Volvo 850 larmdosa urfunktion

JonasKarlss0n
23 oktober 2010 · 150 Inlägg

Hej! har en volvo 850 med original larm ifrån volvo, när jag köpte den funka inte larmet sad Dosan piper men ingenting händer.. några säger man kan programera om larmdosan själv? någon som kan förklara tydligare hur man gör?

tack på förhand /jonas

norpan1
24 oktober 2010 · 1 043 Inlägg

Sätt dig i bilen, stäng dörrarna och slå tändningen på och av med c:a 1 sek intervaller tills dioden på instrumentbrädan börjar att blinka. Då trycker du på larmdasan/dosorna som skall programeras.

JonasKarlss0n
24 oktober 2010 · 150 Inlägg

Vilken knapp på dosan? spelar de någon roll, har en stor och en liten..

240bns
25 oktober 2010 · 1 008 Inlägg

norpan1 skrev:
Sätt dig i bilen, stäng dörrarna och slå tändningen på och av med c:a 1 sek intervaller tills dioden på instrumentbrädan börjar att blinka. Då trycker du på larmdasan/dosorna som skall programeras.

5 gånger - på 5:e tillslaget skall tändningen lämnas på,  då skall dioden blinka snabbt.

Det är stora knappen du skall trycka på,  har du flera fjärrar skall dessa programmeras in samtidigt.
Larmdioden indikerar inläst fjärrkontroll med fast sken ett par sekunder för att sedan fortsätta blinka för ev flera fjärrar för inlagring.
När du är klar vrid av tändingen och öppna dörren.

JonasKarlss0n
25 oktober 2010 · 150 Inlägg

ska testa de! tack! smile

JonasKarlss0n
25 oktober 2010 · 150 Inlägg

ingen diod började blinka sad ingen som vet om man slå ifrån larmet på något sett eller ifall de brukar kunna vara fel på någon box?

norpan1
25 oktober 2010 · 1 043 Inlägg

Ibland får man plocka ur boxen och programmera den lös.
Plocka ur den och lämna in boxen och fjärren till Volvo.

JonasKarlss0n
26 oktober 2010 · 150 Inlägg

norpan1 skrev:
Ibland får man plocka ur boxen och programmera den lös.
Plocka ur den och lämna in boxen och fjärren till Volvo.

kostar många kronor?

Tinjection Stabil som fan
26 oktober 2010 · 304 Inlägg

Eller så gör man mer än 5 gånger smile På mina 850 bilar har jag alltid fått vrida av och på ca. 10 gånger innan dioden börjar blinka, då trycker man på knappen sen är allt klart.

Tinjection Stabil som fan
26 oktober 2010 · 304 Inlägg

Måste föresten tillägga att jag har för mig att det tom. stog i instruktionsboken.

JonasKarlss0n
27 oktober 2010 · 150 Inlägg

Okej big_smile saknar instruktionsbok till min. men ska även testa de! smile

Xyon_78 Volvo V70 2,4T Aut
2 november 2010 · 147 Inlägg

Hej!

Förlåt om jag "hoppar" så här. Men hoppas någon av er kanske kan hjälpa mig med ett litet larmproblem.
När jag larmar (låser) bilen med fjärren så funkar c-låset. Men jag får ingen "kvitering" med blinkersen. Dioden på instumentpanelen blir inte när bilen är larmad/låst.
Jag tror det sitter ett volvoguard II.

Mycket tacksam för svar!

Är en glad skit som har paserat 30 streckt och som bor i Eskilstuna. Mer info kommer
JonasKarlss0n
24 januari 2011 · 150 Inlägg

Larmet har fungerat för tidigare ägare sa han när jag köpte bilen sad men medans jag haft bilen har den aldrig visat tecken på att de ska funka sad kan man kolla larm/säkring eller nå annat innan man lämnar in hos volvo?
Mvh jonas

Tinjection Stabil som fan
24 januari 2011 · 304 Inlägg

Xyon_78 skrev:
Hej!

Förlåt om jag "hoppar" så här. Men hoppas någon av er kanske kan hjälpa mig med ett litet larmproblem.
När jag larmar (låser) bilen med fjärren så funkar c-låset. Men jag får ingen "kvitering" med blinkersen. Dioden på instumentpanelen blir inte när bilen är larmad/låst.
Jag tror det sitter ett volvoguard II.

Mycket tacksam för svar!

Min blikers blinkade inte när någon dörr etc. inte var riktigt stängd!

Tinjection Stabil som fan
24 januari 2011 · 304 Inlägg

JonasKarlss0n skrev:
Larmet har fungerat för tidigare ägare sa han när jag köpte bilen sad men medans jag haft bilen har den aldrig visat tecken på att de ska funka sad kan man kolla larm/säkring eller nå annat innan man lämnar in hos volvo?
Mvh jonas

Kan man ju göra, tror det är säkring 13, Eller om det bara var till start spärren, Kommer inte redigt ihåg, var ju ett tagsen man raggade i 850 ^^

JonasKarlss0n
24 januari 2011 · 150 Inlägg

okej. vet inte vad man ska testa sad ingen annan som haft samma fenomen och lyckats fixa de?smile

240bns
24 januari 2011 · 1 008 Inlägg

Såvitt jag vet så Skall alltid VGA och VGA II ge blinkerskvittering däremot är det så på s/v70 men dessa har ju inte de cargardbaserade larmen.

Får du inga livstecken alls från larmet på lysdioden när du försöker komma in i programmeringsläge ?
Det fungerar inte om man vrider på och av för snabbt, får du ändå inte liv i larmet så kontrollera att säkringarna är hela och ingen saknas i elcentralen.
Om du fortfarande gått bet så skulle jag ha kikat in under elcentralen om det överhuvudtaget sitter ett larmrelä (Svart dubbelrelä 210/211) och om den gröna kontakten på toppen är inkopplad ( går bla går till lysdioden om den är separat monterad i högtalargallret)

JonasKarlss0n
24 januari 2011 · 150 Inlägg

240bns skrev:
Såvitt jag vet så Skall alltid VGA och VGA II ge blinkerskvittering däremot är det så på s/v70 men dessa har ju inte de cargardbaserade larmen.

Får du inga livstecken alls från larmet på lysdioden när du försöker komma in i programmeringsläge ?
Det fungerar inte om man vrider på och av för snabbt, får du ändå inte liv i larmet så kontrollera att säkringarna är hela och ingen saknas i elcentralen.
Om du fortfarande gått bet så skulle jag ha kikat in under elcentralen om det överhuvudtaget sitter ett larmrelä (Svart dubbelrelä 210/211) och om den gröna kontakten på toppen är inkopplad ( går bla går till lysdioden om den är separat monterad i högtalargallret)

Okej! smile ingen signal alls ;/ får forska vidarem med säkringar och elcentral.. elcentralen sitter?tongue

Tinjection Stabil som fan
24 januari 2011 · 304 Inlägg

under huven på förarsidan

JonasKarlss0n
24 januari 2011 · 150 Inlägg

Tinjection skrev:
under huven på förarsidan

tackar! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang