Förlänga kabel mellan ballast och Xenonlampa.

christofer_k Vorsprung durch Technik
26 september 2010 · 2 432 Inlägg

tjena sitter här och funderar till nästa projekt  om de går att förlänga kabeln sj mellan boxen å lampan ?
och isf vad för kabel osv.

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
27 september 2010 · 857 Inlägg

Man ska inte göra nåt åt den kabeln egentligen då det är så pass hög spänning som går genom den kabeln, men en kollega har förlängt sina kablar med 30-40cm med dubbelisolerad 1.5mm2 kabel och inte haft problem med det. Jag kommer få göra samma sak när jag konverterar mina extraljus i framtiden.

christofer_k Vorsprung durch Technik
27 september 2010 · 2 432 Inlägg

g-man skrev:
Man ska inte göra nåt åt den kabeln egentligen då det är så pass hög spänning som går genom den kabeln, men en kollega har förlängt sina kablar med 30-40cm med dubbelisolerad 1.5mm2 kabel och inte haft problem med det. Jag kommer få göra samma sak när jag konverterar mina extraljus i framtiden.

Ska nog ta och testa idag och förlänga en med en meter  antar att 2,5 dubbel isolerad funkar  till de.  har planer att montera xenon på taket på bilen bara över vintern big_smile haha  inge vidare snyggt men så mkt bättre ljus smile

patrikke
27 september 2010 · 1 749 Inlägg

Varför inte bara köpa färdiga skarvar och plugga ihop?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
christofer_k Vorsprung durch Technik
27 september 2010 · 2 432 Inlägg

patrikke skrev:
Varför inte bara köpa färdiga skarvar och plugga ihop?

dom pengarna som förlångnings kablarna kostar så nejtack

kanske inte var så dyrt endå men då är de så lätt för klåpare att sno skiten så lätt kapar man och förstör  kablaget då tror jag dom inte är så brydda över att ta dom *tongue

Senast redigerat av christofer_k (27 september 2010)

Lewmpz
27 september 2010 · 108 Inlägg

Nå vafan ska du börja skuuma nu stoffe med lysen på taket xD Skulle dock också behöva förlänga mina kablar till extralysena, var knappt 10 cm kabel från lampan i mitt kitt :S

BMW 523i (2011)
benz_89
28 september 2010 · 733 Inlägg

40spänn styck kostar en förlängningskabel som du sätter mellan lampans kontakter och kontakterna som sitter på kabeln till boxen wink

Lewmpz
28 september 2010 · 108 Inlägg

benz_89 skrev:
40spänn styck kostar en förlängningskabel som du sätter mellan lampans kontakter och kontakterna som sitter på kabeln till boxen wink

Jo men det är ju som stoffmeister säger att dom är lite för lätta att knycka om det bara är kontaker sad

BMW 523i (2011)
benz_89
28 september 2010 · 733 Inlägg

är ju oftast hela boxarna och ljusen dom vill åt är ju isåfall om det är nå kläppar som inte har nå bättre för sig och snor kontakter som är värda 40kr, men då lär dom ju ta ljusena med och det blir ju inte svårare bara för att man gjort en egen förlängning, ballastrarna gömmer man ju ändå under huven eller på nått ställe så dom inte får lös dom på en gång wink

christofer_k Vorsprung durch Technik
28 september 2010 · 2 432 Inlägg

2ooSX skrev:
äääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääh... om dom kommit på tanken att sno extraljus så gör dom det, dom vet antagligen inte att de sitter xenon på eftersom dom är gömda, så ser dom det efteråt och blir ännu mer gladare och rycker bort skiten.. tongue

jo sant men vem fan vill sno nå fula fyrkantiga hella ljus från taket på en bil  xD haha de enda som är de dyra är ju xenon kittet:P

Lewmpz
29 september 2010 · 108 Inlägg

Haha dom snor säkert allt som ser ut som extraljus tongue Men om dom är lite "smarta" så kollar dom ju först om det är xenon, och om det är det så är ju lysena värdelösa om dom bara klipper kablarna och inte får med sig boxarna ? Eller så kanske dom klirrar rutan och drar upp huven så att dom får med allt ;/

BMW 523i (2011)
benz_89
29 september 2010 · 733 Inlägg

Har inte hittills varit med om att någon lagt ner så mycket tid och möda på att sno lite xenon som är värt en 5hundring ;D får dom inte lös det på en gång så skiter dom nog i det och nöjer sig med ljusen, dom har ju oftast inte så länge på sig för då riskerar dom att bli upptäckta ^^ annat kan ju vara om det är dyra extraljus som kostar en tusenlapp styck, men tror fortfarande dom bara klipper kablarna och ta ljusen sålänge boxarna inte är synliga. Förmodligen ska det ta så lite tid som möjligt för blir dom påkomna är det synd om dom ;P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang