Skumt klickande ljud från Volvo V70 2,5t Awd -98

Skribibber
17 oktober 2010 · 58 Inlägg

Tjena var och köpte mig en volvo v70 2,5t awd -98 idag och märkte nu när jag står utanför bilen hörs ett klickande ljud ungefär var 20e sekund. Ifall jag står mot bilen med huven öppen låter det som att det kommer från vänstersidan (bilens högersida) Någon som har en aning om vad det kan vara? För övrigt går bilen riktigt fint i lådan och vad jag märkt motor. Sedan vet jag inte ifall något kanske är på väg att ge sig. Och en sista fråga: När jag öppnade ventilkåpslocket för att lyssna bubblade det ut olja eller rättare sakt skvätte. Är det för mycket olja i den?
Bilen har rullat 22500mil och kamrem ska enligt serviceboken bytas om 1500mil.

Tacksam för alla svar. Mvh Marcus

Senast redigerat av Skribibber (17 oktober 2010)

Christian S
18 oktober 2010 · 4 816 Inlägg

klickandet du hör lär vara ac:n som slår till och ifrån och är helt normalt wink
tror fan att det kommer olja om du öppnar där, kolla på oljestickan hur mycket olja det är i den.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Mack Forum- och sitemoderator
18 oktober 2010 · 26 161 Inlägg

Angående klickandet så är det likadant på min. Tror det är såsom tidigare talare tror, dvs att det är nåt med AC:n. Helt normalt. Har i alla fall fått det förklarat av en granne som pysslat med AC till yrket..

Och angående oljan. Jag har inte ens provat att öppna - under gång antar jag du menar? - så jag vet inte om det är normalt..men det lär det nog vara tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Skribibber
18 oktober 2010 · 58 Inlägg

Okej smile tack så mycket. Nu vet jag iallafall smile Blev även en tidsbokning hos bsr idag för steg 1.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang