HJÄLP...!!! Är det normalt att bilen kör av sig själv när man har den i växel...

Adeem
27 oktober 2010 · 69 Inlägg

Är det normalt att bilen kör av sig själv när man har den i växel tex 2an och 3an utan att gassa??? Har en Bmw 523i Är inte så bra på bilar??? det är nämligen så att jag växlar från ett till två sen tre fyra och femman när jag släpper gassen i stan så rullar bilen av sig själv utan att gassa??

Newport
27 oktober 2010 · 100 Inlägg

Ja det är normalt.

Hamilton
27 oktober 2010 · 8 864 Inlägg

Du kör alltså på 5an och den rullar av sig själv när du släpper gasen?
Eller börjar den rulla av sig själv när du kommit fram till stan?

Du får nog förtydliga din text

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Mreque89 Oturen själv
27 oktober 2010 · 593 Inlägg

haha bra beskrivning.... Varvar den eller mösar den sig fram? man brukar ju använda kopplingen xD

Brum
Adeem
27 oktober 2010 · 69 Inlägg

alltså om jag kör i stan och har den i trean och växlar från trean till 5an direkt och släpper gasen då rullar bilen alltså den dör inte är det normallt?

Adeem
27 oktober 2010 · 69 Inlägg

Nej den varvar inte

Mreque89 Oturen själv
27 oktober 2010 · 593 Inlägg

Kör den inte av sig själv när du kopplar så är de fullt normalt.

Brum
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 oktober 2010 · 17 507 Inlägg

Ja lite mer info tack. Manuell antar jag? Låter du bilen gå på tomgång och har i säg 4:an med kopplingen orörd gör den allt för att hålla det inprogrammerade tomgångsvarvet. Fullt normalt.

Varvar den mer när du släpper gasen? typ över 1000 varv? Ja du är som du säger inte så haj på bilar och då är det verkstad som gäller. Behöver inte vara dyrt eller komplicerat men ska åtgärdas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Adeem
27 oktober 2010 · 69 Inlägg

Den kör av sig själv när jag släpper gasen men den varvar inte den glider fram bara?

Adeem
27 oktober 2010 · 69 Inlägg

Den varvar inte alls

Hamilton
27 oktober 2010 · 8 864 Inlägg

Adeem skrev:
alltså om jag kör i stan och har den i trean och växlar från trean till 5an direkt och släpper gasen då rullar bilen alltså den dör inte är det normallt?

Ja det är helt normalt ju lägre hastighet desto större risk för att bilen "dör" dvs motorn stannar.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Adeem
27 oktober 2010 · 69 Inlägg

Okej tack så mycket . big_smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 oktober 2010 · 17 507 Inlägg

Adeem skrev:
Den varvar inte alls

"Den varvar inte alls"? Inga varv. motorn avstängd...

"Den glider fram"? Jaha..? Några varv lär det ju vara. Vad säger varvräknaren?

Är det som jag tror så gör alla bilar på detta sätt nu för tiden. Låter inte som fel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 oktober 2010 · 17 507 Inlägg

På 6 dagar har du skrivit lika många inlägg om din "BMW 523 -99" Allt från att kamkedjan går av till att elen försvinner. Inget ont i att vara dålig på bilar men i mina öron låter det som en ny bil kan vara ett hett alternativ för dig. Eller en japs. Kan du inget om bilar så varför fråga? Det flesta fall kräver ju nån form av reparation! Automat kanske är att rekommendera.

När köpte du bilen???

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang