Nån mer än jag som blir telefontrakasserad?

villon
4 september 2007 · 684 Inlägg

klimpan skrev:
de ringer flera styckna försäljare flera gånger i veckan hem till oss de är ett stockholms nummer man svara och ingen är där så jag säger att dom ska skite på sig tongue

därför att det är ingen där, är för att det är en dator som ringer upp "random" nummer hela tiden och inte alltid att en försäljare får det samtalet då, så då är det ingen där,

sen brukar jag säga att dom kan ge mig deras hemtelefonnummer så ringer jag upp sen, då blir det tyst eller genant för dom tongue

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
bubbsan
4 september 2007 · 7 Inlägg

samma här.. funderar på polis anmäla,jävligt jobbigt när dom inte säger någe. 
fast nu har det varit lungt ett tag.hoppas dom har slutat.

kolla hans kommentar under denna rad
Volvo 740gl (1987)
_Wallis_
4 september 2007 · 4 506 Inlägg

ja så inihelvete. å det är alltid när man är hemma och är ledig eller börjar sent

Kan du andas kan du dö.
chrizz Administratör
4 september 2007 · 11 783 Inlägg

Dags att uppdatera tråden lite kanske. NIX fungerar skitbra nu, det har inte ringt en telefonförsäljare privat på mycket länge.

Däremot har jag "fördelen" av att vara företagare, och NIX biter inte där hmm

Det ringer fler och fler nu och vill erbjuda mig dittan och dattan. Det har ökat mer nu när jag startat AB (enskild firma tidigare), och det är inga vanliga försäljare längre, utan de är hur trevliga som helst och frågar om dittan och dattan innan de ens kommer till att de vill sälja något. Övertrevliga verkligen... brukar dock avbryta dem i allt kallprat och fråga vad dem vill (läs: "Du vill sälja något, eller hur?") och sen är det bara tala om att man inte är intresserad...  "men du vet ju inte vad jag erbjuder?" säger dem oftast, men .... ja, vem bryr sig ärligt talat? smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MilleN
4 september 2007 · 9 108 Inlägg

klimpan skrev:
de ringer flera styckna försäljare flera gånger i veckan hem till oss de är ett stockholms nummer man svara och ingen är där så jag säger att dom ska skite på sig tongue

mm jättebra försäljare om dom inte ens säger någonting? smile

Westher
4 september 2007 · 139 Inlägg

MilleN skrev:

klimpan skrev:
de ringer flera styckna försäljare flera gånger i veckan hem till oss de är ett stockholms nummer man svara och ingen är där så jag säger att dom ska skite på sig tongue

mm jättebra försäljare om dom inte ens säger någonting? smile

Haha! alla dessa jävla försäljare!! Har hänt mig ett antal gånger också att det inte är någon där när man svarar! mad

Volvo XC60 D4 AWD "PlastTraktorn" (2013)
ValP2k
4 september 2007 · 1 122 Inlägg

jo det har hänt mig.. mailade om å hotade att polisanmäla!! då frågade dom efter mitt mobnr å tog bort det från registret så slapp ja dom iaf

gasa nu foer faen!
Grabber Dagdrömmare
4 september 2007 · 2 836 Inlägg

Palla inte läsa hela tråden men det kan man anmälla som trakserier (eller hur skrivs det nu  zzzzz...).
En bekant hade samma problem dock med en privat pers så han anmälde detta så nu har han lugn o ro hemma.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Sushikocken Sleeper
4 september 2007 · 3 084 Inlägg

chrizz skrev:
Ett företag "TEMPRO AKTIEBOLAG" telefontrakasserar (på uppdrag från Tele2 tydligen) mig. De ringer från 0586795800.

Problemet är att det är inte vanlig telemarketing, nej nej. De ringer och lägger på bara, och förväntar sig att man ska ringa. Jag fattar inte vad de vill, och Tele2 säger att de inte kan få dem att sluta (?!%?%#).

De ringer mig flera gånger om dagen, nästan alla dagar i veckan, och även kvällstid, morgon, lunch, you name it. Det har hållt på i flera veckor nu och idag har de ringt fyra jävla gånger, och jag vet inte hur jag ska få dem att sluta.

Nån mer som dras med den här skiten? Jag är med i NIX sen en vecka tillbaka och det har inte hjälpt än.

var också drabbad då man bodde hemma men nu kör man enbart mobil wink

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Hakan_J
4 september 2007 · 380 Inlägg

Ett tips mot jobbiga telefonförsäljare som inte vill ge sig är att be dom hänga kvar i luren,skyll på att du måste ta grytan av spisen eller nått å lägg sen helt enkelt undan luren å skit i telefon,så kan dom sitta där å vänta smile

Hamilton
4 september 2007 · 8 865 Inlägg

För att säkert bli av med alla telefonförsäljare kan man göra som jag gjort.
Jag har helt enkelt sagt upp det fasta abbonemanget och kör med endast mobil, fungerar perfekt och är desutom billigare.

Fotograf på tierpidag.se
loudness
13 september 2007 · 4 554 Inlägg

har en som ringer till mig nån gång om dagen oftast när jag jobbar och det är från 0114606101
och företaget heter Comunitell AB det som stör mig mest är mitt nummer är spärrat med nix så vaför ringer dom:P

edit: ringde dom nu och tänkte ghöra vad deras problem va.. möttes av en som trevlig och fatta direkt att jag inte ville ha samtalen.. men ringer dom igen så är dom illa ute:P

TRYIT Teddan
13 september 2007 · 2 495 Inlägg

Hakan_J skrev:
Ett tips mot jobbiga telefonförsäljare som inte vill ge sig är att be dom hänga kvar i luren,skyll på att du måste ta grytan av spisen eller nått å lägg sen helt enkelt undan luren å skit i telefon,så kan dom sitta där å vänta smile

det skall jag köra nästa gång....

annars går min fax igång på tredje signalen å det är ganska störande oxå hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang