Krockade min bil, behöver hjälp och tips

turbodeath
18 november 2010 · 2 452 Inlägg

här får du ett pris av mig ca 8500 kr med delar o jobb....såg bilen idag....detta är premilärt pris var en gubbe som inte tyckte om att jag skrev upp vad skadorna gick på m jobb

döden kommer tillbaka
itia T5
18 november 2010 · 141 Inlägg

turbodeath skrev:
här får du ett pris av mig ca 8500 kr med delar o jobb....såg bilen idag....detta är premilärt pris var en gubbe som inte tyckte om att jag skrev upp vad skadorna gick på m jobb

Skönt, du gjorde mig väldigt glad. Så du hade vägarna förbi almedal, hur såg bilen ut?
Jaha, va det någon du kände eller som jobbar på bilia?

Ledsen, jag hann aldrig dit idag, min saab 900i som jag köpte i fredags dog, så fick vänta en timma innan jag fick hjälp, och då hade dem andra redan stängt.

Väldigt tacksam för att du tar dig tiden.

jag hade en dröm
turbodeath
18 november 2010 · 2 452 Inlägg

nej han var som sagt ej glad att man la sig i denna gubben...är nog som jag misstänker dom hoppas på att få skrota bilen åt dig...japp var förbi där idag fick ju fle del av dom till bilen då passade jag på som sagt o kolla o räkna på det åt dig...det enda som är osäkert är fälgen tror jag är nog skev...samnt tippar på att drivaxel behövs...men det är räknat i detta pris...klart man hjälper till om det går....volvobilar jobbar jag ju med hela tiden vid sidan om.....kan säga så här skall till jönköping nästa vecka då jag har beställning för att fixa en s70 bil som saknar lite vitala delar som huv,dörr...skärm o spoiler med...vill du att jag åtar mig så säg till som sagt bara så kan jag börja plocka med mig delar till din bil med....då jag har en skåpbil som jag kan få med delar i...kan ju som sagt bli billigare med än det jag räknat på...

döden kommer tillbaka
itia T5
18 november 2010 · 141 Inlägg

Ja, du anar verkligen inte hur tacksam jag är. Du blir inte besviken när vi är klara med bilen.
Vilken dag åker du dit? Jag ska prata med banken och fixa fram lite mer pengar till delarna. Ge mig ett pris, så tar jag lån på det, så ordnar vi det.

Du har inte räknat in lackjobb i priset om jag förstår det rätt. Sedan, vet du om ramen är sne?

jag hade en dröm
turbodeath
18 november 2010 · 2 452 Inlägg

ramen är ej sne...åker dit på måndag tisdag...i ditt fall så ser vi till att ta från en likadan grön bil så att det slipper bli färgskiftning....ang delarna vad det kostar vet jag först när jag är där o vad jag kan få med mig...ta mitt nummer sp slipper folk ringa ner mig..bara för att jag åker till jönköping...mitt nummer tar vi via pm

döden kommer tillbaka
itia T5
18 november 2010 · 141 Inlägg

haha sköööönt, jag kan andas ut lite nu.
Jag fixar fram pengarna och ringer dig, så jag är säker på att jag kan betala. Det blir först på måndag morgon.
Ännu en gång, tusen tack.

jag hade en dröm
jimmzzan
18 november 2010 · 1 168 Inlägg

heder till turbodeath! inte många som ställer upp så ! smile

zemet
18 november 2010 · 4 071 Inlägg

Ta lite bilder på före och efter:) och dokumentera vad som behövde bytas och pris osv. Hade varit skoj att se vad det kostar om man gör jobbet svart med begagnade delar ist för via märkes verkstad:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
turbodeath
18 november 2010 · 2 452 Inlägg

bilder löser vi innan jobbet påbörjas o efter bilder blir det alltid...tycker det är lite roligt från bilias sida då försäkringsbolag vill ha beg delar i första hand...men dom har räknat på nypris på hela bilen där delar måste bytas ut...o jag vet av erfarenhet när dom lackar där så blir det bra färgskiftning...metalicgrön så lovar jag att det syns om man lackar...

döden kommer tillbaka
Kibil
18 november 2010 · 552 Inlägg

Tips, vet att det finns s40/v40 på både Agnesberg skroten och skroten på Tagene. Tror tom. en var met. grön.

Dual_Core
18 november 2010 · 24 Inlägg

Detta skall bli grymt intressant o se, hoppas ni lägger upp nån sorts egen tråd man kan följa. Lider med dig killen. Men som tidigare sagts, så sjukt kul o se nån som turbodeath som är villig att hjälpa till!

itia T5
19 november 2010 · 141 Inlägg

Ja, jag är faktist fortfarande i chock. turbodeath har gjort mitt liv mycket lättare.
Skall försöka uppdatera tråden så mycket jag kan, efter att ha tagit lite bilder.

Tackar så mycket för att ni har visat intresse och hjälpt mig.

jag hade en dröm
Jo4an
20 november 2010 · 48 Inlägg

Det finns fan hopp för mänskligheten ändå. Man blir faktiskt genuint glad. smile

ZonaX Svetsare
20 november 2010 · 3 150 Inlägg

Jo4an skrev:
Det finns fan hopp för mänskligheten ändå. Man blir faktiskt genuint glad. smile

+1, började le när turbodeath erbjöd sig att hjälpa itia och han blev glad  big_smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
azid Det som inte dödar gör ont
20 november 2010 · 2 668 Inlägg

En liten fundering.
Varför skulle du låta dom skrota din bil då du inte skulle få en krona för det?

Förstår inte hur dom tänker i det läget. Vi tar den gratis skrotar den och tjänar pengar medans du står som en idiot utan både bil och pengar.

finns det folk som går på detta?

mvh

2slow
turbodeath
20 november 2010 · 2 452 Inlägg

svar ja det finns folk som gått på det då dom inte vill ha kostnader för att frakta bort bil .....

döden kommer tillbaka
azid Det som inte dödar gör ont
20 november 2010 · 2 668 Inlägg

Ja gisses att ge bort bilar för 40-50k för att slippa att frakta bort dom.

Bara att byta nån huv och nån skräm och sälja skiten och göra vinst. låter för lätt för att vara sant.

2slow
turbodeath
20 november 2010 · 2 452 Inlägg

är lite mer jobb här...dels skall ny huv på plats...ny lampa,m blinkers behövs,inneskärm,skärmen m sidoblinkers...kofångare,my spegel m fot samnt eventuelt skall repor bort från dörrar med o ny tanklucka...och en drivaxel om den är av med...

döden kommer tillbaka
Riccardo
20 november 2010 · 237 Inlägg

jimmzzan skrev:
heder till turbodeath! inte många som ställer upp så ! smile

1+ All heder till turbodeath...

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
killercow
20 november 2010 ·

ja gav bort passaten till bilfirman när ja bytte bil. men de är klart passaten var ju bara värd max 1000kr wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang