Chevrolet nova -70 NOS

0rr3
3 november 2010 · 80 Inlägg

Hallå. Håller på och sänker ner en Csb 350 som är helrenoverad samt diverse småjobb gjort på den.
Småportad, nya inslipade ventiler + fjädrar + tätningar, iordninggjorda förbränningsrum och comp cam 268
holley 650 performer rpm insug, headers, högeffektsspole,

Nya kolvar+ringar+ramlager+vevlager och hela faderullan. Balanserad vev.

Enligt papper på en likadan motor skall detta lämna 374hk på veven.

Till min fråga:

Funderar på att införskaffa mig ett våtsystem som går upp till 150hk.
Sett att edelbrock säljer adapterplattor. Hur pass hållbart och hur pass stor "kick" ger detta?

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
0rr3
3 november 2010 · 80 Inlägg

Är det ingen som kan svara på detta?

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
HereComesTrouble Livsnjutare
3 november 2010 · 1 707 Inlägg

Håller bra, ger skaplig kick.. ungefär som en turbo "ketchuo effekt".

Kan dock rekommendera NOS dator, då kan du styra precis allt.. vilken växel, hur många %/varvtal osv.

0rr3
4 november 2010 · 80 Inlägg

Fan va nice! Ska kolla upp det. Tack för svar

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...
Volvo 940 turbo "RIP" (1994)
Steve-S
9 november 2010 · 5 Inlägg

0rr3 skrev:
Är det ingen som kan svara på detta?

Tänk på att du behöver RMP bultar på stakarna då wink

Slutar man leta så finner man aldrig det man söker!
Volkswagen Golf Mk1 "Banracing-gata" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang