Problem med min volvo 850 GLT -93

volvo_240_GL
23 september 2010 · 357 Inlägg

Hejsan! Skulle behöva lite tips om vad det kan vara för fel på bilen.
Köpte den här om dagen då ägaren till den sa att det läras fylla på ac för att värmen skulle komma. Haha idiot. kom till jobbet dagen efter och då hade de satt ac slangarna så de cirkulerade i motorn bara så vi skarvade på och startade motorn och hälde i vatten och då fick vi se att värmepaketet hade spruckit skit kul nej,
Men nu är de så här ist. Kylarvätske behållaren får upp ett jävla tryck så den pysser ut ånga ur locket där som den skulle koka så varm e den och vet inte vad det kan vara för fel heller? Kan någon hjälpa mig skulle de vara kanon bra? är tacksam för alla svar. och om någon kan skicka fel koderna som man kan kolla om man hittar nåt fel?

Tack så länge
Mvh danne

Volvo 850 (1993)
grindborg1
23 september 2010 · 326 Inlägg

kan ju vara topp packningen, ett luknande fel hade jag på min gamla motor då de vart ett jävla tryck i kylsystemet, när jag lyfte toppen och kika på packningen såg den hel ut, men när jag kolla närmare så såg man i själva ringen att de va en bula. bytte packning och allt vart normalt igen smile

Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
volvo_240_GL
24 september 2010 · 357 Inlägg

men pratade med en bilmekaniker och han sa att troligvis är de vattenpumpen som har gått sönder. för de är inge vitt på stickan eller på oljelocket.

Volvo 850 (1993)
grindborg1
24 september 2010 · 326 Inlägg

behöver inte komma in vatten i motorn när topp packningen är dålig. vattnet värms mer bara därav trycket. men testa ta avgas prov på kyl vattnet oxå.

Volvo 740 turbo "nya drift bilen" (1987)
Volvo 745 turbo "nu lever den igen" (1988)
Volkswagen typ1 "Ratlook Hoodride" (1962)
Ravi Tekniker
24 september 2010 · 624 Inlägg

låter som kass topp packning

mange_240
24 september 2010 · 1 562 Inlägg

volvo_240_GL skrev:
men pratade med en bilmekaniker och han sa att troligvis är de vattenpumpen som har gått sönder. för de är inge vitt på stickan eller på oljelocket.

ja kan vara impellern som släppt. ta avgasprov som någon tidigare skrev

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang