Hårt tickande ventil...

Turbomotor volvolover
11 oktober 2010 · 667 Inlägg

henke_92 skrev:

Turbomotor skrev:

henke_92 skrev:
Lånar tråden.. Min kompis saab 9000 gjorde också ett jävla tickande under ventil kåpan så idag hissa jag upp bilen åt han, byte filter, byte motorolja (den va svaaaart!) och kolla ventilerna å kamen som såg frisk ut, skruva ihop allt å ljud va fortfarande kvar! sad den blev kanske liiite tystare bara.. Va kan de va? Verkstäderna sa det va kam eller ventilen, hjälp <3

ta bort ventilkåpan och täck över så mkt som möjligt runt om , sen startar du bilen och lyssnar och ser om du kan hitta felet om det nu kan va kammen lr en ventil, tongue

blir jag inte olje duschad ändå?

beror väl på lite tongue se till att inte ha fina kläder på dig och täck över mkt av resten av motorn så den inte blir oljig wink

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Nybergrobin
12 oktober 2010 · 2 383 Inlägg

Det lät som en trevlig idé tongue

Turbomotor volvolover
12 oktober 2010 · 667 Inlägg

Nybergrobin skrev:
Det lät som en trevlig idé tongue

erkänn wink

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
olsson_forlife
12 oktober 2010 · 51 Inlägg

Som en annan användarna här inne skrev. (skulle aldrig erkänna det)
Hade typ sakt. kung som är så hittade man felet, det var nå vajse med förgasaturbinsdrivhjulsremem som styr kardanfördelarens oljetetrycksretur big_smile

Toyota Supra MKIV "Singel" (1993)
olsen_swe
10 november 2010 · 127 Inlägg

olsson_forlife skrev:
Som en annan användarna här inne skrev. (skulle aldrig erkänna det)
Hade typ sakt. kung som är så hittade man felet, det var nå vajse med förgasaturbinsdrivhjulsremem som styr kardanfördelarens oljetetrycksretur big_smile

eller att det är kolvuppstötatfjädern som behöver spännas? eller ev. regulatorsnöret till backlyset wink

---------------------------
Charlie Robin Von Olsen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang