Simonssystem låter som original (volvo 850)

breakaleg
2 oktober 2010 · 59 Inlägg

Slängde på ett simons sportavgassystem på min 850 SE idag, och hörde ingen skillnad alls, kanske tom att den lät mindre än original.

Köpte det systemet med två "dämpare" som hette 020-H.
http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV … 70_2.4.htm

Ska man skita i den sista burken för att få ett lite roligare ljud?
Någon annan som prövat simonssystem till 850?

............ajavisst.
volvo_240_tic ingen aning
2 oktober 2010 · 687 Inlägg

idén med sportavgas är inte att få ett högre/sportigare ljud utan en någon efektökning..

även zebran har sina fläckar
breakaleg
2 oktober 2010 · 59 Inlägg

volvo_240_tic skrev:
idén med sportavgas är inte att få ett högre/sportigare ljud utan en någon efektökning..

Mjoho, men antog samtidigt att det skulle ge ett lite mer annorlunda ljud. Sett andra bilar med simons som fått ett riktigt härligt "muller".

............ajavisst.
olsson_forlife
2 oktober 2010 · 51 Inlägg

aa men du har ju original framrör kvar + org cat. sen 2 ljuddämpar. prova att plocka bort den som sitter i mitten och lägg dit ett rakt rör istället smile värt att prova kanske?

Toyota Supra MKIV "Singel" (1993)
Guarana92
2 oktober 2010 · 74 Inlägg

Är du uppe i höga varv så försvinner ljudet. Därför ska jag köpa Ferritas system till min V70 2,5 SE wink

Simons är inget o ha

1 3 5
├┼┼
2 4 R
Volvo S60 T5 "Poison Ivy" (2005)
Rand
2 oktober 2010 · 1 024 Inlägg

kör bara med en burk

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Bagarn
2 oktober 2010 · 689 Inlägg

Jag åker dock GLT men kör med samma sats, mitt vart det iallafall mer ljud utav.. Tyckte dock som dig i början men sen när jag hörde skillnaden mot ett original-system så insåg jag att de var skillnad!
Är jättrenöjd med mitt iaf, låter inte för mycket i motorvägsfart men gasar man på så låter de inte MYCKET mer men betydligt mer än originalet gjorde iaf!

breakaleg
2 oktober 2010 · 59 Inlägg

Plockade dän sista burken idag, och tyckte att det lät lagom. Hade kanske velat ha lite mer "muller" men det får duga som det är än så länge wink.

Dock som Crazy_duck säger så försvinner det goa mullrandet efter en 3-3,5k varv och då låter bilen i princip som original, fast lite högre.

Verkar ifs som jonnielahti säger att när man har kört ett tag så låter det mer av någon konstig anledning, kanske när röret blir riktigt varmt?

............ajavisst.
volvo_240_tic ingen aning
2 oktober 2010 · 687 Inlägg

breakaleg skrev:
Plockade dän sista burken idag, och tyckte att det lät lagom. Hade kanske velat ha lite mer "muller" men det får duga som det är än så länge wink.

Dock som Crazy_duck säger så försvinner det goa mullrandet efter en 3-3,5k varv och då låter bilen i princip som original, fast lite högre.

Verkar ifs som jonnielahti säger att när man har kört ett tag så låter det mer av någon konstig anledning, kanske när röret blir riktigt varmt?

vil du ha ett grövre ljud?? sätt ett grövre ändrör..

även zebran har sina fläckar
Busgrabb Rejsa ?
3 oktober 2010 · 2 959 Inlägg

Crazy_Duck92 skrev:
Är du uppe i höga varv så försvinner ljudet. Därför ska jag köpa Ferritas system till min V70 2,5 SE wink

Simons är inget o ha

Ferrita låter om möjligt ännu mindre.

Enda systemen som låter lite gött på Volvo är JT

Autotech
BMW 335D (2008)
Guarana92
3 oktober 2010 · 74 Inlägg

Tror inte det. Enligt mig sj så tycker jag att ferrita har det bästa ljudet + så får man det mullrande ljudet wink Det e iaf vad jag tycker!

1 3 5
├┼┼
2 4 R
Volvo S60 T5 "Poison Ivy" (2005)
Alex-s Bakhjulskrafs
3 oktober 2010 · 1 479 Inlägg

en 850 har bara 1 ljuddämpare original.. ta bort den ena i systemet smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Busgrabb Rejsa ?
3 oktober 2010 · 2 959 Inlägg

Crazy_Duck92 skrev:
Tror inte det. Enligt mig sj så tycker jag att ferrita har det bästa ljudet + så får man det mullrande ljudet wink Det e iaf vad jag tycker!

Men jag vet...har hört och provat Ferrita på flera olika Volvo och ljudet är inte speciellt upphetsande.
Fin kvalite och bra passaform har dom iofs.

Autotech
BMW 335D (2008)
Guarana92
7 oktober 2010 · 74 Inlägg

Har ett 100cells kat som ska också på wink

1 3 5
├┼┼
2 4 R
Volvo S60 T5 "Poison Ivy" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang