Volvo 340 B14; Kass tomgång och högförbrukning

xXSammy
4 oktober 2010 · 6 580 Inlägg

Har haft problem nu med tomgången och åkte på stryk på bilprovningen ( 9.1 i CO% ca 2000 ppm i HC )

Sitter en WEBER 32 104-100 förgasare

Har bytt före besiktningen

Olja + filter
Luftfilter
Tändstift

Efter besiktningen

Tändkablar

Men ändå ingen förbättring precis.. kopplade om slangar eftersom Puls-air var inkopplad i vevhusventilationen och då ökade varvet, plockade då bort förgasaren igår eftersom de inte gick att minska tomgången. Bytte packningar på förgasaren, kollade igenom allt men såg inget fel precis, kontrollerade flottör höjden ( 7mm, stod att den skulle ha de i Haynes ) och tog bort några filter som inte såg ut att passa till accelerations pumpen. Idag varvar motorn mindre men misständer på tomgången ( CO skruven "funkar inte" ) och när man stänger av försöker den starta igen, tar ungefär 3-4 sek innan den lägger av då man har vridit på nyckeln.

Vevhusventilationen läcker lite men ska limma där ( paja ett plaströr på ventilkåpan, gjorde en provisorisk lagning ) sen börjar jag fundera på om det är lågfarts-munstycket / Cut off ventilen som bråkar. Hur kollar man den ?

Senast redigerat av Malheus (4 oktober 2010)

De/Dem
xXSammy
5 oktober 2010 · 6 580 Inlägg

Malheus skrev:
lågfarts-munstycket / Cut off ventilen som bråkar. Hur kollar man den ?

Bump

De/Dem
Steel88 Inte som alla andra.
5 oktober 2010 · 63 Inlägg

jag har ett volvo original fördelar lock till den motorn liggande om du är intresserad!

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapade med det gamla sättet att tänka på - Albert Einstein
xXSammy
5 oktober 2010 · 6 580 Inlägg

Inget fel på den, har kollat

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang