Krockade min bil, behöver hjälp och tips

itia T5
23 december 2010 · 141 Inlägg

Laddat upp lite bilder på bilen nu om någon skulle vara intresserad.

jag hade en dröm
Rock-Star
23 december 2010 · 2 982 Inlägg

itia skrev:
Laddat upp lite bilder på bilen nu om någon skulle vara intresserad.

vart?

itia T5
23 december 2010 · 141 Inlägg

Rock-Star skrev:

itia skrev:
Laddat upp lite bilder på bilen nu om någon skulle vara intresserad.

vart?

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=111216

Senast redigerat av itia (23 december 2010)

jag hade en dröm
Xoff Volvo tönt... =)
23 december 2010 · 2 344 Inlägg

Kollade på dina bilder, och får nog tyvär ge samma slutsats som volvo, att skrota den, för det är inte värt att laga, i mina ögon iaf, jag har själv en v70 som är dyrare än vad jag igenteligen jag har råd med, hade jag fått liknande skador på den så hade jag ätit min mössa och skrotat den, sedan hade jag haft helförsäkring på min nästa bil...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Rocko
23 december 2010 · 104 Inlägg

Säg till om du säljer den billigt!

Mvh. Rocko
* Volvo 960 -92, * VW Caddy 1,6 TDi -14 * Volvo 945 Turbo -95
Volvo 960 3,0 24v "S90 R" (1992)
Xoff Volvo tönt... =)
23 december 2010 · 2 344 Inlägg

Men vi pratar om att byta innerskärm, (kräver mkt svetsjobb) byta kryssbalken, ev. riktning av chassiet, + alla nya plåt och glasdelar, det är myket jobb!

men allt går så klart... men frågan är om det är ekonomiskt försvarbart...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
jimmzzan
23 december 2010 · 1 168 Inlägg

Xoff skrev:
Men vi pratar om att byta innerskärm, (kräver mkt svetsjobb) byta kryssbalken, ev. riktning av chassiet, + alla nya plåt och glasdelar, det är myket jobb!

men allt går så klart... men frågan är om det är ekonomiskt försvarbart...

ja, men har man eget företag eller tillgång är detta simpelt jobb för den som vill vara 2 timmar längre varje dag i ett par veckor.

Rocko
23 december 2010 · 104 Inlägg

jonnielahti skrev:
om du kan fixa den själv så kan det ju vara värt ett försök, många säger skrota/sälj för att de själv vill ha en billig bil att fixa/tjäna pengar på wink

Ja, men det är ju förutsatt att man kan! Eller hur?

Så här räknar alltid jag, låt oss säga att bilen är värd ca 20.000kr felfri.
I detta fallet så kanske det kostar mig ca 5.000kr i delar, lack ca 5000 kr, bil trasig tex 5000 kr och sen allt jobb på det, då har den kostat mig 15.000 kr, då är det nästan inte värt allt jobb för att "spara" 5000 kr! Då köper man en färdig för 20000 kr

Mvh. Rocko
* Volvo 960 -92, * VW Caddy 1,6 TDi -14 * Volvo 945 Turbo -95
Volvo 960 3,0 24v "S90 R" (1992)
JonR
23 december 2010 · 3 259 Inlägg

Sälj den i delar... då får du ju lätt ihop 10-15.000kr.... Bättre det än att lägga 10 tusen på att laga den när den inte är värd så mycket fungerande!

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
VAnd3rsson
23 december 2010 · 438 Inlägg

Nu måste jag faktiskt gå imot er lite här killar,
Att dömma av bilderna så är inte innerskärmen skadad eller krokig, så jag hade ju rådit TS Att laga den själv, men nu är ju jag själv en snål jävel så det kanske bara gäller mig?? eller någon annan som håller med mig?? jag menar bara att bilen ser inte sne ut på bilderna men jag kanske blir lite lurad av ögat???

Volvo 740 "Snövit" (1988)
Xoff Volvo tönt... =)
24 december 2010 · 2 344 Inlägg

VAnd3rsson skrev:
Nu måste jag faktiskt gå imot er lite här killar,
Att dömma av bilderna så är inte innerskärmen skadad eller krokig, så jag hade ju rådit TS Att laga den själv, men nu är ju jag själv en snål jävel så det kanske bara gäller mig?? eller någon annan som håller med mig?? jag menar bara att bilen ser inte sne ut på bilderna men jag kanske blir lite lurad av ögat???

Såvitt jag kan se på bilderna så saknas stora delar av inneskärmen? men jag kan se fel, och dessutom så ser du ju att hjulet inte står rakt, med andra ord är hjulupphängningen kass...

Vilket minst kräver länkarm + ev. kryssbalk och fjäderben...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
volvonisse440 yrkeschaufför
24 december 2010 · 709 Inlägg

940RDALLE skrev:
Ska nu berätta för alla där ute hur ett sådant här ärende funkar när "ägaren" till bilen är utanför bilden!

1. försäkringsbolaget säger att bilen är bara skrot till ägaren. Ägaren går hem o gråter o tror på detta! Bilen skrivs sedan över till f-bolaget och den ägaren är ute ur bilden! Nu kommer det roliga:

2. F-bolaget har en försäljnings sida som tex. blocket fast för enbart företag/skolor som håller på med karosseri, riktning m.m. Ett sådant företag köper sedan bilen för halva inköpspriset o börjar fixa till bilen med just att rikta, fixa karosseri m.m

3. Bilen är nu lagad, reg besiktas o skrivs in i registret igen smile Och dom som köpte in bilen tjänar nu kanske 40 000 -100 000 på detta beroende på vad det är för ingrepp! De kan tjäna mindre eller mer det jag skrivit innan beroende på vad det är för bil, års modell m.m smile


Tro mig jag vet wink

Till TS säg vart du bor så kanske jag kan fixa en koll på detta företag om bilen behöver riktas, för då slänger dom upp bilen i en riktbänk o kollar det wink

hahaha  det förklarar varför jag hittade en fin jäkla impreza wrx som dom sålde delar från,, grejjen var att spojlern var sprucken och vänstra främskärmen paj och vänstra lycktan paj tongue  tack för att du reddu det stora fråge tecknet i huvet på mig, har länge grubblat över hur fan man kan skrota en så fin bil :p

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
itia T5
24 december 2010 · 141 Inlägg

tack för svaren. Jag får helt enkelt vänta och se. Skall köra hem bilen snart och parkera den i garaget. Får helt enkelt börja plocka ner dem trasiga delarna och se vart man landar.

Som läget ser ut just nu, kommer jag få hjälp av två personer som kan bilar. turbodeath och en god vän till flickvännens morsa.

Sedan känns det nästan smartare att försöka laga den, om man kommer undan billigt än att faktisk skrota den och betala för den ett tag framöver.

Om inte annat, så pratade jag med bilen igår och lovade att aldrig lämna honom.

God jul på er!

PS:

Enligt killen på bilia så var kylaren knäckt i mitten. Det ser inte ut som att den har tagit skada, syftar han på någon annan kylare eller?

Senast redigerat av itia (24 december 2010)

jag hade en dröm
VAnd3rsson
24 december 2010 · 438 Inlägg

Tycker du gör rätt i att ta hem bilen, glöm inte ta bilder sen och lägga upp smile
Killen på Bilia, möjligt han kan ha syftat på oljekylaren kanske??
Är inte så insatt var den sitter någonstans på dessa maskiner,

MVH VAnd3rsson

Volvo 740 "Snövit" (1988)
itia T5
25 december 2010 · 141 Inlägg

Är det någon här som känner en bärgare eller har möjlighet att hjälpa mig att bärga bilen från Bilia för en mindre slant?

Tacksam för svar.

jag hade en dröm
itia T5
3 januari 2011 · 141 Inlägg

Så där. Nu har jag hämtat hem bilen. Plockade ner stötfångaren, vänsterskärmen, däcket mm. och tog lite bilder. Någon har snott min LMM och luftfilter också.

Laddar upp bilderna lite senare idag.

jag hade en dröm
henne_svenne
3 januari 2011 · 668 Inlägg

itia skrev:
Så där. Nu har jag hämtat hem bilen. Plockade ner stötfångaren, vänsterskärmen, däcket mm. och tog lite bilder. Någon har snott min LMM och luftfilter också.

Laddar upp bilderna lite senare idag.

Haha visst känns det som att delarna försvann väldigt fort efter att bilderna lades upp här på garaget tongue

Hoppas allt löser sig!!

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
itia T5
3 januari 2011 · 141 Inlägg

Ja, det va lite konstigt och väldigt smutsigt om inte annat.
Men har snackat med bilia som ska lösa problemet. Dem ska kolla igenom några reg nr eller nåt liknande och sedan kontakta mig. Så det löser sig nog.

Senast redigerat av itia (3 januari 2011)

jag hade en dröm
Frosted
3 januari 2011 · 1 878 Inlägg

Utav bilderna att bedömma hade jag oxå plockat hem bilen. men som sagt en riktning utav innerskärmen behövs antagligen. (eller är den bara skalad på nåt vänster?).. har sett bilar som vart i värre skick som  folk plockar hem och repar på några veckor!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
ola_volvo Biltokig
3 januari 2011 · 310 Inlägg

Detta är ju svårt att se med hjälp av bilder, men jag råder dig till att få tag i någon seriös och duktig som kan bilar som kankolla på den, du verkar vara lite okunnig när det gäler bilar och då är det svårt att se när man inte vet vad man ska leta efter ju... hoppas du kan laga bilen och ge din farsa långa näsan! men gör det med hjälp av någon som kan lite för annars är bilen värd lika lite när du fått ihop den som den var krockad.....

Harè bra
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang