Kan inte ladda upp video och garaget segar som ***

Hermanssons_Garage
2 november 2010 · 2 415 Inlägg

Hej! Jag försöker ladda upp en video, men funkar inte. står bara länken du  tryckte på är gammal???

och sedan så fort man trycker på garaget.org, så börjar min dator lagga som fan. tar evigheter att göra något, t.ex skriva, jag kan skriva klart allt. och sedan se bokstav komma sakta men säkert!!

och klickar man på ett klipp så tar det ca 1-2 minuter innan man kan se det...
jag får ofta upp 500-internal server error.

och ikonernerna som markerar att man har fått ett nytt medd osv, tar en evighet att få fram...

jag har snabbt internet, ca 14-15...

Dator:
Processor: AMD Phenom 8600 triple core processor 2,30 ghz
RAM:4,0 GM
Klassificering 5,4.
Windows 7


varför har jag dessa problem?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
chrizz Administratör
2 november 2010 · 11 783 Inlägg

Vilken webbläsare använder du? Version?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hermanssons_Garage
2 november 2010 · 2 415 Inlägg

Jag använder Mozilla. version är nog den nyaste. är en 100... men det funkar ju fint på alla andra hemsidor.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hermanssons_Garage
2 november 2010 · 2 415 Inlägg

Felaktig förfrågan. Länken du följde är inkorrekt eller utdaterad. står det när jag försöker ladda  upp ett klipp

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hermanssons_Garage
3 november 2010 · 2 415 Inlägg

ingen som kan hjälpa mig fixa detta? och kan fortfarande inte ladda upp!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
chrizz Administratör
3 november 2010 · 11 783 Inlägg

Var klickar du exakt när du får detta meddelande?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hermanssons_Garage
3 november 2010 · 2 415 Inlägg

jag går in både via video, ladda upp video(genväg) och min sida, videos, ladda upp

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hermanssons_Garage
3 november 2010 · 2 415 Inlägg

Tack. men nu kan jag ladda upp en video. men fattar fortfarande inte varför eran hemsida segar fortfarande.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
5komma2racing
3 november 2010 · 183 Inlägg

Håller med. Segt som kola ibland.

chrizz Administratör
3 november 2010 · 11 783 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
jag går in både via video, ladda upp video(genväg) och min sida, videos, ladda upp

Men är det just den länken som leder till uppladdningssidan som inte fungerar eller är det efter att du skrivit in info och tryckt på "ladda upp" som inte fungerar?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
3 november 2010 · 11 783 Inlägg

Ang. prestandaproblemen så jobbar vi på det. Det är svårt att veta vad som är fel dock när vi inte har samma problem och inte lyckas återskapa det. Allt fungerar utmärkt för oss från en rad olika datorer, plattformar och webbläsare.

Jag har gjort diverse förändringar nu dock. Återkom gärna med feedback ifall ni upplever någon skillnad. Det jag tänker på främst är det som beskrevs i första inlägget "och sedan så fort man trycker på garaget.org, så börjar min dator lagga som fan. tar evigheter att göra något, t.ex skriva, jag kan skriva klart allt. och sedan se bokstav komma sakta men säkert!!"

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hermanssons_Garage
3 november 2010 · 2 415 Inlägg

ja asså, när jag tryckte på länken för att ladda upp video. så skrev jag in info,nyckelord osv. och tryckte gå vidare, få fick jag det problemet. men det funkar fint nu!
sen har jag dessa fel också:

*filmer laggar, och kollar man på dom, kan man inte göra någon. måste pausa innan man kan gå vidare till nästa klipp! annars hänger sig typ hela datorn!

*kommenterar bild/video så ser man bokstav för bokstav

*Ikonerna som visar om någon har kommenterat en bild/svarat på en kommentar, tar ca 1-2 minuter innan man kan se vem/vad.

*segt att röra sig runt på garaget, förutom just här på forumet som det funkar fint!

Dom sakerna jag kommer på nu!

och som jag sa tidigare, det funkar kanon på alla andra hemsidor.

Senast redigerat av Tryck_o_pys (3 november 2010)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
chrizz Administratör
3 november 2010 · 11 783 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
ja asså, när jag tryckte på länken för att ladda upp video. så skrev jag in info,nyckelord osv. och tryckte gå vidare, få fick jag det problemet. men det funkar fint nu!
sen har jag dessa fel också:

*filmer laggar, och kollar man på dom, kan man inte göra någon. måste pausa innan man kan gå vidare till nästa klipp! annars hänger sig typ hela datorn!

*kommenterar bild/video så ser man bokstav för bokstav

*Ikonerna som visar om någon har kommenterat en bild/svarat på en kommentar, tar ca 1-2 minuter innan man kan se vem/vad.

*segt att röra sig runt på garaget, förutom just här på forumet som det funkar fint!

Dom sakerna jag kommer på nu!

och som jag sa tidigare, det funkar kanon på alla andra hemsidor.

Jag känner tyvärr inte igen något av det du har problem med. Allt fungerar fint för mig. Det jag kan råda dig är att...

1) Upddatera din webbläsare så du har senaste versionen (t.ex. firefox 3.6.12)
2) Uppdatera flash player till senaste versionen (för videos. Långsam laddning av klippet är för övrigt  bandbreddsberoende, dvs din uppkopplingshastighet)
3) Rensa alla offlinefiler i webbläsaren inkl cookies så att hela sajten laddas in färskt och ingen gammal kod ligger och stör. Du gör det via inställningarna i webbläsaren.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
3 november 2010 · 11 783 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
ja asså, när jag tryckte på länken för att ladda upp video. så skrev jag in info,nyckelord osv. och tryckte gå vidare, få fick jag det problemet. men det funkar fint nu!
sen har jag dessa fel också:

*filmer laggar, och kollar man på dom, kan man inte göra någon. måste pausa innan man kan gå vidare till nästa klipp! annars hänger sig typ hela datorn!

*kommenterar bild/video så ser man bokstav för bokstav

*Ikonerna som visar om någon har kommenterat en bild/svarat på en kommentar, tar ca 1-2 minuter innan man kan se vem/vad.

*segt att röra sig runt på garaget, förutom just här på forumet som det funkar fint!

Dom sakerna jag kommer på nu!

och som jag sa tidigare, det funkar kanon på alla andra hemsidor.

Innan du eventuellt följer tipsen jag skrev, kan du kolla vilken version av flash player du har? Kolla vad det står på den här sidan för dig: http://www.adobe.com/software/flash/about/ Kolla i rutan "Version information", "You have..."

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
twin_cam Smålänning
3 november 2010 · 7 877 Inlägg

Det är inte nått i era datorer då?

För mig funkar allt perfekt på bägge datorerna (XP med Chrome och Ubuntu 10.04 med Chrome)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
5komma2racing
3 november 2010 · 183 Inlägg

Det funkar allt som oftast bra för mig med, men ibland så är det precis som om det hakar upp sig oavett vad man klickar på.

Hermanssons_Garage
5 november 2010 · 2 415 Inlägg

okey. nu har jag uppdaterat Firefox. till senaste.... och även kollat vilken flash jag har (You have version 10,1,85,3 installed)

Och fortfarande lika segt.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hermanssons_Garage
5 november 2010 · 2 415 Inlägg

och även tagit bort allt gammalt..

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
5 november 2010 · 1 948 Inlägg

Det funkar skitbra för mig, dock så kan sidan uppfattas som oändligt slö under vissa perioder på kanske MAX 30min. Jag tror det beror på mycket folk som använder sidan samtidigt, för det är oftast mellan 17-22 dessa perioder kan inträffa. Och dem händer bara ibland, ibland går det en hel månad och ibland händer det 2ggr på samma vecka.

Angående TS så skulle jag vilja tipsa om att virusskanna datorn då varken jag eller någon jag känner stött på det problemet.


OBS. vill även tillägga att de tär mer än jag som får dem här slö perioderna, inget som är direkt jobbigt. Men tänkte att g.org kanske vill veta att det sker.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
chrizz Administratör
5 november 2010 · 11 783 Inlägg

Ang. kommentarerna och att det är slött att skriva så har vi äntligen lyckats återskapa problemet. Jag jobbar på en lösning.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang