mycke.

//Jocke

Jag har dubbfria vinterdäck på min och det spinner 1an och 2an på torrt och 1,2,3 och när jag hade 1.4 i ladd så spann även 4an om jag växlade ner till 4an och fick höga varv.
Men hur som, om det spinner så får man full ladd på engång (jag får iaf det)

Hmm okej, låter skumt. Känner du att bilen går sämre också?
Har du tappat halva laddet så borde det känns väldigt tydligt på hur den drar.

Kamulen
24 september 2010 · 930 Inlägg

Hedlisch skrev:

Kamulen skrev:

Hedlisch skrev:
Tja, du har inte bytt till andra däck eller så. Jag menar att om du har bytt till några som inte ger någe bra fäste.
För spinner det bara som det borde göra om du har en trimmad saab så får du jue knappt något motstånd i motorn, vilket resulterar i att laddtrycket inte stiger så mycke.

//Jocke

Jag har dubbfria vinterdäck på min och det spinner 1an och 2an på torrt och 1,2,3 och när jag hade 1.4 i ladd så spann även 4an om jag växlade ner till 4an och fick höga varv.
Men hur som, om det spinner så får man full ladd på engång (jag får iaf det)

Hmm okej, låter skumt. Känner du att bilen går sämre också?
Har du tappat halva laddet så borde det känns väldigt tydligt på hur den drar.

Alltså, de är inte jag som har skapat tråden smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Arn87
24 september 2010 · 402 Inlägg

Kamulen skrev:

Hedlisch skrev:

Kamulen skrev:

Jag har dubbfria vinterdäck på min och det spinner 1an och 2an på torrt och 1,2,3 och när jag hade 1.4 i ladd så spann även 4an om jag växlade ner till 4an och fick höga varv.
Men hur som, om det spinner så får man full ladd på engång (jag får iaf det)

Hmm okej, låter skumt. Känner du att bilen går sämre också?
Har du tappat halva laddet så borde det känns väldigt tydligt på hur den drar.

Alltså, de är inte jag som har skapat tråden smile

aha okej tongue missuppfattade det tongue LOL

Kamulen
24 september 2010 · 930 Inlägg

hehehe tongue ja men alltså om det spinner så får man fullladd på engång och sen när peaken har vart så sjunker ju ladden.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Arn87
24 september 2010 · 402 Inlägg

Kamulen skrev:
hehehe tongue ja men alltså om det spinner så får man fullladd på engång och sen när peaken har vart så sjunker ju ladden.

hmm okej, kanske fungerar anorlunda med elektrisk laddtrycksstyrning då. För min volvo får inte fullt ladd på låga växlar om jag inte får fäste iaf. tongue

Snitch Ointresserad.
24 september 2010 · 936 Inlägg

Du verkar inte förstå vad folk försöker säga till dig.

Att den laddar 0,5 är fullt normalt, eftersom det är funktion som ska vara där. Bara för att du chippat din bil, betyder inte att din låda blivit någon hokus pokus historia.

Låt det vara som det är.

Teabag appreciation club.
jonTe
24 september 2010 · 5 710 Inlägg

Kamulen skrev:
Men ska du ställa laddtrycket så måste du ha en pysventil eller så skruvar du på wgklockan men det är verkligen inget att rekomendera.

hmm Ellerså gör men det ända rätta för bilmodellen och ändrar laddtrycket via programvaran.

>>grean-cotton, är detta något du tycker är ett allvarligt problem?
Mina 9000 har jag aldrig varit behov av så mycket laddtryck på 1:an då det spinner hursom men vad vet jag.....du kanske kör dragracing med stora M & H och Quifelåda med lång etta så du behöver laddtryck för att komma iväg?

MVH Jonas
..............
andreasvafan
27 september 2010 · 32 Inlägg

kör du med biltemas laddtrycksmätare kanske? ^^

orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

jag tror nog chippet har slutat fungera för den laddar till och med mer än förut på dom högre växlarna en förut fast den går ändå sämre fast den laddar mer på dom växlarna

BMW 525i (1992)
andreasvafan
29 september 2010 · 32 Inlägg

okej?

grean-cotton skrev:
jag tror nog chippet har slutat fungera för den laddar till och med mer än förut på dom högre växlarna en förut fast den går ändå sämre fast den laddar mer på dom växlarna

Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

hade chippet gått sönder hade den inte alls startat............ Alltså din bil ska ladda som den gör nu. Vi säger att du har steg 3 och den laddar låt säga 1.4bar. På 1an och 2an SKA DEN INTE ladda så speciellt mycket, 1an ca 0.5bar, på 2an ca 0.7bar 3,4 och 5an ska den till sist gå upp på 1.4 bar, vilket är helt normalt.

Vad kör du med för laddtrycksmätare? Den spelar en stor roll i det hela så vi får veta om det är skit eller inte som visar fel....

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Kamulen
29 september 2010 · 930 Inlägg

Funkiee skrev:
hade chippet gått sönder hade den inte alls startat............ Alltså din bil ska ladda som den gör nu. Vi säger att du har steg 3 och den laddar låt säga 1.4bar. På 1an och 2an SKA DEN INTE ladda så speciellt mycket, 1an ca 0.5bar, på 2an ca 0.7bar 3,4 och 5an ska den till sist gå upp på 1.4 bar, vilket är helt normalt.

Vad kör du med för laddtrycksmätare? Den spelar en stor roll i det hela så vi får veta om det är skit eller inte som visar fel....

Ja precis, du ser de är fler som skriver som mig smile

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
andreasvafan
29 september 2010 · 32 Inlägg

som sagt äre biltemas askalas mätare som du kör med så förstår ja att du får olika laddtryck (i mätaren) gång på gång...

orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

jag förstår att den ska ladda som den gör nu men något måste ju hänt för att den laddar anulunda och är slöare ändå fast den laddar mer på alla växlar utom 1an, ladd trycks mätaren är en bsr som jag även tror har trimmat bilen

BMW 525i (1992)
andreasvafan
29 september 2010 · 32 Inlägg

inte så att du vant dig vid draget i bilen då? smile

grean-cotton skrev:
jag förstår att den ska ladda som den gör nu men något måste ju hänt för att den laddar anulunda och är slöare ändå fast den laddar mer på alla växlar utom 1an, ladd trycks mätaren är en bsr som jag även tror har trimmat bilen

Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

MEN FÖR FAN!!!
Svara på den enkla frågan om vilken laddtrycksmätare du har!!! Jag tror det ligger psykisk slöhet i bilen så att säga, mätaren visar en sak o då tror hjärnan att det går sämmre fast den går lika som innan..

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

laddtrycksmätaren är en bsr, nej bilen har blivit slöare det är jag helt säker på

BMW 525i (1992)
Snitch Ointresserad.
29 september 2010 · 936 Inlägg

Funkiee skrev:
MEN FÖR FAN!!!
Svara på den enkla frågan om vilken laddtrycksmätare du har!!! Jag tror det ligger psykisk slöhet i bilen så att säga, mätaren visar en sak o då tror hjärnan att det går sämmre fast den går lika som innan..

Lär dig läsa för helvete killen har ju svarat.

Teabag appreciation club.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang