Laddtryck saab 9000 2,3t 96a

Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

och vad har du då för chipp i bilen? bsr det med?

Om du nu tror att felet är chippet, byt det mot en polares chipp eller orginal

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
andreasvafan
29 september 2010 · 32 Inlägg

men när du säger slö... vad menar du med det ?

orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

det är ju fortfarande rätt bra tryck i den men inte som det va förut då spann den på 1an 2an 3an du spinner den lite lite när man lägger i tvåan men inte på 1an för där är laddet så lågt

BMW 525i (1992)
Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

det kan vara turbon såm håller på o lägga av, har du en öppen dump?

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
SaaB_Turbo
29 september 2010 · 336 Inlägg

Låter som om du har kört slut på bilen pga fel laddtryck :p

orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

nej det har jag inte, men hur kan laddet öka om den håller på att bli dålig?

BMW 525i (1992)
SaaB_Turbo
29 september 2010 · 336 Inlägg

Man ökar inte laddtrycket om det blir sämre, man letar reda på felet!

orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

jag har inte ökat laddtrycket det blev så heltplötsligt men den blev sammtidigt slöare då

BMW 525i (1992)
Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

Orkar inte läsa om allt, så
Hur laddar bilen, mer eller mindre?

BSR Mätare
Fick inget svar om vilken programvara du kör med

Hur laddar bilen på varje växel, beskriv.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
SaaB_Turbo
29 september 2010 · 336 Inlägg

Kan vara så att din magnetventil är trasig, då kan du få dom symtomen du har haft, tokladd på alla växlar. Så ska det inte vara som du säkert förstår.

Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

tok laddar den blir den slöare då bilen ställer ner effekten, precis som om du skulle pystrimma bilen

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

förut laddade alltid bilen 1bar på varje växel och gick som fan! nu laddar bilen 0,5bar på 1an och 1bar på 2an och ca 1,2 på 3an ca 1,3 på 4an och ca1,5 på 5an, vet inte vad det är för chip i den tror det var bsr om dom gör sådana saker den är trimmad sen ny

BMW 525i (1992)
Kamulen
29 september 2010 · 930 Inlägg

SaaB_Turbo skrev:
Kan vara så att din magnetventil är trasig, då kan du få dom symtomen du har haft, tokladd på alla växlar. Så ska det inte vara som du säkert förstår.

Nej hans magnetvetnil är hel, jag ha rasat 3 stycken denna sommar och så ha dem inte burit sig åt.
Det är helt enkelt så att killen har vant sig vid trycket i bilen, men det med laddtrycket är som det ska, om den laddade 1bar förut så är det nått fel, när jag har min trasiga magnetvetnil inkopplad så laddar min bil 1bar på 1an och 1.54 på alla andra växlar och då tuggar man ratt för att laddtryckspärren säger ifrån, och det är för att magnetventilen har låst sig i öppet läge och det är verkligen inte bra att den laddar så mkt på 1an.

Dem ska ladda 0.5 - 0.6 på 1an för att skona växellådan.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

jag tror att det ligger lite i vad kamulen säger, kan vara så att MV kanske har gått tillbaka till sitt rätta läge alltså inte fast öppen!

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

den har blivit mycket slöare det är jag helt säker på

BMW 525i (1992)
Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

antagligen för att bilens säkerhetsfunktioner fungerar som det ska nu smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
SaaB_Turbo
29 september 2010 · 336 Inlägg

Kamulen skrev:

SaaB_Turbo skrev:
Kan vara så att din magnetventil är trasig, då kan du få dom symtomen du har haft, tokladd på alla växlar. Så ska det inte vara som du säkert förstår.

Nej hans magnetvetnil är hel, jag ha rasat 3 stycken denna sommar och så ha dem inte burit sig åt.
Det är helt enkelt så att killen har vant sig vid trycket i bilen, men det med laddtrycket är som det ska, om den laddade 1bar förut så är det nått fel, när jag har min trasiga magnetvetnil inkopplad så laddar min bil 1bar på 1an och 1.54 på alla andra växlar och då tuggar man ratt för att laddtryckspärren säger ifrån, och det är för att magnetventilen har låst sig i öppet läge och det är verkligen inte bra att den laddar så mkt på 1an.

Dem ska ladda 0.5 - 0.6 på 1an för att skona växellådan.

Om ventilen så har du fel. Man kan få GLT eller tokladd.

SaaB_Turbo
29 september 2010 · 336 Inlägg

Funkiee skrev:
jag tror att det ligger lite i vad kamulen säger, kan vara så att MV kanske har gått tillbaka till sitt rätta läge alltså inte fast öppen!

det låter mest troligt

orde
29 september 2010 · 26 Inlägg

fast så kan det ju inte vara för den är ju slöare, när jag kopplar ur magnetväntilen så laddar den 0,4 och går skit

BMW 525i (1992)
Funkiee Saab älskare!
29 september 2010 · 4 597 Inlägg

0.4 är GLT alltså inte pigg alls. Jag tror på det jag skrev ovan som är mest troligt. Även SaaB_Turbo tror det med.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang