Var och hämtade min topp idag hos Janne Hagberg på Åby motorklubb.
Toppen har blivit flödestestad, fått nya ventilsäten inslipade och en lättare portning och polering.
Allting ser kanon ut och enligt flödesdiagrammet så ser ju allting ut att bli jäkligt bra i sommar

Jag kan förklara diagrammet ifall ni vill

Kortfattad förklaring. Test nr 1 är taget när toppen är orörd utav honom, dvs. att det endast är med min tidigare portning (insugssidan i 1 utav kanalerna). Test nr 2, samma kanal på insugssidan, flödestest efter sätesjobb.
Kanske ska nämna att siffrorna står för Squarefeet per minute. Test nr 3 är samma insugskanal fast nu även med portning.
På diagrammet så är den undre utav de 3 parallella linjerna "original", den mittersta (rosa) är efter sätesjobbet och den översta linjen är efter sätesjobb + portning.
Hoppas ni fattar

![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-f1c11a59cdc70ba4fa6e0afaf3c2e51d.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-129ab9f9a03eb3a3adaab36a5ae2ca74.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-f9907c3d108ddd7b07b85cc844418c02.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-e8b58dd1345f5f03577f8092e608c63f.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-01494737fd7bb6d27efd1ab7ed87fb8c.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-8664673c77191307e5511769bd1ca8f4.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-6ac8c647950452e02347bdf8626567a2.jpg]()
Här kan man se att han även har gröpt lite i förbränningsrummet för att förbättra flödet hela vägen in.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69024/69024-612dc2879917ad71f81e27b310f0e17f.jpg]()
Tack som fan Janne! Väntar med spänning på att se vad detta jobb gör i bänken sen!