BMW E36 325I motorrenovering och uppfräschning, -> Bygga blästerskåp -> Bygga lackbox

DavidZZ0n Syte Strf90
25 mars 2011 · 164 Inlägg

nicnir90 skrev:

DavidZZ0n skrev:
Hej
Ja lite hann jag ju med idag iaf smile Var en tur till Momek o hämta grejerna där, sen vidare till posten för att hämta däcken o då säger damen i luckan att jag tydligen hade fått ett paket till i dag så det var ju en trevlig liten överraskning (innehållande ett fjänderbensstag).  Sen åkte jag in till jobbet o hämtade de nya ventilerna.

Sen var det bara att åka hem o fortsätta arbetet, blev lite slipning/tvättning/lackning av remskivan till vattenpumpen och inslipning av ventilsätena för de nya ventilerna... Sen började jag med pilljobbet att sätta i ventilerna igen. Ngn som har tips på ngt smidigt sätt att sätta på knastren?? För nu har jag suttit med magnetiska skruvmejslar och försökt pilla in den i spår och det är inte så jäkla kul vill jag påstå... Så om nån har tips på hur man kan underlätta det så är jag tacksam big_smile

ta lite fett så de klippar fast och en liten näpp tång.

Rev ner en nya motorn idag och var nästan svårt att få knastrena att släppa tongue

ja det är ju värt att prova smile

DavidZZ0n Syte Strf90
25 mars 2011 · 164 Inlägg

Tja
Har ju vart lite dåligt med bilder det senaste men har fixat en del idag iaf smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-389fb961ee4fc4543aca719bb0fedd01.jpgblev bra med lacken smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-9c7b48ed35698be878e218de1906500d.jpg
Var å hämtade ut paket på posten igår big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-0c1a32312a8e129cdcbe6f4b450a566a.jpg
Kommer bli bra med staget smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-2209a1c83cff3287d5edaaf2d936bee2.jpg
Började plocka i ventilerna igår oxå

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-4a0c48d69de3d2aad933853d3934b318.jpg
och idag blev jag klar med det, ganska pilligt vill jag lova...

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-f0a255a47a96296d7ca19cd997c5da3a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-fc95a95471a3857f60d6c1db6cff63b7.jpg
Började även montera på lite mer kringutrustning på motorn

Men nu blir det en lugn helg då jag åker till Växjö i eftermiddag...

davidssom
25 mars 2011 · 2 Inlägg

Fan va fint de blir broder wink

DavidZZ0n Syte Strf90
26 mars 2011 · 164 Inlägg

davidssom skrev:
Fan va fint de blir broder wink

Jaa det ska nog bli bra detta big_smile

Senast redigerat av DavidZZ0n (26 mars 2011)

DavidZZ0n Syte Strf90
27 mars 2011 · 164 Inlägg

Tjenare

Kunde inte hålla mig nu när jag kom hem från helgens bravader utan gick ut och tog ett litet kvällspass o plockade ihop toppen...

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62482/62482-231ecce78b30f771bb099f189dc7d4f4.jpg

Imorgon blir det till att plocka ihop motorn och om tid finnes även lyfta i den i bilen igen big_smile

bmwcharlie
28 mars 2011 · 2 Inlägg

Kommer du verkligen åt att dra toppen med kammarna i? eller har du fixat "specialverktyg"?tongue

BMW 525i "6x 75w-Xenon" (1993)
DavidZZ0n Syte Strf90
28 mars 2011 · 164 Inlägg

bmwcharlie skrev:
Kommer du verkligen åt att dra toppen med kammarna i? eller har du fixat "specialverktyg"?tongue

Richard fixar biffen wink ^^

NiWi Hojstyling.se
28 mars 2011 · 72 Inlägg

Du är fan inte dålig Richard. Jag satte ihop en topp på en 140cc kinaräser en gång o far åt fan vad jobbigt det var. Flög låsningar överallt tongue

Du har ju "ett par" mer att sätta ihop än vad jag hade tongue

Saab 9-5 2.0T "Trionic 5.9" (1999)
DavidZZ0n Syte Strf90
28 mars 2011 · 164 Inlägg

NiWi skrev:
Du är fan inte dålig Richard. Jag satte ihop en topp på en 140cc kinaräser en gång o far åt fan vad jobbigt det var. Flög låsningar överallt tongue

Du har ju "ett par" mer att sätta ihop än vad jag hade tongue

Haha jag kan ju säga att det inte var allt för roligt, kom några svordomar vill jag lova wink
jo några extra wink :p


Nu är iaf toppen monterad på blocket o nu ska jag ut igen o montera kedjorna o vanosen smile

DavidZZ0n Syte Strf90
30 mars 2011 · 164 Inlägg

Tja smile

Var ju tänkt att motorn skulle vart i igår, men när jag servade växellådan så konstaterade jag att jag behövde ett nytt uttrampningslager, tyvärr var det ju för sent för att kunna beställa det tills idag, så idag har jag förberett allt annat runt omkring. Grovputsat alla slangar i motorrummet, plast detaljer m.m. även gjort lite special grejer för att spexa till det hela lite till men det blir en överraskning tills längre fram wink

Imorgon är det bara att slänga iväg till Uddevalla på morgonkvisten o hämta lagret o så, och kanske även åka förbi DHL o hämta 3st paket som anländer imorgon innehållande turbokit big_smile

Sen bär det av hem och meka ihop motor o låda och sen slänga i motorn big_smile blir nog till att hålla på långt in på natten så jag får ordning på skiten smile smile

Loxxy
30 mars 2011 · 47 Inlägg

jasså det blir turbo ?

Nissan Stagea RS FOUR S "R34 GTR" (2001)
BMW E38 750i "Godzilla" (1998)
DavidZZ0n Syte Strf90
30 mars 2011 · 164 Inlägg

Loxxy skrev:
jasså det blir turbo ?

Jajjemensan det blir det smile blir väl att slänga på den i nästa månad ngn gång tänkte jag smile


O nu e motorn snart i, ska bara ta en liten fikapaus sen ska den lyftas i smile

Loxxy
30 mars 2011 · 47 Inlägg

Oj då. Vad blir det uppskatningsvis i Hk i den tro ?

BMW E38 750i "Godzilla" (1998)
Nissan Stagea RS FOUR S "R34 GTR" (2001)
DavidZZ0n Syte Strf90
30 mars 2011 · 164 Inlägg

Loxxy skrev:
Oj då. Vad blir det uppskatningsvis i Hk i den tro ?

Tja kanske 350 smile

Fan nu e jag grinig!! Höll på att trixa i motorn o lådan förut o efter mkt om o men så börjar den komma på plats o ska lirkas på motorkuddarna o tro då på fan att motorkudden pajjade! H*****E!!!

Så det är bara att ringa runt till morgonen o se hur snart man kan få en ny...  Sen får vi se hur det går, frågan e ju vad f*n som blir nästa hinder... :@

var även o skuööe hämta turbokitet förut men när jag väl kommer dit så har dem bara fått ett av tre paket... Det går bra för mig o mitt lag idag... Jaja fick iaf fälgarna o däcken som jag hade lämnat in på Malmgren bilcentrum i Munkedal. Så lite positivt har de ju vart iaf big_smile

Loxxy
31 mars 2011 · 47 Inlägg

DavidZZ0n skrev:

Loxxy skrev:
Oj då. Vad blir det uppskatningsvis i Hk i den tro ?

Tja kanske 350 smile

Fan nu e jag grinig!! Höll på att trixa i motorn o lådan förut o efter mkt om o men så börjar den komma på plats o ska lirkas på motorkuddarna o tro då på fan att motorkudden pajjade! H*****E!!!

Så det är bara att ringa runt till morgonen o se hur snart man kan få en ny...  Sen får vi se hur det går, frågan e ju vad f*n som blir nästa hinder... :@

var även o skuööe hämta turbokitet förut men när jag väl kommer dit så har dem bara fått ett av tre paket... Det går bra för mig o mitt lag idag... Jaja fick iaf fälgarna o däcken som jag hade lämnat in på Malmgren bilcentrum i Munkedal. Så lite positivt har de ju vart iaf big_smile

Ghhhaa då kommer du dra mig !!!   Avunsjuka här just nu !!!!

Nissan Stagea RS FOUR S "R34 GTR" (2001)
BMW E38 750i "Godzilla" (1998)
DavidZZ0n Syte Strf90
31 mars 2011 · 164 Inlägg

Loxxy skrev:

DavidZZ0n skrev:

Loxxy skrev:
Oj då. Vad blir det uppskatningsvis i Hk i den tro ?

Tja kanske 350 smile

Fan nu e jag grinig!! Höll på att trixa i motorn o lådan förut o efter mkt om o men så börjar den komma på plats o ska lirkas på motorkuddarna o tro då på fan att motorkudden pajjade! H*****E!!!

Så det är bara att ringa runt till morgonen o se hur snart man kan få en ny...  Sen får vi se hur det går, frågan e ju vad f*n som blir nästa hinder... :@

var även o skuööe hämta turbokitet förut men när jag väl kommer dit så har dem bara fått ett av tre paket... Det går bra för mig o mitt lag idag... Jaja fick iaf fälgarna o däcken som jag hade lämnat in på Malmgren bilcentrum i Munkedal. Så lite positivt har de ju vart iaf big_smile

Ghhhaa då kommer du dra mig !!!   Avunsjuka här just nu !!!!

Hehe ^^ jo om jag får ihop skiten ngn gång :p ;em du får oxå turbokonvertera då smile iofs e inte din lika enkel att konvertera...

Inte gjort så mkt idag då jag har jobbat, men kilade ut en liten stund innan jobbet o lackade rostlagningen i skärmkanterna så nu börjar det se bra ut igen oxå big_smile

Sen e de ju jobb hela helgen men ska se om jag kan få tid efter jobbet på söndag att byta motorkudden o sätta fast motorn smile frågan e ju bara vad som ska böka till sig nu...

Loxxy
31 mars 2011 · 47 Inlägg

DavidZZ0n

Hehe ^^ jo om jag får ihop skiten ngn gång :p ;em du får oxå turbokonvertera då  iofs e inte din lika enkel att konvertera...

Vad köpte du för kIt vart köper man sånt ? Ditt måste väl minst ha kostat 10 k.

Nissan Stagea RS FOUR S "R34 GTR" (2001)
BMW E38 750i "Godzilla" (1998)
DavidZZ0n Syte Strf90
31 mars 2011 · 164 Inlägg

Loxxy skrev:
Vad köpte du för kIt vart köper man sånt ? Ditt måste väl minst ha kostat 10 k.

Jag beställde mitt kit från ett amerikanskt företag, dock hade dem bara kit för e36an... Och då ingick grenrör, turbo, ic o alla packningar... turbon ska klara upp till 450 hk o ic:n klarar effekt upp mot 600 hk vill jag minnas... visst de e kina grejer de e de ju men betalade 3600:- för de så om turbon rasar så köper jag bara en ny o kan använda ic o grenrör smile

Loxxy
31 mars 2011 · 47 Inlägg

Vad gott wink kanske ska ge mig på de med då wink Men du verkar kunna det där med Turbo till bmw ,,,Nån bra sida till min model tro ?

BMW E38 750i "Godzilla" (1998)
Nissan Stagea RS FOUR S "R34 GTR" (2001)
DavidZZ0n Syte Strf90
1 april 2011 · 164 Inlägg

Loxxy skrev:
Vad gott wink kanske ska ge mig på de med då wink Men du verkar kunna det där med Turbo till bmw ,,,Nån bra sida till min model tro ?

Nja jag vågar inte riktigt svara på hur det är med din motor, på min e de ju typ bara att hänga på, med allt original i m50 motorn ska man kunna plocka ut 500.. men som sagt så e den väldigt smidig o vet inte hur det är med din, så kan rekommendera att läsa läsa läsa :p de har jag gjort smile
Kolla PPF där finns väldigt mkt bra att läsa big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang