Hjälp med lådbygge

kabre
8 november 2010 · 31 Inlägg

lånar tråden! har byggt en baslåda nu! på 46liter till min 12" mutant som är på 400w! och nu ska jag köpa en luftport till den! hittade en på mekonmen som var ungefär 10 cm lång och så fans det 4" och även 3" vilket av det ska jag ha? räcker det?smile säg va ni tycker! tack i förhand!smile

Drönirettab
8 november 2010 · 21 761 Inlägg

Luftport som är ca 10 cm lång?
Är det endast tratten eller finns det något löst rör också?
Vilket artikelnummer är det?

kabre
8 november 2010 · 31 Inlägg

var i butiken och tittade ås vet inte artikelnr! aa kanske var tratten bara:O är inte så hajj på det. hur lång ska en luftport vara ungefär?

Rigan
8 november 2010 · 451 Inlägg

kabre skrev:
hur lång ska en luftport vara ungefär?

Hur långt skall ett snöre vara ungefär?

Sorry, kunde inte låta bli sad
Det beror sig helt på var och hur man vill att lådan skall spela.

kabre
8 november 2010 · 31 Inlägg

är nybörjare inom det här så kan inte så mkt:| inga tips alls? smile

Drönirettab
8 november 2010 · 21 761 Inlägg

Tror jag har hittat vilken port du menar. Tydligen är 4" porten 10 cm lång och 3" porten är 16 cm lång enligt en PDF-katalog med saker från Autoleads, men ingen av dem ser ut att fungera bra till din låda.

Jag vet ju inte vilken av Mutants basar du har, men oavsett vilken så hamnar avstämningen i den där lådan för högt om du använder 4" porten. 3" porten är inte att tänka på, den har garanterat för liten area i förhållande till basen.

Vad heter din bas mer än Mutant, modellnamn?

Min gissning är att du behöver ett komplett portkit med 4" rör och lösa trattar, röret bör vara minst 25 cm långt. smile

kabre
8 november 2010 · 31 Inlägg

okej:) det är en mutant 1207 som är 12 " och ligger på 400watt! du har ingen aning om en bra sida som säljer portkit till ett bra pris? tack så mkt för ditt svar med:)

Drönirettab
8 november 2010 · 21 761 Inlägg

Vilken bil ska lådan sitta i, din V40?
Spelar du mycket djupbas eller allround?

Såna portkit finns i diverse stereobutiker, har dock ingen koll på vilka som har superlåga priser. smile

kabre
8 november 2010 · 31 Inlägg

aa den ska sitta i min v40! tänkte försöka få det så det blir rätt djupbas! är inte så proffs inom detta ! men försöker lära mig! http://www.bilradiohuset.se/sv/product/376/AEROPORT-4 blir en sån portkit bra då tror du?

Drönirettab
8 november 2010 · 21 761 Inlägg

Ja, det där kitet ska funka bra.

Eftersom du vill spela mycket djupbas så kan du testa att använda hela röret från början (om röret är 30 cm alltså), då bör avstämningen hamna på omkring 35-36 Hz och i en kombi ska det ge ordentlig djupbas. Din bas ser ut att passa ganska bra i den lådan enligt mitt beräkningsprogram, vi får hoppas att verkligheten också säger så. smile

Senast redigerat av Drönirettab (8 november 2010)

kabre
8 november 2010 · 31 Inlägg

okej tack så mycket för hjälpen:) jaa vi får se hur det går! kan säga till sen och säga om det blev bra eller anus sen när den är klar haha !vi får hålla tummarna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang