arga bilister

yngwe
9 juli 2006 · 54 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 24,00.html

hittade denna när jag läste löpet, vad ska man säga!?

Grabbar med smak kör bilar utan tak..
Miklen
9 juli 2006 ·

..ja retar säkert upp nån nu..men hur i helvete kan man vara så dumma.. kasta ägg på nån som bara gör sitt jobb.. En av polisens uppgifter är ju att upprätthålla trafikordning osv.. Kör man olaglig streetracing så får man väl då finnas sig i riskerna att bli stoppad av polisen.. å för att svara på din fråga direkt : USCH FY FAN!!

ghost_boy83 CREW
9 juli 2006 · 2 594 Inlägg

fan jag förstår dom, va på crusing/streetracing förra helgen i en ort i jämtland var inte en ända snut jävligt skönt

ghost_boy83 CREW
9 juli 2006 · 2 594 Inlägg

Miklen skrev:
..ja retar säkert upp nån nu..men hur i helvete kan man vara så dumma.. kasta ägg på nån som bara gör sitt jobb.. En av polisens uppgifter är ju att upprätthålla trafikordning osv.. Kör man olaglig streetracing så får man väl då finnas sig i riskerna att bli stoppad av polisen.. å för att svara på din fråga direkt : USCH FY FAN!!

jo men det blir knappast bättre att ge en massa böter,jag tycker komunen och polisen tillsammans med olika klubbar ordna legala race lite oftare så slipper det bli så mycket tjaffs,som tex Östersund där dom kör på flygrakan och förra året då dom stängde av e14 mot happaranda det va riktigt bra mera sånnt

ironhead volvoraggare
9 juli 2006 · 4 776 Inlägg

böter löser ju ingenting alls bättre att ordna race på avspärrade eakor eller racea på nån industriraka som inte har nå trafik här i hallstavik där jag bor har vi ett gäng som racear utanför där jag bor och visst är det väll självklart att man får racea men helst på ställen där det inte är trafik

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
__hogberg__
9 juli 2006 · 1 161 Inlägg

i mariestad har dom väl gjort en väg sträcka enbart för streetracing har ja för mej..
så borde dom göra på fler ställen tycker ja..

ironhead volvoraggare
9 juli 2006 · 4 776 Inlägg

__hogberg__ skrev:
i mariestad har dom väl gjort en väg sträcka enbart för streetracing har ja för mej..
så borde dom göra på fler ställen tycker ja..

håller med ett alt är ju att låta ungdomarna få racea på flygrakor

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
9 juli 2006 · 4 776 Inlägg

Miklen skrev:
..ja retar säkert upp nån nu..men hur i helvete kan man vara så dumma.. kasta ägg på nån som bara gör sitt jobb.. En av polisens uppgifter är ju att upprätthålla trafikordning osv.. Kör man olaglig streetracing så får man väl då finnas sig i riskerna att bli stoppad av polisen.. å för att svara på din fråga direkt : USCH FY FAN!!

håller me dig till fullo

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
dusty Living in the fastlane
9 juli 2006 · 2 616 Inlägg

tycker det ska vara mycket lättare att annordna ett streetrace än vad det är nu. vill polisen att vi ska hålla det lagligt kan dom väll hjälpa oss lite på traven

JohnnyN Rutinerad medlem
9 juli 2006 · 1 938 Inlägg

Okej, förstår att personerna var arga när de inte fick ta nåt race, men att kasta ägg och starta bränder är inte rätt sätt att göra sin åsikt hörd tongue

Daniel
9 juli 2006 · 671 Inlägg

Sånt beteende är inte bra, det lockar fel sorts folk till motorsport. Huliganerna kan hålla sig till fotboll.

Är det verkligen så svårt att få till lagliga streetrace? Vad jag har hört så har de flesta komunerna inte fått in några ansökningar alls och de som har har beviljat om säkerheten har varit rimlig.

Tzatziki
9 juli 2006 · 452 Inlägg

Jag vart aldrig vid stationen och protestera men jag tycker att det är bra att någon säger ifrån.
Folket som är ute och kör eller vill kolla på streetrace blir bortkörda från ställen som är utanför stan .. sen blir andra stoppade och får böter, kvittar om de kört race eller bara varit där som åskådare. Polisen blir som hökar när de går över ens bil .. kan ta för minsta lilla bara för att verkligen markera att dom "äger" en .. man får den känslan iaf!

Att starta en brand i något buskage är ju lite omoget men om det var något vidare allvarligt skulle jag inte kunna tänka mig .. men visst, var inte där så jag kanske inte skall uttala mig så mycket om just den biten.

Men som sagt .. folk har ansökt och varit i disskution med helsingborgs kommun om en laglig bana någonstans men allt dras ut och sen rinner det ut i sanden .. klart folk drar ut och kör ..
Helsingborg vill få bort de olagliga racen från gatorna men gör inget åt det .. då får de faktiskt skylla sig själva .. att det är polisen som får all skit är för det är dom som får ta hand om kommunens problem .. som de inte vill se eller höra om. Sen att dom bötfäller en kille som precis tagit körkort och slängt på en DTM vinge på sin volvo 240 är bara för mycket .. =/

Aja .. man kan disskutera i evigheter om detta .. men jag tycker själv att det är skönt att det äntligen händer något ...!!

Nu skall jag dra till grekland!
Chip!

Malmoe SSS -12
9 juli 2006 · 3 217 Inlägg

Vad är vitsen med laglig streetrace om jag får fråga? Halva vitsen är väl att fly polisens ögon, är det inte så eller har jag fått det på bakfoten...

Jag tycker att det som hände i Helsingborg i helgen är en ganska onödig men helt klart framprovocerad handling, det jämnar ut sig +/-0 ...

Flera gånger har polisen gått och filmat/fotat vartenda bil för dokumentering av händelse, utan att för den delen kunna ingripa... Men då har dem iallafall bevismaterial på att person/bil befunnit sig på platsen!

Men det är väl som man säger, våld föder våld... Det fick vi tunga bevis på här nere i Malmö för ett par år sedan! STORT BRÅK, delvis onödigt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Sharky
9 juli 2006 · 10 287 Inlägg

JAG ÄR INTE ARG !!!!!!!!!!

/Göran







:-)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
matteeee Ingen himmel är så blå som min
10 juli 2006 · 2 973 Inlägg

Vi har ju bana här nere i Malmö, lagligt, säkert, fungerande. MEN, folk kör ju streetrace för jämnan ändå. Det blir nog inte tillräcklig spänning för dem när det inte involverar risker, risker som att polisen kommer, som att andra trafikanter är i vägen, osv.
Att ordna till lagliga race får kanske undan en del, men långt från alla.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Zappis Proud Saab 99 Owner
10 juli 2006 · 39 Inlägg

Det är klart att Streetrace med risker är mycket roligare än Streetrace utan risker .. Tycker det säger sig själv faktiskt. Så kommer det alltid att vara och det kommer aldrig att ändras.

Edit: Alla håller med mig hoppas jag, eftersom det är mycket roligare att göra saker man inte får göra än saker man får göra. Till exempel åka moped innan man är 15.. sen när man fyller 15 så är det inte lika roligt längre eftersom man får köra? Tycker jag iaf... Men det kanske bara e jag? tongue

Senast redigerat av Zappis (10 juli 2006)

Har du inte kört Saab så har du inte lärt dig köra bil ;)
perpelle
10 juli 2006 ·

Är det svårt att inse att de ger böter för en "trafikfarlig" vinge? Jag ser inget fel i att dem ger böter för sånt. Är erat problem som sätter dit skiten.
Sen angående att bygga vägsträckor för att ni ska köra. Visst, det går i vissa fall, men bygger kommunen en bana är det även skyldiga att ta hand om säkerheten. När det sedan händet något så skyller ni på dem som byggde banan. "Den var för kort, bred och farlig. Nu dog Lars 18 i sin volvo. Jävla kommun!"
Man blir aldrig nöjd.
OBS: Har inget emot streetrace som är SÄKRA, anlagda på BRA platser samt skötsamt.

Turbomatte Lackerare/Rekondare
10 juli 2006 · 834 Inlägg

ironhead skrev:
böter löser ju ingenting alls bättre att ordna race på avspärrade eakor eller racea på nån industriraka som inte har nå trafik här i hallstavik där jag bor har vi ett gäng som racear utanför där jag bor och visst är det väll självklart att man får racea men helst på ställen där det inte är trafik

Böter löser ganska mkt? men du kanske inte har fattat det?
Du kör din bil 20km för fort får böter på vad ska vi säga 3000kr
klart som fan du tänker nästa ggn du kör för fort att, ajdå kanske ska sakta ner så jag inte blir av med 3000 igen

Delerium Carpenter
10 juli 2006 · 310 Inlägg

Turbomatte skrev:

ironhead skrev:
böter löser ju ingenting alls bättre att ordna race på avspärrade eakor eller racea på nån industriraka som inte har nå trafik här i hallstavik där jag bor har vi ett gäng som racear utanför där jag bor och visst är det väll självklart att man får racea men helst på ställen där det inte är trafik

Böter löser ganska mkt? men du kanske inte har fattat det?
Du kör din bil 20km för fort får böter på vad ska vi säga 3000kr
klart som fan du tänker nästa ggn du kör för fort att, ajdå kanske ska sakta ner så jag inte blir av med 3000 igen

Tills det går en månad och du har totalt glömt bort det igen, även fast du inte menar det.
Dessutom tror jag inte du heller håller hastigheterna exakt hela tiden. Men om du skulle göra det vi säger i 10 år till så ska du få nått riktigt fint av mig! (:

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Pada_
10 juli 2006 · 2 Inlägg

Zappis skrev:
Det är klart att Streetrace med risker är mycket roligare än Streetrace utan risker .. Tycker det säger sig själv faktiskt. Så kommer det alltid att vara och det kommer aldrig att ändras.

Edit: Alla håller med mig hoppas jag, eftersom det är mycket roligare att göra saker man inte får göra än saker man får göra. Till exempel åka moped innan man är 15.. sen när man fyller 15 så är det inte lika roligt längre eftersom man får köra? Tycker jag iaf... Men det kanske bara e jag? tongue

Håller med dig.
"Regler är till för att brytas"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang