Varför får alla för sej att Mercedes och BMW är lyxiga bilar?

Rock-Star
28 september 2010 · 2 982 Inlägg

Snitch skrev:
Fan va efterbliven killen är som påstår att en cheva van har bra väghållning...

Ös på lite i en rondell så ligger man på taket.

han kanske aldrig har åkt ngt annat än cheva vans.....

Woojen
28 september 2010 · 1 101 Inlägg

saxat ifrån FB

"Då hade du en dålig Cheva van.

Stor och tung bil med tjocka breda däck = Bra väghållning.

Liten lätt bil med slicks däck = Dålig väghållning.

Amerikanska bilar är bättre på allt. Komfort och grymhet."

HAHA big_smilebig_smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Snitch Ointresserad.
28 september 2010 · 936 Inlägg

Jag garvade så jag nästan dog när han skrev det Woojen.

Teabag appreciation club.
Seth
28 september 2010 · 3 354 Inlägg

R1kard skrev:
När det gäller Porsche hittar du heller ingen amerikanare som är snabbare.

njae tror bl,a corvette c6 kan nog ge den en match, utan att gå in vidare på varianter av både porsche o corvette

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Attenator
28 september 2010 · 404 Inlägg

Woojen skrev:
saxat ifrån FB

"Då hade du en dålig Cheva van.

Stor och tung bil med tjocka breda däck = Bra väghållning.

Liten lätt bil med slicks däck = Dålig väghållning.

Amerikanska bilar är bättre på allt. Komfort och grymhet."

HAHA big_smilebig_smile

Det är så dumt att man börjar fundera på om han skämtar.

BMW 2002 (1972)
Woojen
28 september 2010 · 1 101 Inlägg

Han måste ha varit full när han skrev dedära!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
28 september 2010 · 3 404 Inlägg

R1kard skrev:

Diesel_77 skrev:
Varför får alla för sej att Mercedes och BMW är lyxiga bilar?
Nu menar jag inte att dom är snik, men jag undrar varför folk köper tyska lyxbilar för ca 200 tusen, men inte en amerikansk bil för 200 tusen? Det är ju mer komfort och lyx i en amerikansk bil. Alltså mer bil för pengarna. Varför köper inte dagens folk amerikanska bilar då dom är t.o.m billigare och man får mer bil för pengarna?

Cadillac vs mercedes t.ex.

Alla kan inte vara födda med den känslan för bilar som kan avgöra vad som är skit och vad som är en ordentlig bil.

BMW, Mercedes, Porsche... du hittar ingen amerikanare som är i närheten när det gäller lyx, kvalité, komfort och känsla.

När det gäller Porsche hittar du heller ingen amerikanare som är snabbare.

Dessvärre är det väll så, Amerikanska bilar är överlag robusta och ordentliga. Måhända att det kanske är bättre känsla i reglagen och bättre passform på delarna i tyska bilar men i t.ex. transporter, lt35, sprinter, golf, lupo osv är det INTE mycket bättre än i en jänkare. Rackligt plastigt och känns jäkligt biligt (men är väll svindyrt om nått pajjar)

Komforten i en tysk bil är enligt mitt tycke inte heller något att skryta med, åker bättre i Peugot (och än bättre i en kaptensstol i en Cheva). Skulle vara om man kommer upp till S-klass men en sådan skulle jag aldrig köpa oavsett hur mycket pengar jag har ändå.

Det där om porschen skulle jag gärna se siffror på

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
28 september 2010 · 1 418 Inlägg

Seth skrev:

R1kard skrev:
När det gäller Porsche hittar du heller ingen amerikanare som är snabbare.

njae tror bl,a corvette c6 kan nog ge den en match, utan att gå in vidare på varianter av både porsche o corvette

Jag är rätt benägen att påstå att det inte finns en org porshe som inte skulle få stora problem att klå en Corvette C6, Skulle nog tro att en ZR1 skulle kunna piska dom värsta porsharna utan nåra större problem vid rätt förhållanden smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Snitch Ointresserad.
28 september 2010 · 936 Inlägg

Nu tycker jag vi ligger en bra bit över 100k klassen när vi börjar snacka C6 och Zr1.

Teabag appreciation club.
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
28 september 2010 · 3 404 Inlägg

Snitch skrev:
Nu tycker jag vi ligger en bra bit över 100k klassen när vi börjar snacka C6 och Zr1.

Billigaste porschen ligger också en bit upp... Det snackas mycket om s klass och 7 serien också vilka verkar jämförs med Caprice och vanar så...

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Kanriefageln
28 september 2010 · 18 Inlägg

Tycker att sätena är riktigt hårda i Tyska bilar. Men kvaliten i inredningen känns bättre i Bmw/Mercedes än många andra bilar, speciellt om man jämför med amerikanare och för övrigt: tråkigare bilar får man leta efter. Åker man till Wallmart tex i USA och tittar på bilarna på parkeringen så är det en dyster syn med majoritet av tex Cadillac, Chrysler mfl, Silver/gråa tråkiga bilar dock med vissa undantag

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
28 september 2010 · 1 418 Inlägg

Kanriefageln skrev:
Tycker att sätena är riktigt hårda i Tyska bilar. Men kvaliten i inredningen känns bättre i Bmw/Mercedes än många andra bilar, speciellt om man jämför med amerikanare och för övrigt: tråkigare bilar får man leta efter. Åker man till Wallmart tex i USA och tittar på bilarna på parkeringen så är det en dyster syn med majoritet av tex Cadillac, Chrysler mfl, Silver/gråa tråkiga bilar dock med vissa undantag

Så tycker jag de känns här i sverige oxå, mest bara volvo å saab vart man än kollar..

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
mangedif Snäll pöjk
29 september 2010 · 703 Inlägg

MantaRobin skrev:
BMW hade jag gärna betalt en bra slant för, tycker de är bra och sköna bilar att köra. Men Mercedes hade jag aldrig satt på mitt samvete, sånt skrot, rent ut sagt... Cadillac i dagens läge? Njaa, dom lever på gamla meriter.

Provkörde nya 3-serien och nya mercan kombi c-klass för 3 dagar sen ca. Mercan va mkt skönare konfortabelt att köra! Gick mjukt och fint och hördes knappt att den rullade. Däremot föredrar jag bmw:n då denna va mkt roligare att ratta (mer sportbilskänsla)

Ack vet jag förgasarmotorer!
Kanriefageln
29 september 2010 · 18 Inlägg

skalman1 skrev:

Kanriefageln skrev:
Tycker att sätena är riktigt hårda i Tyska bilar. Men kvaliten i inredningen känns bättre i Bmw/Mercedes än många andra bilar, speciellt om man jämför med amerikanare och för övrigt: tråkigare bilar får man leta efter. Åker man till Wallmart tex i USA och tittar på bilarna på parkeringen så är det en dyster syn med majoritet av tex Cadillac, Chrysler mfl, Silver/gråa tråkiga bilar dock med vissa undantag

OT, men skulle det vara roligare att kolla bilar utanför ICA? 

Fullt med typiskt tråkiga svenssonbilar, typ volvo v70.    neutral

_night_stalker_ skrev:

Kanriefageln skrev:
Tycker att sätena är riktigt hårda i Tyska bilar. Men kvaliten i inredningen känns bättre i Bmw/Mercedes än många andra bilar, speciellt om man jämför med amerikanare och för övrigt: tråkigare bilar får man leta efter. Åker man till Wallmart tex i USA och tittar på bilarna på parkeringen så är det en dyster syn med majoritet av tex Cadillac, Chrysler mfl, Silver/gråa tråkiga bilar dock med vissa undantag

Så tycker jag de känns här i sverige oxå, mest bara volvo å saab vart man än kollar..

Volvo har ca 17 % i Sverige, Saab betydligt mindre, jag tycker att utbudet är mer variande här. Hur tror ni det ser ut i USA tongue

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2010 · 17 581 Inlägg

Kanriefageln skrev:

skalman1 skrev:

Kanriefageln skrev:
Tycker att sätena är riktigt hårda i Tyska bilar. Men kvaliten i inredningen känns bättre i Bmw/Mercedes än många andra bilar, speciellt om man jämför med amerikanare och för övrigt: tråkigare bilar får man leta efter. Åker man till Wallmart tex i USA och tittar på bilarna på parkeringen så är det en dyster syn med majoritet av tex Cadillac, Chrysler mfl, Silver/gråa tråkiga bilar dock med vissa undantag

OT, men skulle det vara roligare att kolla bilar utanför ICA? 

Fullt med typiskt tråkiga svenssonbilar, typ volvo v70.    neutral

_night_stalker_ skrev:

Kanriefageln skrev:
Tycker att sätena är riktigt hårda i Tyska bilar. Men kvaliten i inredningen känns bättre i Bmw/Mercedes än många andra bilar, speciellt om man jämför med amerikanare och för övrigt: tråkigare bilar får man leta efter. Åker man till Wallmart tex i USA och tittar på bilarna på parkeringen så är det en dyster syn med majoritet av tex Cadillac, Chrysler mfl, Silver/gråa tråkiga bilar dock med vissa undantag

Så tycker jag de känns här i sverige oxå, mest bara volvo å saab vart man än kollar..

Volvo har ca 17 % i Sverige, Saab betydligt mindre, jag tycker att utbudet är mer variande här. Hur tror ni det ser ut i USA tongue

När jag var i USA sist hyrde vi en i mitt tycke "stor bil" En Nissan Altima (ingen cupé). Har aldrig sett en sån i Sverige men den var bra.  Automat så klart... Var vi än kom kändes bilen liten! Vi var i Californien med en avstickare till Las vegas och Lake Tahoe. SUV:arna dominerade klart medan i Hollywood var vår bil att betrakta som en skrothög bland alla MB:s och BMW. Porsche och Rolls Royce gick det 13 på dussinet! Hummer H1 förekom i rikliga mängder i Las Vegas! Dock tycker jänkarna att MB står mycket högre i status än en BMW. Vilket avspeglade sig i trafikbilden... Volvo är lite av en finbil där men vi såg i princip inte en enda SAAB! Vilket förvånar mig! Den är ju också svensk! Och handen på hjärtat: Visst åker man för det mesta bekvämare i en Saab? Även om jag nu inte gillar Saab. Kan ha och göra med mitt förflutna som bilhandlare och de ställde ofta till det rätt duktigt ekonomiskt för oss när man sålde en begagnad sådan.

Många Jänkebilar är i princip helt outslitliga men ett klart lysande undantag finns: Chrysler Voyager (91-95?) vilkas automatlåda rasade efter 7000-12000 mil. Köp aldrig en sån även om det är en go bil att åka i!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Neett
29 september 2010 · 110 Inlägg

Lyxbil e helt klart en amazon.......

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2010 · 17 581 Inlägg

Neett skrev:
Lyxbil e helt klart en amazon.......

Och DÄR var diskussionen över! En halv meter växelspak och galonklädsel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 september 2010 · 17 581 Inlägg

Ska ni se en RIKTIG lyxbil? Här är svaret...

http://www.garaget.org/video/bdjgoh4wmwea

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Opelmadness German cars, quality and beyond
29 september 2010 · 8 197 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Ska ni se en RIKTIG lyxbil? Här är svaret...

http://www.garaget.org/video/bdjgoh4wmwea

Hahahaha, årets roligaste video! lollol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
29 september 2010 · 3 404 Inlägg

Opelmadness skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Ska ni se en RIKTIG lyxbil? Här är svaret...

http://www.garaget.org/video/bdjgoh4wmwea

Hahahaha, årets roligaste video! lollol

Hahahahhahahahahah lol

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang