passar 760 front på 740?

mc_dex
6 juli 2006 · 48 Inlägg

har en 89 760 som jag hade3 tänkt ta fronten av till min 740 tic men passare det med tanke på att 740 har torped plåten mellan vindrutan å huven? det har juh inte 760?

i´m multi talent i can talk and piss you of at the same time!
Volvo 940 turbo "Dex" (1991)
ironhead volvoraggare
6 juli 2006 · 4 776 Inlägg

du får väl svetsa i plåt och kapa skulle jag tro lite modd får du göra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
KarlNilsson Örebroare i exil
6 juli 2006 · 970 Inlägg

det ska inte vara några problem alls.

Hej FRA!
mr_loffe
6 juli 2006 · 272 Inlägg

Man måste bygga om huvgångjärnen vad jag har hört.. Ska sätta igång med samma arbete som du om ett tag. men jag tror jag tar 940 huv och torpedplåt..

Xoff Volvo tönt... =)
6 juli 2006 · 2 344 Inlägg

oj, att på en långhuv på en med torpedplåt blir nog inte det lättaste, motorutrymmerna ser helt olika ut, men om du som sagt tar en 940 huv å klämmer på blir det rätt passform fram vid lyserna... å sedan får du ändå modifiera en hel del på framvagnen, för det är helt fel infässtningar på din tic, hade det däremot varit en 90ia så hade det varit lättare... (om du nu inte har en 90ia eller nyare)

Senast redigerat av Xoff (6 juli 2006)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Volvo_Mannen Volvoskadad
6 juli 2006 · 6 017 Inlägg

Xoff skrev:
oj, att på en långhuv på en med torpedplåt blir nog inte det lättaste, motorutrymmerna ser helt olika ut, men om du som sagt tar en 940 huv å klämmer på blir det rätt passform fram vid lyserna... å sedan får du ändå modifiera en hel del på framvagnen, för det är helt fel infässtningar på din tic, hade det däremot varit en 90ia så hade det varit lättare... (om du nu inte har en 90ia eller nyare)

tic årsm 90 har redan 940 front

Jonas
mr_loffe
6 juli 2006 · 272 Inlägg

volvo__mannen skrev:

Xoff skrev:
oj, att på en långhuv på en med torpedplåt blir nog inte det lättaste, motorutrymmerna ser helt olika ut, men om du som sagt tar en 940 huv å klämmer på blir det rätt passform fram vid lyserna... å sedan får du ändå modifiera en hel del på framvagnen, för det är helt fel infässtningar på din tic, hade det däremot varit en 90ia så hade det varit lättare... (om du nu inte har en 90ia eller nyare)

tic årsm 90 har redan 940 front

Nä den har 740 tic -90 front..

Volvo_Mannen Volvoskadad
6 juli 2006 · 6 017 Inlägg

mr_loffe skrev:

volvo__mannen skrev:

Xoff skrev:
oj, att på en långhuv på en med torpedplåt blir nog inte det lättaste, motorutrymmerna ser helt olika ut, men om du som sagt tar en 940 huv å klämmer på blir det rätt passform fram vid lyserna... å sedan får du ändå modifiera en hel del på framvagnen, för det är helt fel infässtningar på din tic, hade det däremot varit en 90ia så hade det varit lättare... (om du nu inte har en 90ia eller nyare)

tic årsm 90 har redan 940 front

Nä den har 740 tic -90 front..

jaja men du vet vad jag menar tongue

Jonas
mr_loffe
6 juli 2006 · 272 Inlägg

volvo__mannen skrev:

mr_loffe skrev:

volvo__mannen skrev:

tic årsm 90 har redan 940 front

Nä den har 740 tic -90 front..

jaja men du vet vad jag menar tongue

Haha mm men jag kände för att märka ord wink

Xoff Volvo tönt... =)
7 juli 2006 · 2 344 Inlägg

oki, men då e det lugna puckar, men du får hålla dig till 940 skärmar å 940 huv, annars blir det en hel del svetsning å liknande...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
mc_dex
7 juli 2006 · 48 Inlägg

Men e  det inte bara att flytta fästena til huven på 740 efter som fästena till 760 sitter längre bak om jag inte mindes helt fel?
sen bara att ta bort torpedplåten för att sätta dit plast listen från 760?

i´m multi talent i can talk and piss you of at the same time!
Volvo 940 turbo "Dex" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang