Gömma bas i en baslåda

offfroad Män med stil kör dieselbil
28 oktober 2010 · 595 Inlägg

Frippe_L skrev:

offfroad skrev:

Frippe_L skrev:

Portad låda med både port o bas neråt med fötter på en 10cm så den kommer upp lite från golvet, i värsta fall nåt tyg över porten så det inte suger in så mkt damm.

YES , just nu är tanken de i alla fall
( var får man tag i sådant tyg?)

En tunn strumpa/strumpbyxa duger bra eller nån tunn tröja bara, visst det dämpar luften lite i porten men det ska inte va nån hifi bygge antar jag, bättre o slippa fylla lådan med skit.
Annars finns det på hifikit.se o liknande affärer ett tyg för att ha på fronter på högtalare.
http://www.hifikit.se/show_prod.php?id=492

hmm använder man skjortan , så blir man av med den , köper man hifi klubbens grejer så kostar det skjortan, vad ska man göra?yikes

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Frippe_L Gladen Audio
28 oktober 2010 · 2 388 Inlägg

offfroad skrev:

Frippe_L skrev:

offfroad skrev:

YES , just nu är tanken de i alla fall
( var får man tag i sådant tyg?)

En tunn strumpa/strumpbyxa duger bra eller nån tunn tröja bara, visst det dämpar luften lite i porten men det ska inte va nån hifi bygge antar jag, bättre o slippa fylla lådan med skit.
Annars finns det på hifikit.se o liknande affärer ett tyg för att ha på fronter på högtalare.
http://www.hifikit.se/show_prod.php?id=492

hmm använder man skjortan , så blir man av med den , köper man hifi klubbens grejer så kostar det skjortan, vad ska man göra?yikes

Ta nån annans skjorta/strumpa, förslagsvis nytvättad :-)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
offfroad Män med stil kör dieselbil
28 oktober 2010 · 595 Inlägg

Frippe_L skrev:

offfroad skrev:

Frippe_L skrev:

En tunn strumpa/strumpbyxa duger bra eller nån tunn tröja bara, visst det dämpar luften lite i porten men det ska inte va nån hifi bygge antar jag, bättre o slippa fylla lådan med skit.
Annars finns det på hifikit.se o liknande affärer ett tyg för att ha på fronter på högtalare.
http://www.hifikit.se/show_prod.php?id=492

hmm använder man skjortan , så blir man av med den , köper man hifi klubbens grejer så kostar det skjortan, vad ska man göra?yikes

Ta nån annans skjorta/strumpa, förslagsvis nytvättad :-)

hehe

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
KaptenL
28 oktober 2010 · 116 Inlägg

Strumpa eller skjorta är på tok för tät.

[GBG Crawlers]
Pi Just another freak in the freak kingdom
28 oktober 2010 · 378 Inlägg

Strumpbyxor då? big_smile

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Slimbastard
28 oktober 2010 · 510 Inlägg

Undrar bara, varför ska baslådan sitta ihop med arbetsbänken? Känns merst som irriterande om allt på bänken hoppade runt, tänker på små skruvar o dylikt, kommer ju vibrera av bordet hela tiden. Sätt upp högtalarna i taket/hörnen istället. Bättre ljudbild och dom är varken ivägen eller i nån riskzon

Frissan
28 oktober 2010 · 4 693 Inlägg

Myggnät borde funka.

Annars sätter du lådan i taket

Booyakasha!
offfroad Män med stil kör dieselbil
29 oktober 2010 · 595 Inlägg

am jah , i taket , jag får se ifall jag orkar med all extrasaker , men just nu så ser de ut som en bandbaslåda, med öppningen neråt, och 2 st 8 tummare i den son har magneten uppåt, och någon tyg framför porten, och hela ekipaget under bordet ( och på en hylla där), eller hängandes i taket, och jag kommer troligen inte ha särskild höga watt i den där, jag tänker om till cirka 2*100-200w på basarna och så någon diskantliknande grej i taket, och en fjärrstyrd stereoenhet.( och jag har lite speciella förhållanden , så de bildas 50 * MER damm i verkstan , och jag är lat och orkar inte dammsuga så ofta)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang