Skrota demonterad bil?

Sushikocken Sleeper
6 november 2010 · 3 084 Inlägg

Finns säkert någon tråd om detta men lika bra att göra en ny.
Ungefär hur mycket kostar det att lämna in en demonterad bil till skroten om jag demonterar och tar massa reservdelar själv?
Tänkte plocka turbo lite inredning lysen knappar etc eventuellt toppen.
Någon som vet?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Jimmy_N Makaronborrare
6 november 2010 · 993 Inlägg

Jag fick min gamla 740 hämtad gratis av skrotfirma iaf. Och på den var skärmarna och strålkastarna bortplockade

Alex-s Bakhjulskrafs
6 november 2010 · 1 479 Inlägg

varför skrotar du den? tongue

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
LoFET Almännt tokig
6 november 2010 · 481 Inlägg

Brukar inte vara några problem.

Det ända är om du tar mycket av metallen vikten Tex motor växel låda bakaxel mm. så blir det mindre metall för dem att återvinna = mindre betalt för bilen på skroten.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Sushikocken Sleeper
6 november 2010 · 3 084 Inlägg

Okej men tänkte som sagt plocka topp, turbo, fälgar, lysen, takmotor, avgassystem, vattenpump oljekyl,ac etc beror på hur länge farsan tillåter att jag har en skrothög på hans tomt smile fast nu är det tag 1 få 2 för 1000 spänn så det blir 2 som egentligen inte har så mycket plats.

mk2_power skrev:
varför skrotar du den? tongue

Nej nej den skall inte skrotas! ska köpa 2 reservdelsbilar smile

Om man bara skulle lämna ett chassi då? går dem aldrig med på det?

Senast redigerat av Sushikocken (6 november 2010)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
LoFET Almännt tokig
6 november 2010 · 481 Inlägg

Jag har lämnat ett chassie utan motor drivlina framvagn, och mesta av karosseridelarna. dem tog imot den men fick inget för den. man kan även få betala ett par hundra i värsta fall.

Inline sixes ist sie scheisse.......
Sushikocken Sleeper
6 november 2010 · 3 084 Inlägg

LoFET skrev:
Jag har lämnat ett chassie utan motor drivlina framvagn, och mesta av karosseridelarna. dem tog imot den men fick inget för den. man kan även få betala ett par hundra i värsta fall.

Ja det känns ju ändå värt iaf. Tack för svaren!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Fimpha
6 november 2010 · 557 Inlägg

Jag jobbar som bilskrotare och vi tar emot demonterade bilar men det kostar 500:- för den som lämnar in den, sen spelar det ingen roll om du har rensat den till 100% eller om du enbart plockat tex strålkastare, + motor. Dom flesta tar nog några hundra för att du ska få lämna in den men med lite tur hittar du kanske nån som tar emot den gratis smile

//Jerry
Sushikocken Sleeper
6 november 2010 · 3 084 Inlägg

Fimpha skrev:
Jag jobbar som bilskrotare och vi tar emot demonterade bilar men det kostar 500:- för den som lämnar in den, sen spelar det ingen roll om du har rensat den till 100% eller om du enbart plockat tex strålkastare, + motor. Dom flesta tar nog några hundra för att du ska få lämna in den men med lite tur hittar du kanske nån som tar emot den gratis smile

Läste precis det på den lokala bilskroten okej jag överlever väl den 500 lappen då :p

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
David_FT
6 november 2010 · 183 Inlägg

Hör med närmsta skrot, brukar va gratis att lämna. Ta hur mkt du vill, ja lensade min 740 när ja skrota den!

David_FT
7 november 2010 · 183 Inlägg

Fimpha skrev:
Jag jobbar som bilskrotare och vi tar emot demonterade bilar men det kostar 500:- för den som lämnar in den, sen spelar det ingen roll om du har rensat den till 100% eller om du enbart plockat tex strålkastare, + motor. Dom flesta tar nog några hundra för att du ska få lämna in den men med lite tur hittar du kanske nån som tar emot den gratis smile

Jobbar du på skarlunda?

Fimpha
7 november 2010 · 557 Inlägg

David_FT skrev:

Fimpha skrev:
Jag jobbar som bilskrotare och vi tar emot demonterade bilar men det kostar 500:- för den som lämnar in den, sen spelar det ingen roll om du har rensat den till 100% eller om du enbart plockat tex strålkastare, + motor. Dom flesta tar nog några hundra för att du ska få lämna in den men med lite tur hittar du kanske nån som tar emot den gratis smile

Jobbar du på skarlunda?

Nej jag jobbar på Gladö Bilskrot utanför Huddinge

//Jerry
KHRacing
7 november 2010 ·

I skåne på minst 5 ställen får man 1000-lappen i handen om bilen är "komplett"

Muusayeegrrn RACESOLUTIONS.SE
7 november 2010 · 43 Inlägg

fick en gammal subaru 1800 pickis som bus på min 20års dag, tooootalt sönderslagen, fick dock 200 kr och gratis hämtad av en skrotare, ingen vanlig skrotare dock, finns ju folk överallt som vill köpa den för metallen, och dom tar hand om pappren med, hör runt med kolleger och vänner om de vet någon, även med metallåtervinning och liknande om dom känner till smile all lycka smile

Eating R:s, Shitting Aeros
Volvo 850 Turbo "TrackDay" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang