Dubbla vacum utgångar på wg

jerryandersson
28 september 2010 · 15 Inlägg

har satt ditt en t3/t4 turbo på min 940 och det sitter dubbla vacum utgångar på wg, jag vet att ena ska gå till turbon, men vart ska den andra kopplas in?


tack på förhand för svar.

torpis Forummoderator
29 september 2010 · 10 575 Inlägg

Det beror helt på hur du vill styra laddtrycket. Det finns många olika sätt att göra det på.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Crille88
29 september 2010 · 1 353 Inlägg

bra svar torpis, men de hjälpte han inte särskillt mycket..
du ska använda den översta, den undre är till för att köra med mottryck för att inte tillåta att den tjuvöppnar.

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
torpis Forummoderator
29 september 2010 · 10 575 Inlägg

Crille88 skrev:
bra svar torpis, men de hjälpte han inte särskillt mycket..
du ska använda den översta, den undre är till för att köra med mottryck för att inte tillåta att den tjuvöppnar.

heh, nä kanske inte.  Han är nog inte klokare efter ditt heller. Övre och understa beror ju på hur WG är monterad och vilken sort det gäller.   Det är alltid bra/vettigt att förstå det man gör inte bara koppla så som kompisen sa.  I detta fallet är det ganska lätt att förstå hur det fungerar.

PS. googlade "koppla wg" och fick snabbt fram detta:

http://i134.photobucket.com/albums/q94/dgyldmark/Laddstyrningar_gif.gif

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Crille88
29 september 2010 · 1 353 Inlägg

vad ja fattar de som så har han skaffat en t3/t4 som har intern wg klocka, och därmed att jag säger övre anslutningen på klockan wink sen e de klart ja kan ha fel, men de framgick inte heller av inlägget om de var extern eller intern eller isåfall vilken wg wink

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
jerryandersson
29 september 2010 · 15 Inlägg

det är en intern wg;)

tack för bilden nu vet jag hur jag ska görbig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang