Köpråd: Volvo S40 -04 vs Audi A6 -04

Rock-Star
29 september 2010 · 2 982 Inlägg

ring  smile

Rquired Allmänt envis
29 september 2010 · 12 512 Inlägg

Blackbird_CaD_ skrev:
Jo har tänkt lite på det där med att svenska motorjournalister kan vara lite partiska ibland..

Så du rankar volvo bilarna såhär: 1. S80  2. S60  3. V70?
Hur bra är S80 utan facelift tycker du? Är S80 utan facelift fortfarande etta på din "lista"?

Det beror på, har du någon nytta av kombiutrymmet går V70 klart först men annars är nog sedan att föredra. Så;
1.V70/S80
2. S60
3. S40

Om det är Volvo som är aktuellt, däremot kan jag inte själva modellerna i sig så bra att jag vågar uttala mig men eftersom det klagats en del på tidiga S80 både i denna tråd och i andra sammanhang sätter jag en tidig V70 först även om den hade sina problem med.

V50n hade jag inte åkt på, halva priset mot listpriset känns för lurt för att det skall vara värt tiden. smile

Senast redigerat av Rquired (29 september 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Blackbird_CaD_
29 september 2010 · 95 Inlägg

Rquired skrev:

Blackbird_CaD_ skrev:
Jo har tänkt lite på det där med att svenska motorjournalister kan vara lite partiska ibland..

Så du rankar volvo bilarna såhär: 1. S80  2. S60  3. V70?
Hur bra är S80 utan facelift tycker du? Är S80 utan facelift fortfarande etta på din "lista"?

Det beror på, har du någon nytta av kombiutrymmet går V70 klart först men annars är nog sedan att föredra. Så;
1.V70/S80
2. S60
3. S40

Om det är Volvo som är aktuellt, däremot kan jag inte själva modellerna i sig så bra att jag vågar uttala mig men eftersom det klagats en del på tidiga S80 både i denna tråd och i andra sammanhang sätter jag en tidig V70 först även om den hade sina problem med.

V50n hade jag inte åkt på, halva priset mot listpriset känns för lurt för att det skall vara värt tiden. smile

Har inte mycket nytta av kombiutrymmet.
Tycker att S60 känns lite som en bra kompromiss mellan S40 och S80, S60 är mer sportig än S80, S80 är kanske lite väl stor, tung, klumpig och bränsleslukande, S60 känns mer lagom ;P
Aja kan hända att jag köper S60, S80, eller kanske t.o.m. S40 om det kommer en riktig drömbil med all utrustning.

Skickade ett mejl för skojs skull till säljaren, och "hon" (troligtvis han) har fortfarande inte svarat, vilken överraskning.

Blackbird_CaD_
10 oktober 2010 · 95 Inlägg

Är det nån som vet om taklucka höjer bullret i bilen? Jämfört med att inte ha taklucka alltså.
Eftersom uppenbarligen så isolerar glas ljud sämre än vad plåt gör, annars skulle inte laminerade sidorutor göra bilen tystare, så enligt all logik så borde taklucka höja ljudnivån?

Hoppas så att jag får svar här så att jag slipper eventuellt starta en tråd om ämnet..

Senast redigerat av Blackbird_CaD_ (10 oktober 2010)

Rquired Allmänt envis
10 oktober 2010 · 12 512 Inlägg

Blackbird_CaD_ skrev:
Är det nån som vet om taklucka höjer bullret i bilen? Jämfört med att inte ha taklucka alltså.
Eftersom uppenbarligen så isolerar glas ljud sämre än vad plåt gör, annars skulle inte laminerade sidorutor göra bilen tystare, så enligt all logik så borde taklucka höja ljudnivån?

Hoppas så att jag får svar här så att jag slipper eventuellt starta en tråd om ämnet..

Beror på bilen antar jag, ofta har ju bilar med taklucka dels en tjock lucka i glas och dels det skyddet man "drar" för ifall man vill ha mörkt i kupén. Tror inte du hör någon skillnad i de flesta "finare" bilar faktiskt. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Blackbird_CaD_
10 oktober 2010 · 95 Inlägg

Rquired skrev:

Blackbird_CaD_ skrev:
Är det nån som vet om taklucka höjer bullret i bilen? Jämfört med att inte ha taklucka alltså.
Eftersom uppenbarligen så isolerar glas ljud sämre än vad plåt gör, annars skulle inte laminerade sidorutor göra bilen tystare, så enligt all logik så borde taklucka höja ljudnivån?

Hoppas så att jag får svar här så att jag slipper eventuellt starta en tråd om ämnet..

Beror på bilen antar jag, ofta har ju bilar med taklucka dels en tjock lucka i glas och dels det skyddet man "drar" för ifall man vill ha mörkt i kupén. Tror inte du hör någon skillnad i de flesta "finare" bilar faktiskt. smile

Okej tack.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang