"rally stänklapp" göra/köpa/vart?

putte-740
18 oktober 2010 · 148 Inlägg

o fyyfan va rostig han var! smile ska köpa "drälla" utan tvekan! big_smile

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
RallyHenrik85 Lång & Smal!
18 oktober 2010 · 462 Inlägg

Köpte mina stänkisar på Swedol.. riktigt hårda, tror dom är ca 5mm tjocka!! Lastbils stuff is the shit big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/22223/1009269_sjy2fy.jpg

Senast redigerat av RallyHenrik85 (18 oktober 2010)

//Henrik Johansson
Caffe
19 oktober 2010 · 1 436 Inlägg

Körde själv IKEAs mjuka skärbrädor, värt att säga är att de INTE TÅL KYLA OCH AKTIV KÖRNING.

Kylan gör de stela och isåkat gjorde dem trasiga. Att det bara är kallt gör inget, eller att man bara leker rally gör inget. Det är när man leker rally när det är kallt ute som de går sönder...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
horsekiller
19 oktober 2010 · 747 Inlägg

Caffe skrev:
Körde själv IKEAs mjuka skärbrädor, värt att säga är att de INTE TÅL KYLA OCH AKTIV KÖRNING.

Kylan gör de stela och isåkat gjorde dem trasiga. Att det bara är kallt gör inget, eller att man bara leker rally gör inget. Det är när man leker rally när det är kallt ute som de går sönder...

Är såpass billiga att går att köpa massor med uppsättningar om man är kräsen med hållbarheten  smile

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
putte-740
22 oktober 2010 · 148 Inlägg

fundrar på swedols jag me smile sponsra dom lite ^^

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
28 oktober 2010 · 57 Inlägg

Caffe skrev:
Körde själv IKEAs mjuka skärbrädor, värt att säga är att de INTE TÅL KYLA OCH AKTIV KÖRNING.

Kylan gör de stela och isåkat gjorde dem trasiga. Att det bara är kallt gör inget, eller att man bara leker rally gör inget. Det är när man leker rally när det är kallt ute som de går sönder...

Håller med dig där . vid aktiv körning och kallt så spricker dom/ blir trasor. Jag köpte nya nu till 740 in till vinter fast från ÖoB. dom  hade ett par dom är lite smalare och mera böj bara . så vi får se om dom funkar sen var dom vita också smile

Orginal är för gubb jävlar ;)
putte-740
29 oktober 2010 · 148 Inlägg

jaså? va kosta sig? wink

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
30 oktober 2010 · 57 Inlägg

putte-740 skrev:
jaså? va kosta sig? wink

15 kr 2 st smile bilder kommer i mitt galleri här någon dag så du kan kolla på dom smile dom ser bra ut

Orginal är för gubb jävlar ;)
bmx
30 oktober 2010 · 7 100 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/28/27938/126134/126134-1491261.jpg

ikea säger ja wink
annars har dollarstore likadana,fast dom har svart smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
bmx
30 oktober 2010 · 7 100 Inlägg

Caffe skrev:
Körde själv IKEAs mjuka skärbrädor, värt att säga är att de INTE TÅL KYLA OCH AKTIV KÖRNING.

Kylan gör de stela och isåkat gjorde dem trasiga. Att det bara är kallt gör inget, eller att man bara leker rally gör inget. Det är när man leker rally när det är kallt ute som de går sönder...

mina tålde kyla och atktiv körning iaf.

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
horsekiller
30 oktober 2010 · 747 Inlägg

bmx skrev:
http://www1.garaget.org/archive/28/27938/126134/126134-1491261.jpg

ikea säger ja wink
annars har dollarstore likadana,fast dom har svart smile

Haha snyggaste bilen idag tongue

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Caffe
31 oktober 2010 · 1 436 Inlägg

bmx skrev:

Caffe skrev:
Körde själv IKEAs mjuka skärbrädor, värt att säga är att de INTE TÅL KYLA OCH AKTIV KÖRNING.

Kylan gör de stela och isåkat gjorde dem trasiga. Att det bara är kallt gör inget, eller att man bara leker rally gör inget. Det är när man leker rally när det är kallt ute som de går sönder...

mina tålde kyla och atktiv körning iaf.

Du kör väl som en kärring när du kör aktivt i så fall. wink

Stänklapparna klarade inte en dag på isen, vilket inte avgasröret heller gjorde, men det hade iaf suttit där i 20 år och rostat.
Stänkflapsen var väl några månader typ.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
bmx
31 oktober 2010 · 7 100 Inlägg

Caffe skrev:

bmx skrev:

Caffe skrev:
Körde själv IKEAs mjuka skärbrädor, värt att säga är att de INTE TÅL KYLA OCH AKTIV KÖRNING.

Kylan gör de stela och isåkat gjorde dem trasiga. Att det bara är kallt gör inget, eller att man bara leker rally gör inget. Det är när man leker rally när det är kallt ute som de går sönder...

mina tålde kyla och atktiv körning iaf.

Du kör väl som en kärring när du kör aktivt i så fall. wink

Stänklapparna klarade inte en dag på isen, vilket inte avgasröret heller gjorde, men det hade iaf suttit där i 20 år och rostat.
Stänkflapsen var väl några månader typ.

jag var ute och härjade överallt,körde även mkt på isen,nån dikeskörning mm

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Xz3PaZ
4 november 2010 · 87 Inlägg

varför åka till ikea när man kan ta mammas skärbräda i köket, måla dom lite snabbt och spela oskylidg över dom snygga stänklapparna hahaha

Projekttråden för scorpio 2,9 ghia rs http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=222493
Sluta skjuta upp saker, skit i det istället :)
putte-740
9 november 2010 · 148 Inlägg

bmx skrev:
http://www1.garaget.org/archive/28/27938/126134/126134-1491261.jpg

ikea säger ja wink
annars har dollarstore likadana,fast dom har svart smile

dom ser riktigt bra ut men fan inte bilen dom sitter på wink

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
SebastianAssgard
17 december 2010 · 11 Inlägg

Monterade 4st drälla på bilen för 1 vecka sen, och 3 av dom är halva nu. Så de tål inte kyla direkt bra, iaf inte denna vargavinter vi har. I varmare väder är de säkert super. Ska slänga på en ny uppsättning i helgen.

putte-740
19 december 2010 · 148 Inlägg

låter inge direkt bra juh =/ köp swedols lastbilslappar wink

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
Stoner_fuzz Bitter optimist.
22 december 2010 · 1 561 Inlägg

haha Drälla finns nu tydligen i en snuskig babyblå färg också!

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
SoL Eigenbrötler
22 december 2010 · 1 237 Inlägg

Norbius skrev:
Monterade 4st drälla på bilen för 1 vecka sen, och 3 av dom är halva nu. Så de tål inte kyla direkt bra, iaf inte denna vargavinter vi har. I varmare väder är de säkert super. Ska slänga på en ny uppsättning i helgen.

jag satte på för ett par månader sedan, och har nu kört igenom 4 snövallar samt kört av vägen ner i så djup snö så huven täcktes, och gissa vad? Mina är FORTFARANDE hela smile

jag förstår inte hur ni lyckas ha sönder dem, när jag körde av vägen var det 17 minusgrader, så kallt var det, och stryk fick dem. men de höll.

kanske ikea har bra och dåliga utgåvor? med olika plaster eller liknande?

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Mogel KUNG
22 december 2010 · 441 Inlägg

SoL skrev:

Norbius skrev:
Monterade 4st drälla på bilen för 1 vecka sen, och 3 av dom är halva nu. Så de tål inte kyla direkt bra, iaf inte denna vargavinter vi har. I varmare väder är de säkert super. Ska slänga på en ny uppsättning i helgen.

jag satte på för ett par månader sedan, och har nu kört igenom 4 snövallar samt kört av vägen ner i så djup snö så huven täcktes, och gissa vad? Mina är FORTFARANDE hela smile

jag förstår inte hur ni lyckas ha sönder dem, när jag körde av vägen var det 17 minusgrader, så kallt var det, och stryk fick dem. men de höll.

kanske ikea har bra och dåliga utgåvor? med olika plaster eller liknande?

Jag har haft mina i någon månad nu i -20 som max och kört i mycket snö och mina är hela och fina.. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang