"Kom ihåg mig" vid inloggning funkar inte

_Tinkan_
19 oktober 2010 · 165 Inlägg

När jag ska logga in så kryssa jag för rutan att jag vill bli ihåg kommen nästa gång jag loggar in... men det verkar inte funka?
På andra webbsidor som jag har valt att spara min inloggning funkar, men inte här?

Det enda som händer är om jag sätter in ett fel lösenord är att Firefoox frågar mig om jag vill ändra eller avbryta, frågar aldrig om jag vill spara när jag skriver in rätt ord igen...

Fler som har det problemet eller?


/Katinka

Volvo V70N "Pebbles" (2001)
patrik-23
31 oktober 2010 · 50 Inlägg

du är inte ensam jag har samma problem

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
chrizz Administratör
31 oktober 2010 · 11 783 Inlägg

Fungerar utmärkt för mig iallafall i alla möjliga slags webbläsare.

Först och främst se till att webbläsaren är färsk, dvs uppdatera till senaste versionen. Däremot se till att webbläsaren accepterar cookies. Alla vanliga webbläsare gör det direkt efter installation. Gå sen in i webbläsarens inställningar och rensa alla offlinefiler inkl cookies så att den får en fräsch start (notera att inloggningarna på andra sidor också kommer att "glömmas bort" och ni måste logga in där på nytt).

Slutligen se till att en eventuell brandväggprogramvara eller liknande inte stoppar cookies. Prova slå av sånt och se ifall det gör något skillnad.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
patrik-23
1 november 2010 · 50 Inlägg

lyckades hitta vad som var felet för MIG hade fått ett virus som störde min webbläsare lyckades plocka bort de å nu funkar de som vanligt igen

Hej FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt mail. Jag har ingenting att göra med FARC, al-Jihad eller PKK. Jag har aldrig gjort Sawm eller tillverkat biologiska vapen, jag vet knappt ens vad Al Manar betyder. Men tack för visat intresse!

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen
_Tinkan_
1 november 2010 · 165 Inlägg

Virus? Ok...
Jag har provat på 2 olika datorer o det är samma problem, men å andra sidan så har jag samma webbläsare (firefox) men det ska ju inte ha någon betydelse tycker jag och jag har ju ett antivirusprogram som kollar hela tiden och att jag också gör egna virussökningar.
Det som jag tycker är lite lustigt är ju att det är bara på den här sidan som mitt användarnamn o lösenord inte vill kvar för på anda sidor så funkar det hur bra som helst...

Nåja det är ju ett I-landsproblem om man tänker efter... det går ju att leva med om man säger så.
Att jag reagerade va just för att det finns en liten ruta som man kan bocka i för att OM man vill så ska man kunna bli ihågkommen när man går till den här sidan vid olika tillfällen o när det inte funkar så blir man lite fundersam. Nåt fel nånstans är det ju hur man än vrider o vänder på det, men som sagt man överlever det. Det är ju trots allt inte så jobbigt att skriva in sitt namn o sen sitt lösenord hela tiden.

smile

Volvo V70N "Pebbles" (2001)
chrizz Administratör
1 november 2010 · 11 783 Inlägg

Katinka skrev:
Virus? Ok...
Jag har provat på 2 olika datorer o det är samma problem, men å andra sidan så har jag samma webbläsare (firefox) men det ska ju inte ha någon betydelse tycker jag och jag har ju ett antivirusprogram som kollar hela tiden och att jag också gör egna virussökningar.
Det som jag tycker är lite lustigt är ju att det är bara på den här sidan som mitt användarnamn o lösenord inte vill kvar för på anda sidor så funkar det hur bra som helst...

Nåja det är ju ett I-landsproblem om man tänker efter... det går ju att leva med om man säger så.
Att jag reagerade va just för att det finns en liten ruta som man kan bocka i för att OM man vill så ska man kunna bli ihågkommen när man går till den här sidan vid olika tillfällen o när det inte funkar så blir man lite fundersam. Nåt fel nånstans är det ju hur man än vrider o vänder på det, men som sagt man överlever det. Det är ju trots allt inte så jobbigt att skriva in sitt namn o sen sitt lösenord hela tiden.

smile

Om vi ska bli lite tekniska så gör den där rutan att en timeout i cookien sätts en vecka fram i tiden. Cookien skall alltså sparas av webbläsaren och återanvändas. Det sker inte alltid helt uppenbart, och enklaste lösningen är då som jag skrev att se till att webbläsaren mår som den skall och att rensa offlinefiler inkl cookies med mera.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang