Xenonkit från VVMW - Tips på styrka, hjälp om tillval

_DamnIt R1 driver!
1 november 2010 · 5 128 Inlägg

Går i tankarna på om man skulle xenonkonvertera helljuset på bilen. Är en saab 9000, så blir nog H7 lampor då va?

Men nu när jag kollade lite så kom där helt plötsligt en massa andra avgifter till förutom frakt då, och det är följande:
Output - 15$ extra för 55w istället för 35w, är det värt det extra?
Enhanced Accessories: With relay harness för 13.99$ extra, vad är det jag får då?

Och hade tänkt mig 6000k ljus, känns som att det kan bli ganska bra? Då jag gillar den lite blå nyansen, men vill inte riskera att helljuset blir för dåligt.

Så ge gärna synpunkter om jag ska välja annan ljusstyrka, och förklara gärna vad det är jag får om jag väljer "relay harness".

Kittet jag funderar på är: http://www.vvme.com/standard-h7-hid-con … h=44_45_23

Mvh Marcus

Senast redigerat av _DamnIt (1 november 2010)

zerostyle DKW
2 november 2010 · 197 Inlägg

_DamnIt skrev:
Går i tankarna på om man skulle xenonkonvertera helljuset på bilen. Är en saab 9000, så blir nog H7 lampor då va?

Men nu när jag kollade lite så kom där helt plötsligt en massa andra avgifter till förutom frakt då, och det är följande:
Output - 15$ extra för 55w istället för 35w, är det värt det extra?
Enhanced Accessories: With relay harness för 13.99$ extra, vad är det jag får då?

Och hade tänkt mig 6000k ljus, känns som att det kan bli ganska bra? Då jag gillar den lite blå nyansen, men vill inte riskera att helljuset blir för dåligt.

Så ge gärna synpunkter om jag ska välja annan ljusstyrka, och förklara gärna vad det är jag får om jag väljer "relay harness".

Kittet jag funderar på är: http://www.vvme.com/standard-h7-hid-con … h=44_45_23

Mvh Marcus

Ska du konvertera helljuset tycker jag du skall ta 55w och 4300k, då du får ut bäst ljus utav detta.
Sen har du ju ändå inte helljuset igång annat än vid behov, så där föredrar iaf jag så bra ljus som möjligt.

Jag har 6k på halvljus och 4300k på hel, och jag är supernöjd.

Ang. "relay harness" har jag svårt att tänka mig att detta skall vara nödvändigt, har inte haft något problem med att xenonkitten påverkat originalkablaget eller elsystemet till bilen förut, och då har jag konverterat ett antal bilar nu med vvme's kit.

Hoppas de va till någon hjälp iaf smile

_DamnIt R1 driver!
2 november 2010 · 5 128 Inlägg

Underbart!

Då tror jag att jag siktar in mig på 4300k då, och 55w kändes med som att det är lämpligast!

Okej, så du har enbart beställt kittet utan tillvalet med relän och saker då, och ändå fått komplett sats så du kan koppla in det? Känns som att det är lika bra att fråga allt nu, så jag inte står där och inte kan koppla in det sen smile

zerostyle DKW
2 november 2010 · 197 Inlägg

_DamnIt skrev:
Underbart!

Då tror jag att jag siktar in mig på 4300k då, och 55w kändes med som att det är lämpligast!

Okej, så du har enbart beställt kittet utan tillvalet med relän och saker då, och ändå fått komplett sats så du kan koppla in det? Känns som att det är lika bra att fråga allt nu, så jag inte står där och inte kan koppla in det sen smile

Yes, de följer med allt nödvändigt för installationen smile Ända du kommer behöva göra (troligtvis) är att borra ett 23 mm hål baktill för att få ut de 4 extra kablarna och gummitätningen.

Stöter du på problem vid inkoppling är det bara att säga till så kan jag försöka hjälpa till så gott man kan. smile

_DamnIt R1 driver!
2 november 2010 · 5 128 Inlägg

Underbart! Tack så mycket, känns lite säkrare på den delen nu då! smile Och det ska jag helt klart göra! smile

Men när jag ändå har ämnet uppe. När du har beställt där ifrån, var har frakt och liknande hamnat på? (Mitt kommer då troligtvis va 2kit om det har någon betydelse)

Jiimpa
2 november 2010 · 767 Inlägg

Ang relay harness så är det ett kit med ett relä för att inte få spänningsfall.
Ballasterna är ganska så känsliga vid tändning utav lampan och jag har det problemet på mitt halvljus.
Orginal kablarna orkar helt enkelt inte med alltid att ge tillräcklig spänning.
Funkar lika bra med biltemas sats smile

_DamnIt R1 driver!
2 november 2010 · 5 128 Inlägg

Okej, så jag kan lika bra köpa en t.ex. extraljussats från biltema och montera?

Jiimpa
2 november 2010 · 767 Inlägg

_DamnIt skrev:
Okej, så jag kan lika bra köpa en t.ex. extraljussats från biltema och montera?

Ja ifall problemet uppstår så funkar det lika bra smile
Är nog ingen fara för dig om du ska använda det i helljuset. Att mina inte tänds ibland är pga att startmotorn tar såpass mycket ström. När helljuset tänds är ju oftast bilen igång och generatorn laddar för fullt.

_DamnIt R1 driver!
2 november 2010 · 5 128 Inlägg

Jiimpa skrev:

_DamnIt skrev:
Okej, så jag kan lika bra köpa en t.ex. extraljussats från biltema och montera?

Ja ifall problemet uppstår så funkar det lika bra smile
Är nog ingen fara för dig om du ska använda det i helljuset. Att mina inte tänds ibland är pga att startmotorn tar såpass mycket ström. När helljuset tänds är ju oftast bilen igång och generatorn laddar för fullt.

Precis! Men då vet jag vad jag ska göra om jag får problemet (vilket jag har svårt att tro, då jag snart har 2st extrabatteier med! tongue)

Jiimpa
2 november 2010 · 767 Inlägg

_DamnIt skrev:

Jiimpa skrev:

_DamnIt skrev:
Okej, så jag kan lika bra köpa en t.ex. extraljussats från biltema och montera?

Ja ifall problemet uppstår så funkar det lika bra smile
Är nog ingen fara för dig om du ska använda det i helljuset. Att mina inte tänds ibland är pga att startmotorn tar såpass mycket ström. När helljuset tänds är ju oftast bilen igång och generatorn laddar för fullt.

Precis! Men då vet jag vad jag ska göra om jag får problemet (vilket jag har svårt att tro, då jag snart har 2st extrabatteier med! tongue)

Japp bara att beställa wink Ang frakten så kan man kolla upp det innan men har för mig det blev runt 25$ när jag beställde sist.

_DamnIt R1 driver!
2 november 2010 · 5 128 Inlägg

Okej, kanske testar att slänga iväg ett mail till dom och kolla upp vad frakt och ev. tullavgift kan sluta på! smile

Jiimpa
2 november 2010 · 767 Inlägg

du kan kolla i kundvagnen smile Finns en knapp som heter estimate shipping bredvid paypal knappen. Tryck där och välj sverige som kommer det fram smile
Tull slipper du för dom brukar kunna skriva ner värdet på paketet och skicka det som gåva.

_DamnIt R1 driver!
2 november 2010 · 5 128 Inlägg

Okej, toppen! Tack! smile

zerostyle DKW
2 november 2010 · 197 Inlägg

_DamnIt skrev:
Okej, kanske testar att slänga iväg ett mail till dom och kolla upp vad frakt och ev. tullavgift kan sluta på! smile

Du åker med största sannorlikhet inte på tull då värdet inte är nog högt, har beställt 2 kit flera gånger och aldrig åkt på det. Ända gången vi åkte på tull var när vi beställde 6 kit och värdet blev såpass högt tongue

_DamnIt R1 driver!
2 november 2010 · 5 128 Inlägg

Okej, det är bra att veta! smile

Har jag räknat rätt och så om jag räknade det till ca 1000kr för 2kit med frakt?

Ska ha dom som finns i första inlägget, med 55w lampor

m3_kosova KINGU
3 november 2010 · 65 Inlägg

Köpte från dem förra året och hade stora problem med garantin då redan efter 3 veckor slocknade ena lampan, fick tillbacks mina pengar efter flera månader. Skickade tillbacks deras paket och det kostade mig 268 kr så man gick back helt klart. INGA fler paket av dem från min sida.

Alla vägar går via Bmw M3.
zerostyle DKW
3 november 2010 · 197 Inlägg

m3_kosova skrev:
Köpte från dem förra året och hade stora problem med garantin då redan efter 3 veckor slocknade ena lampan, fick tillbacks mina pengar efter flera månader. Skickade tillbacks deras paket och det kostade mig 268 kr så man gick back helt klart. INGA fler paket av dem från min sida.

Så e de ju med allt egentligen, alla kan få måndagsex..
Jag har köpt säkert totalt 20 kit, till mig själv och vänner och har inte haft några som hellst problem.
En ballast som gett upp, men den har varit med i 2 år. Ett kit jag köpte tidigare från xenonkungen pajjade efter ca 1 månad.

_DamnIt R1 driver!
3 november 2010 · 5 128 Inlägg

Tror jag vågar chansa, med tanke på att det är ju inga stora pengar dom tar för sina kit på vvme!

Det enda jag är lite fundersam över är, hur gör man smidigast med betalning? Har inget PayPal konto, och har aldrig använt det heller, så vet inte riktigt hur man gör?

bumpe Lastbilsmekaniker
4 november 2010 · 3 878 Inlägg

Tänk på att den inte är H7 på helljuset på 9000 bara, minnet säger att det är H1 men kolla instruktionsboken/ta ut en och kolla för säkerhets skull...

Har haft dessa 55Wkit på just 9000 innan och det fungerar bra utan att ljusvakten/pictogrammet dummar sig sålänge man kör 55watt smile

Edit: Går att betala som vanligt med VISA/Mastercard om man inte har paypal smile

Senast redigerat av bumpe (4 november 2010)

_DamnIt R1 driver!
4 november 2010 · 5 128 Inlägg

Tur att du sa till! Trodde det va H7 i helljuset eftersom det va H1 i halv, men verkar som att det är samma skit i båda! smile

Okej, kass då att jag varken har Paypal, Visa eller mastercard lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang