Desire hd vs samsung galaxy s

robertr1
19 december 2010 · 20 Inlägg

torpis skrev:
Tycker vi håller oss till ämnet eftersom det annars spårar ur och det blir låst :-P


Kommer just från mediamarkt där jag och kamraten tittade på Desire HD som ersättare till hans gamla desire. Kameran är viktig för honom och vi provade ett foto med desire och ett med desire HD och visst var HD vassare... på skoj provade vi även med min Galaxy, och den var bättre än HD(!!)  Desire HD är stor... för stor att navigera med en hand, något som går med Galaxyn.

Galaxun har förövrigt blivit riktigt bra med Android 2.2.1, bra flyt och den trilskandes GPSen funkar suveränt.

hepp!

Ja, Galaxy S är väl redan en HD har jag för mig, även om dom inte marknadsfört den speciellt hårt som det.
Allafall HD inspelning på video.
För att inflika lite i frågan då:
Min första Galaxy S blev stulen och sen jag fick den nya tycker jag att den verkar vara segare på både att arbeta och reagera på skärmen, det kan bero på uppdateringen som kom samma dag jag hämtade ut den nya, eller så är det ett Måndagsexemplar.
Annars en riktigt bra telefon, förutom batteritiden då, men det har ju alla pekisar har jag förstått.

torpis Forummoderator
19 december 2010 · 10 572 Inlägg

robertr1 skrev:
Min första Galaxy S blev stulen och sen jag fick den nya tycker jag att den verkar vara segare på både att arbeta och reagera på skärmen, det kan bero på uppdateringen som kom samma dag jag hämtade ut den nya, eller så är det ett Måndagsexemplar.

Alla androidtelefoner presterar olika beroende på vilken mjukvara den har. En fingervisning är benchmark programmet quadrant. En original Galaxy S så som den släpptes hade en poäng kring 800.  Senaste läckta mjukvaran från samsung (JPU) som bygger på Android 2.2.1 ger en poäng på 1300. Alltså mycket snabbare.  Man kan även "fuska" upp sin poäng genom att snabba på filsystemet med en lagfix. Då hoppar man upp ytterligare 500-1000poäng. Det bygger på att man snabbar upp filsystemet. I vissa lägen hjälper det, i andra där rå kraft behövs så hjälper det inte.

Nu är quadrant lite som att klocka en bil 0-100 med moraklockan, men det ger en fingervisning iaf :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
robertr1
19 december 2010 · 20 Inlägg

torpis skrev:

robertr1 skrev:
Min första Galaxy S blev stulen och sen jag fick den nya tycker jag att den verkar vara segare på både att arbeta och reagera på skärmen, det kan bero på uppdateringen som kom samma dag jag hämtade ut den nya, eller så är det ett Måndagsexemplar.

Alla androidtelefoner presterar olika beroende på vilken mjukvara den har. En fingervisning är benchmark programmet quadrant. En original Galaxy S så som den släpptes hade en poäng kring 800.  Senaste läckta mjukvaran från samsung (JPU) som bygger på Android 2.2.1 ger en poäng på 1300. Alltså mycket snabbare.  Man kan även "fuska" upp sin poäng genom att snabba på filsystemet med en lagfix. Då hoppar man upp ytterligare 500-1000poäng. Det bygger på att man snabbar upp filsystemet. I vissa lägen hjälper det, i andra där rå kraft behövs så hjälper det inte.

Nu är quadrant lite som att klocka en bil 0-100 med moraklockan, men det ger en fingervisning iaf :-)

Jag tog hem och testade benchmarka min Galaxy och där fick jag ett resultat på 978.

torpis Forummoderator
19 december 2010 · 10 572 Inlägg

robertr1 skrev:
Jag tog hem och testade benchmarka min Galaxy och där fick jag ett resultat på 978.

testa oclf från market, ger en bra boost

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Hybriden
19 december 2010 · 677 Inlägg

torpis skrev:

robertr1 skrev:
Min första Galaxy S blev stulen och sen jag fick den nya tycker jag att den verkar vara segare på både att arbeta och reagera på skärmen, det kan bero på uppdateringen som kom samma dag jag hämtade ut den nya, eller så är det ett Måndagsexemplar.

Alla androidtelefoner presterar olika beroende på vilken mjukvara den har. En fingervisning är benchmark programmet quadrant. En original Galaxy S så som den släpptes hade en poäng kring 800.  Senaste läckta mjukvaran från samsung (JPU) som bygger på Android 2.2.1 ger en poäng på 1300. Alltså mycket snabbare.  Man kan även "fuska" upp sin poäng genom att snabba på filsystemet med en lagfix. Då hoppar man upp ytterligare 500-1000poäng. Det bygger på att man snabbar upp filsystemet. I vissa lägen hjälper det, i andra där rå kraft behövs så hjälper det inte.

Nu är quadrant lite som att klocka en bil 0-100 med moraklockan, men det ger en fingervisning iaf :-)

Jag har pillat med Gingerbread (2.3) på en ofärdig kod och märker stor skillnad i hur mobilen reagerar i touchen. Apple kommer krossas! all diktatur rasar tillslut!

Min Htc desire har 2633 i Quadrant score, lite över 3.5 med I/O fixen så quadrant är värdelöst att mäta i.
Jag skulle inte köpa en ny mobil utan vänta på Lg nya med Tegra 2 platformen då jävlar ligger IOS ljusår bakåt. Crysis + Halo 3 i mobilen = Awesome.

Galaxy S  är plastig, Touchwiz???? vafan är det för skit? samt att samsungs tekniker är lika begåvade som SE:s.  Båda verkar oförmågna att göra nödvändiga bugfixar osv.... fast SE seriöst: Nej det är inte "respekt" att släppa mobiler med 2.1 och skriva att det är det senaste!!!!!

jag kör en rootad Desire med Miui_au romen och har diverse moddar och I/O fixen.
Rootad org rom hade jag runt 1350 quadrant give or take 5.
Min polare som har en Iphone 4 har börjat ångra sitt köp sen han såg Romen jag använder vilket påminner om IOS lätthet fast med Android överlägsna mobilitet samt öppenhet. 

för er som är intresserade
http://www.miui-au.com

Senast redigerat av Bergkuist (19 december 2010)

BlauMes
20 december 2010 · 1 801 Inlägg

Noxxer skrev:
Jag äger en Samsung Galaxy S. I början va den buggig men med 2.2 så vart det mycket bättre.

Jag har dessutom aldrig haft problem med min gps som många säger att Galaxy S lider av.

Jag har hållt i en Desire HD och pillat med den. Den största skillnaden är att Desiren är MYCKET tyngre. Galaxy'n är som en fjäder i jämnförelse. Desiren känns mer gedigen.
Annars är det en HTC.. prestanda m.m märkte jag ingen större skillnad. Desiren fick ju mer i Quadrant men men. Typ samma telefon med olika vikter om du frågar mig?

OBS! S-AMOLED tillverkas INTE längre. Nyaste Samsung Galaxy S telefonerna kommer med S-LCD skärm!

Dock tror jag Nexus One är vassare än båda nämnda telefoner. En Iphone 4 med Android 2.2 froyo är nog snabbare också.

Say what? Det var ju hela grejen med Galaxy S att den hade just S-amoled skärm? Dom skriver ju om det på hemsidan!

Det är ju som att ett företag skulle sälja en platt tv men skryta om att det är LCD.

Nej den vill jag ha en VÄLDIGT trovärdig källa på.

Saab 9-3 (2008)
Munkis
20 december 2010 · 1 637 Inlägg

BlauMes skrev:

Noxxer skrev:
Jag äger en Samsung Galaxy S. I början va den buggig men med 2.2 så vart det mycket bättre.

Jag har dessutom aldrig haft problem med min gps som många säger att Galaxy S lider av.

Jag har hållt i en Desire HD och pillat med den. Den största skillnaden är att Desiren är MYCKET tyngre. Galaxy'n är som en fjäder i jämnförelse. Desiren känns mer gedigen.
Annars är det en HTC.. prestanda m.m märkte jag ingen större skillnad. Desiren fick ju mer i Quadrant men men. Typ samma telefon med olika vikter om du frågar mig?

OBS! S-AMOLED tillverkas INTE längre. Nyaste Samsung Galaxy S telefonerna kommer med S-LCD skärm!

Dock tror jag Nexus One är vassare än båda nämnda telefoner. En Iphone 4 med Android 2.2 froyo är nog snabbare också.

Say what? Det var ju hela grejen med Galaxy S att den hade just S-amoled skärm? Dom skriver ju om det på hemsidan!

Det är ju som att ett företag skulle sälja en platt tv men skryta om att det är LCD.

Nej den vill jag ha en VÄLDIGT trovärdig källa på.

Dedär påståendet tror jag har blivit dementerat i tråden tidigare smile

BlauMes
20 december 2010 · 1 801 Inlägg

Munkis skrev:

BlauMes skrev:

Noxxer skrev:
Jag äger en Samsung Galaxy S. I början va den buggig men med 2.2 så vart det mycket bättre.

Jag har dessutom aldrig haft problem med min gps som många säger att Galaxy S lider av.

Jag har hållt i en Desire HD och pillat med den. Den största skillnaden är att Desiren är MYCKET tyngre. Galaxy'n är som en fjäder i jämnförelse. Desiren känns mer gedigen.
Annars är det en HTC.. prestanda m.m märkte jag ingen större skillnad. Desiren fick ju mer i Quadrant men men. Typ samma telefon med olika vikter om du frågar mig?

OBS! S-AMOLED tillverkas INTE längre. Nyaste Samsung Galaxy S telefonerna kommer med S-LCD skärm!

Dock tror jag Nexus One är vassare än båda nämnda telefoner. En Iphone 4 med Android 2.2 froyo är nog snabbare också.

Say what? Det var ju hela grejen med Galaxy S att den hade just S-amoled skärm? Dom skriver ju om det på hemsidan!

Det är ju som att ett företag skulle sälja en platt tv men skryta om att det är LCD.

Nej den vill jag ha en VÄLDIGT trovärdig källa på.

Dedär påståendet tror jag har blivit dementerat i tråden tidigare smile

Okej läste inte så långt tongue Tack!

Saab 9-3 (2008)
torpis Forummoderator
20 december 2010 · 10 572 Inlägg

Kommer jag för långt från ämnet med denna heads up tro? Det är ju trots allt för vissa en fördel, kanske till och med avgörande köpargument med eftermarknadsrommar till telefonen.  Privata initiativ har nu tidiga versioner av 2.3 gingerbread igång på Galaxy S  http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877800

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
KK
20 december 2010 · 8 Inlägg

BlauMes skrev:
Say what? Det var ju hela grejen med Galaxy S att den hade just S-amoled skärm? Dom skriver ju om det på hemsidan!

Det är ju som att ett företag skulle sälja en platt tv men skryta om att det är LCD.

Nej den vill jag ha en VÄLDIGT trovärdig källa på.

Hej,

Det där stämmer som sagt inte alls. Och jag vågar påstå att jag är den trovärdigaste källan i ämnet du kommer hitta på Garaget. wink

Mvh
KK

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang