Hastighetskameror

NightblizZ
8 juli 2006 · 284 Inlägg

Undrar hur snabbt man måste köra för att hasitghetskamerorna inte ska hinna knäppa big_smile

Svenss0n
8 juli 2006 · 643 Inlägg

NightblizZ skrev:
Undrar hur snabbt man måste köra för att hasitghetskamerorna inte ska hinna knäppa big_smile

finns bara ett sätt å titta. prova. .

Volvo 850R (1997)
NightblizZ
8 juli 2006 · 284 Inlägg

aaa.. fasst misslyckas man då blir de fettorsk tongue

Stoltz Gör det på alla fyra
8 juli 2006 · 130 Inlägg

Har hört en siffra på 250km/h på dom gamla kamerorna...vet inte hur det är med dom nya

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
xBjorlingx
8 juli 2006 · 433 Inlägg

Jag har en liten motfråga, hur fort kan man köra innan den knäpper? För fartkamrorna längs E20 till Göteborg har aldrig nogonsin blixtrat för mig..inte heller för någon annan jag sett, men dom kanske är helt ur bruk?

NightblizZ
8 juli 2006 · 284 Inlägg

okej hehe tongue jobbigt att min bil typ maxxar det då. men de finns väl andra sätt att slippa undan kamerorna ??

NightblizZ
8 juli 2006 · 284 Inlägg

en kamera mellan enköping och gävle blixtrade för mig ocxh en kompis.. då körde vi 90 på 70 väg..

Hamilton
8 juli 2006 · 8 873 Inlägg

NightblizZ skrev:
okej hehe tongue jobbigt att min bil typ maxxar det då. men de finns väl andra sätt att slippa undan kamerorna ??

Om du håller dig till hastigheten som gäller så slipper du bekymra dig om kamerorna...eller åk där det inte finns kameror

Fotograf på tierpidag.se
NightblizZ
8 juli 2006 · 284 Inlägg

jo men hur många håller hastigheten exakt hela tiden? räcker att man missar en gång så blixtrar det .. finns de ingna spray som man kan köpa som bländar kameran? har hört nått sånt iaf :S

Stoltz Gör det på alla fyra
8 juli 2006 · 130 Inlägg

Tror att dom tex på 70 väg är inställda att knäppa på 77km/h för dom måste ha en säkerhets marginal för mätare i bilarna är ju inte alltid likadana.......

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
xBjorlingx
8 juli 2006 · 433 Inlägg

En sak som alltid funkar är ju att rycka nummerskylten fram..å köra..blir man stoppad för det säger man: Vaa fan..har dom snott skylten, kom nyss från sthlm, den måste försvunnit där..nu kommer jag åka på att betala en massa trängselavgifter! wink

Volvo Knugen The one and only
8 juli 2006 · 1 091 Inlägg

NightblizZ skrev:
jo men hur många håller hastigheten exakt hela tiden? räcker att man missar en gång så blixtrar det .. finns de ingna spray som man kan köpa som bländar kameran? har hört nått sånt iaf :S

finns både spray och en plastskiva man sätter framför nr plåten

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
MilleN
8 juli 2006 · 9 108 Inlägg

NightblizZ skrev:
okej hehe tongue jobbigt att min bil typ maxxar det då. men de finns väl andra sätt att slippa undan kamerorna ??

bort med nummerplåten fram..

Lindgren_
8 juli 2006 · 2 644 Inlägg

NightblizZ skrev:
jo men hur många håller hastigheten exakt hela tiden? räcker att man missar en gång så blixtrar det .. finns de ingna spray som man kan köpa som bländar kameran? har hört nått sånt iaf :S

de finns ju nått norsktspray man ska spruta på plåten så de bländar..

Johan Lindgren
Lindgren_
8 juli 2006 · 2 644 Inlägg

Lindgren_ skrev:

NightblizZ skrev:
jo men hur många håller hastigheten exakt hela tiden? räcker att man missar en gång så blixtrar det .. finns de ingna spray som man kan köpa som bländar kameran? har hört nått sånt iaf :S

de finns ju nått norsktspray man ska spruta på plåten så de bländar..

http://www.ridetech.se/ sen tar du photoblocker där har du en wink

Johan Lindgren
loudness
8 juli 2006 · 4 554 Inlägg

något av de mest iriterande som finns är folk som kör i 70 och bromsar vid varenda kamera.. fattar dom inte att man får köra i 70! blir så förbannad!

Merclone Leg. Spådam
8 juli 2006 · 816 Inlägg

Det är ju bara för att vara på den säkra sidan som folk gör det... För att alla hastighetsmätare visar inte samma...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Renjägarn
8 juli 2006 · 638 Inlägg

Varför göra det omständigt o dra bort plåten fram o riskera böter. För du FÅR böter om snuten är grinig för det står i lagen att du MÅSTE ha regplåt fram oavsett om den är stulen eller inte. Det är Din skyldighet att kolla att bilen är körduglig och håller sig inom lagen när du ska köra. Så du ska gå runt o kolla att dina skyltar finns där.

Dra ner solskyddet bara så slipper ni att få ansiktet plåtat som krävs för att dom ska kunna bötfälla.

Kommer väl nånting här snart!
NightblizZ
9 juli 2006 · 284 Inlägg

hade dom inte ändrat den där lagen? böterna går väl till den som äger bilen numera? ..

-Rickard-
9 juli 2006 · 302 Inlägg

Du får väl göra en bredsladd förbi kameran så får den bara en sidobild wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang