Jimbo__s Volvo 850 2,5 SE || Pendlande tomgång!

JimBo__
31 oktober 2010 · 1 804 Inlägg

Jahaja, jag blev så sugen att börja ordentligt med bilen min, men den står ju så långt bort så kan ju iaf börja med en liten projekttråd. Det kommer inte hända så mycket med bilen fram tills sommaren då den som sagt står i Eskilstuna och jag själv pluggar i Arjeplog, och ekonomin är inte den bästa heller. Men ska försöka göra mitt bästa smile

Jag köpte bilen av mammas jobbarkompis för ett riktigt bra pris enligt min mening, 4000 kr. Då var den obes och avställd. Den hade några tvåor, men jag tyckte det inte var så farliga fel och det mesta är redan åtgärdat.

Felen på den var:
Positionslykta fram höger ur funktion - Ny lampa fixad
Däck bak vänster nöter mot annan detalj - Handbromswiren hade släppt och nötte mot hjulet
Stötdämpare fram höger övre fastsättning lös - Ej åtgärdad än
Tändlås funktion osäker - funktionsstörningar - Har bytt kontaktplattan, så fungerar kanon
Färdbroms bromskraftfödelning bak bromsverkan ojämn - Fixad
Parkeringsbroms bromsverkan vänster ur funktion - Fixad
Färdbroms hjulbroms bak vänster bromsverkan pulserande - Fixad

Sen hade jag sån tur att fick tag på ett par nästan helt rostfria framskärmar till den i somras, inte samma färg men har ändå funderingar på att lacka om hela bilen, så det spelar ingen roll. Fick även tag på en ny överdel till instrumentbrädan.

Självklart så har jag lite framtidsplaner för den (Det måste man ju ha big_smile)

- Få tag på en R spoiler och även en R vinge.
- Sänkning och tona rutorna.
- Sen även större fälgar och annat smått och gott smile
- X70 handtag
- Lacka grill svart tills vidare för att senare köpa XC grill
- Något hyggligt ljudsystem
- Någon fin mätare i A stolpen
- Skulle även vilja ha tag på "stora" färddatorn
- Singeltorkare

Förhoppningsvis så ska det bli på ett ungefär sådär jag tänkt mig iaf smile

Jaha, det var ju typiskt att uppladdningsfunktionen skulle ligga nere då, men jag ska lägga upp bilder så fort den fungerar, till vidare så kan ni ju kolla på dom bilderna som ligger uppe på bilen smile

Senast redigerat av JimBo__ (13 oktober 2011)

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
1 november 2010 · 1 804 Inlägg

Emil_volvo skrev:
låter likt mina planer smile ska följa denna tongue vad blir färgen da?

Det tycker jag att du ska göra smile Fast som jag har sagt förut som kommer det inte hända så mycket wink

hmm, jag vet inte än, vit eller svart tror jag cool

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
1 november 2010 · 1 804 Inlägg

Emil_volvo skrev:

JimBo__ skrev:

Emil_volvo skrev:
låter likt mina planer smile ska följa denna tongue vad blir färgen da?

Det tycker jag att du ska göra smile Fast som jag har sagt förut som kommer det inte hända så mycket wink

hmm, jag vet inte än, vit eller svart tror jag cool

k min ska lackas mattbeige 2013 tongue när min kompis railow e klar med utbildningen smile fasst ida blire att lacka grillen svart tongue

Jag gillar inte mattlack roll Men smaken är ju som baken wink

Skönt att få grillen svart smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
1 november 2010 · 1 804 Inlägg

Emil_volvo skrev:

JimBo__ skrev:

Emil_volvo skrev:

k min ska lackas mattbeige 2013 tongue när min kompis railow e klar med utbildningen smile fasst ida blire att lacka grillen svart tongue

Jag gillar inte mattlack roll Men smaken är ju som baken wink

Skönt att få grillen svart smile

jao smile när ska ni trimma c30 da?

Vi får väl se om det blir av. Är sugna på att byta upp oss till nya ist wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
1 november 2010 · 1 804 Inlägg

Emil_volvo skrev:

JimBo__ skrev:

Emil_volvo skrev:

jao smile när ska ni trimma c30 da?

Vi får väl se om det blir av. Är sugna på att byta upp oss till nya ist wink

na den e ju inte lika snygg tongue

Nää, den är MYCKET snyggare wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
1 november 2010 · 2 100 Inlägg

Låter ju lovande! Har själv funderat på singeltorkare. Dock vet jag inte hur jag ska lösa det. Jag vill ha så den täcker hela rutan. Men du kanske bara kör den enkla varianten. Dvs bara din sida?smile

Tja!
JimBo__
1 november 2010 · 1 804 Inlägg

Dennis_999 skrev:
Låter ju lovande! Har själv funderat på singeltorkare. Dock vet jag inte hur jag ska lösa det. Jag vill ha så den täcker hela rutan. Men du kanske bara kör den enkla varianten. Dvs bara din sida?smile

Nää jag har tänkt över hela också smile Har läst lite trådar här på garaget och det stod att man kunde vrida torkarmotor så den stod rakt uppåt, asså 150 grader eller något smile

Här har du länken: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63549

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
1 november 2010 · 1 804 Inlägg

Nu kommer det bilder! big_smile

Anledningen till att jag bytte överdelen på brädan är att jag tyckte inte att det var snyggt med svart överdel och ljus underdel, och så hade jag sån tur att det stod en 855 på jobbet med ljus överdel, så passade på att ta den wink Jag blev riktigt nöjd med resultatet faktiskt smile

Före

http://i1236.photobucket.com/albums/ff459/jimlindeborg/Foto0437.jpg

Under

http://i1236.photobucket.com/albums/ff459/jimlindeborg/Foto0440.jpg

Efter

http://i1236.photobucket.com/albums/ff459/jimlindeborg/DSC_0160.jpg
http://i1236.photobucket.com/albums/ff459/jimlindeborg/DSC_0081.jpg

Jaa, jag vet att det ligger mycket skit i sätet, men så blir det när man håller på med en massa olika saker samtidigt för mig roll

Såhär lämnade jag den i somras, sedan dess har bromsarna blivit klara och det har även byggts en carport åt bilen

http://i1236.photobucket.com/albums/ff459/jimlindeborg/DSC_0162.jpg

Som ni ser så ser inte baklukan så rolig ut, verkar som att klarlacken har släppt eller något, men allt puts och sånt blir i sommar sen då jag har massor av tid för bilen smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
1 november 2010 · 2 100 Inlägg

JimBo__ skrev:

Dennis_999 skrev:
Låter ju lovande! Har själv funderat på singeltorkare. Dock vet jag inte hur jag ska lösa det. Jag vill ha så den täcker hela rutan. Men du kanske bara kör den enkla varianten. Dvs bara din sida?smile

Nää jag har tänkt över hela också smile Har läst lite trådar här på garaget och det stod att man kunde vrida torkarmotor så den stod rakt uppåt, asså 150 grader eller något smile

Här har du länken: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63549

Aha! Det där får jag spana in lite närmre smile Har ju en extra motor liggandes med länkage och allt tongue

Tja!
JimBo__
1 november 2010 · 1 804 Inlägg

Dennis_999 skrev:

JimBo__ skrev:

Dennis_999 skrev:
Låter ju lovande! Har själv funderat på singeltorkare. Dock vet jag inte hur jag ska lösa det. Jag vill ha så den täcker hela rutan. Men du kanske bara kör den enkla varianten. Dvs bara din sida?smile

Nää jag har tänkt över hela också smile Har läst lite trådar här på garaget och det stod att man kunde vrida torkarmotor så den stod rakt uppåt, asså 150 grader eller något smile

Här har du länken: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63549

Aha! Det där får jag spana in lite närmre smile Har ju en extra motor liggandes med länkage och allt tongue

och jag har ett antal ligger på jobbet tongue

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
13 november 2010 · 1 804 Inlägg

Hejhej!

Det har inte ett piss med bilen under höstlovet. jag har inte ens varit ute och tittat till den (a) Jaa, jag vet att jag ska skämmas över det. Men jag litar på att den har det bra där den står wink

Men jag har en fundering, att ist för att lacka om bilen, att man ska lägga såndär film över den ist, oc går den att få blank eller är det bara matt som gäller då? Men det borde väl bara att lägga ett lager klarlack över? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Dubs I got Dubs!
13 november 2010 · 2 423 Inlägg

JimBo__ skrev:
Hejhej!

Det har inte ett piss med bilen under höstlovet. jag har inte ens varit ute och tittat till den (a) Jaa, jag vet att jag ska skämmas över det. Men jag litar på att den har det bra där den står wink

Men jag har en fundering, att ist för att lacka om bilen, att man ska lägga såndär film över den ist, oc går den att få blank eller är det bara matt som gäller då? Men det borde väl bara att lägga ett lager klarlack över? smile

finns både och. även metallic osv

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Slimbastard
13 november 2010 · 510 Inlägg

Du menar att foilera bilen. Det kostar ca 16tusen (iallafall här i skövde) och du måste ändå spackla o slipa upp bilen först. Så slöseri med pengar enligt mig.

BOLIN_
13 november 2010 · 2 763 Inlägg

JimBo__ skrev:
Hejhej!

Det har inte ett piss med bilen under höstlovet. jag har inte ens varit ute och tittat till den (a) Jaa, jag vet att jag ska skämmas över det. Men jag litar på att den har det bra där den står wink

Men jag har en fundering, att ist för att lacka om bilen, att man ska lägga såndär film över den ist, oc går den att få blank eller är det bara matt som gäller då? Men det borde väl bara att lägga ett lager klarlack över? smile

Du tror inte att klarlacken kommer släppa eller?? tongue Tror inte att den kommer fästa så bra på sån film wink

Volvo - For Life
JimBo__
13 november 2010 · 1 804 Inlägg

Dubs skrev:

JimBo__ skrev:
Hejhej!

Det har inte ett piss med bilen under höstlovet. jag har inte ens varit ute och tittat till den (a) Jaa, jag vet att jag ska skämmas över det. Men jag litar på att den har det bra där den står wink

Men jag har en fundering, att ist för att lacka om bilen, att man ska lägga såndär film över den ist, oc går den att få blank eller är det bara matt som gäller då? Men det borde väl bara att lägga ett lager klarlack över? smile

finns både och. även metallic osv

Okej, får ta och titta närmare på det då smile

Tack för svaret!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
JimBo__
13 november 2010 · 1 804 Inlägg

BOLIN_ skrev:

JimBo__ skrev:
Hejhej!

Det har inte ett piss med bilen under höstlovet. jag har inte ens varit ute och tittat till den (a) Jaa, jag vet att jag ska skämmas över det. Men jag litar på att den har det bra där den står wink

Men jag har en fundering, att ist för att lacka om bilen, att man ska lägga såndär film över den ist, oc går den att få blank eller är det bara matt som gäller då? Men det borde väl bara att lägga ett lager klarlack över? smile

Du tror inte att klarlacken kommer släppa eller?? tongue Tror inte att den kommer fästa så bra på sån film wink

Jag vet inte tongue Men finns ju blank tydligen så smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
BOLIN_
13 november 2010 · 2 763 Inlägg

JimBo__ skrev:

BOLIN_ skrev:

JimBo__ skrev:
Hejhej!

Det har inte ett piss med bilen under höstlovet. jag har inte ens varit ute och tittat till den (a) Jaa, jag vet att jag ska skämmas över det. Men jag litar på att den har det bra där den står wink

Men jag har en fundering, att ist för att lacka om bilen, att man ska lägga såndär film över den ist, oc går den att få blank eller är det bara matt som gäller då? Men det borde väl bara att lägga ett lager klarlack över? smile

Du tror inte att klarlacken kommer släppa eller?? tongue Tror inte att den kommer fästa så bra på sån film wink

Jag vet inte tongue Men finns ju blank tydligen så smile

Men om du folierar bilen kommer det inte att hålla lika länge som om du skulle lacka om den!

Volvo - For Life
JimBo__
13 november 2010 · 1 804 Inlägg

BOLIN_ skrev:

JimBo__ skrev:

BOLIN_ skrev:

Du tror inte att klarlacken kommer släppa eller?? tongue Tror inte att den kommer fästa så bra på sån film wink

Jag vet inte tongue Men finns ju blank tydligen så smile

Men om du folierar bilen kommer det inte att hålla lika länge som om du skulle lacka om den!

Nää, det vet jag också! Men vi får väl se hur jag gör. Ska titta närmare på folie iaf. Ska ju inte ha bilen så länge ändå..

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
BOLIN_
13 november 2010 · 2 763 Inlägg

Men om det kostar lika mycket att foliera den som att lacka om den så lackar man ju den! roll

Volvo - For Life
JimBo__
13 november 2010 · 1 804 Inlägg

BOLIN_ skrev:
Men om det kostar lika mycket att foliera den som att lacka om den så lackar man ju den! roll

Jaa, det är ju klart!

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang