Mb E200 W210 -97 drar mkt bensin

mercedes19
15 november 2010 · 16 Inlägg

tjena märkte igår efter en lite "längre" resa att min 200:a e väldigt törstig gick åt nästan en hel tank på 512 km o det tkr ja verkar lite mycket för en 2 liters  nån annan som tycker likadant eller är det något som verkligen är fel om det är viktigt så har bilen gått 244500km o stift osv e bytt för ca 200mil sedan väldigt tacksam för svar börjar bli tomt i plånboken tongue         


visstja glömde skriva det ibland nä de e kallt ute o man kör i stan så hakar tomgången upp sig på ca 1500-2000 varv  om det kan ha någon betydelse kanske är någon givare som ger allderles för fet blandning ler något? hade gött! big_smile



EDIT: nå nu har jag vari o mätt avgasvärdena o dom var följande =CO2= 16.3  HC=73  o2 =2.60   lambda=1.191   

jag tror att lambdasonden kanske spökar för mig eller är jag helt ute och cyklar? big_smile ingen som kan ha nån ide? är rättså desperat efter hjälp den skall in imorgon 18-11-2010 på mercedes på felsökning via dator o se om den får något felmeddelande nånstans de va allt denhär gången hade gött cool

Senast redigerat av mercedes19 (17 november 2010)

folk med hjärna kör bil med stjärna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang