Vill lära mig reparera bilar

habomaster
24 november 2010 · 463 Inlägg

Turbocab skrev:
Undvik kanske allt Franskt, Italienskt (?) smile och gamla äldre lyxbilar.

Varför undvika vackra italienare och körglada fransoser? Jag har inte jättebred bilerfarenhet, men jag har haft 2st Renault 19 16v och har nu en Renault 21 Turbo Quadra. Ingen av mina 19ar har haft elfel som inte jag själv har varit skyldig till. 21an är en annan sak, det är en äldre konstruktion och lider fortfarande av de lite undermåliga elsystemen som Renault hade. R19/Clio och nyare har betydligt bättre elsystem. De har självklart sina fel och brister de också, men säg en bil som inte har det. Sköter man sin bil så håller den.

Jag tycker TS ska skaffa en bil som du gillar, oavsett ursprung eller årsmodell. Satsa på en bil som är relativt rostfri. Rost är tämligen tråkigt att laga. Du ska självklart inte köpa en bil som redan har mängder med fel, utan satsa på en bil i relativt gott skick av den modell DU vill ha.

Mack Forum- och sitemoderator
24 november 2010 · 26 176 Inlägg

te_wik skrev:

AirOne skrev:

christofer_k skrev:
audisar är väll rätt lätta att skruva i åså köpa dig en hayns bok

En kompis  - som för övrigt jobbar som mek - sa att han sa upp kontakten med mig om jag skaffade mig en äldre - eller nyare för den delen - Audi och ville ha hjälp, så nej, jag tror inte dom är så lättmekade faktiskt..

Vad är nu detta big_smile Samma principer som i vilken gammal volvo eller mazda för den delen smile Kanske att femmorna och v6orna är lite trånga att skruva i under huven, men annars så kan jag inte säga att dom är speciellt svåra.



Mvh Tommy

Ja, nu har jag ju aldrig ägt en Audi så jag kan inte svara på frågan egentligen. Men han har skruvat väldigt mycket Audi - dels åt sig själv men också åt sin far och sin bror - och förmodligen blev han bara jävligt less på dem. Klagade på ont om utrymme med mera. Menmen tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang