Mr-Insane skrev:
940RDALLE skrev:
olja och vatten ihop så har du sprucken toppackning, angående ryckig gång och så som du förklarar det så tyder det som jag sa innan på dålig bränsle tillförsel!
Vilken års mod har du på 940:n? på nyare 940 siter det bara 1 pump i tanken, annars har du på äldre 940 en i tanken och 1 under föraren. Oftast går den i tantken sönder o pumpen under föraren orkar då inte skicka fram bränslet därav ditt fel tror jag lyssna om du hör pumpen gå under föraren först, vrid till andra läget med nyckeln bara så hör du. Sen tar du hjälp av någon kompis att lyssna under bilen (sätta örat imot tanken ) o lyssna om tank pumpen surrar. det är ju en början iaf!
Sen skrev någon att du skulle prova startgas vid insug och alla övriga tryck slangar m.m så du vet att det är tätt! Det hör du genom att bilen står på tomgång, sen sprutar du startgasen lite överallt vid insuget! Om det då inte är ett tätt system så kommer bilen att gå upp i varv, hoppas du förstod vad jag menade
Angående packningen så köper du dig en "SKÄRINGSPACKNING" behövs väll ingen större presentation av denna packning då namnet talar för sig själv o-ringa / pianotråd är bara onödigt med jobb, pengar o tid om du inte ska trimma mycket
MVH
Tackar för en lång och bra förklarning, ska kolla upp det där. Jag tror den får för mycket luft i förhållande till soppa, jag satte i en VX3 kam och då gick den mycket sämre än med original kammen, kan gröna spridare, bränsletrycksregulator och 3" LMM vara något för det?? Och då borde jag väl kunna få lite mer effekt också???
Mvh
Prova ställa upp laddet lite, då märker du ju även om det är ett soppa problem! oftast spikar den ( hugger ) när du laddar på! vx3 är ju en vassare kam o har du inte gjort något med topp m.m så gör den tyvärr ingen skildnad. av min erfarenhet och min setup i motorn ( 940 full tryckare -94, chippade bränsle/tändnings boxar, guldboxen, 1,6 i ladd, 3 tum avgas utan kat ) Så har jag inte haft några problem med spikningar OSV o då har jag inte uppgraderat med pump, spridare, btr, lmm m.m så enligt mig är det överskattat! men visst så är det ju bra o byta o så vet jag ju iof inte hur mina kolvar ser ut Men iaf har inte haft några problem! Skippa btr:en o sätt på original spridare samt lmm igen o börja felsöka efter det sen vem vet det kanske är något av de sakerna som var felet!
Har du inte chipat, mer ladd så har du inte mycket nytta av större bränsle tillförsel, utan det blir för stora saker och då får du mer bensin som eventuelt dränker cylindrarna mer med bensin än vad de vill ha! Då kan det bli en dålig motor gång av det hela!
MVH