Ibiza SC Cupra "Starscream"

_DamnIt R1 driver!
27 november 2010 · 5 128 Inlägg

Detta bygget kan bli riktigt kul! Så ska lätt följas! big_smile

Och håller med andra, synd att du inte genomförde allsparklådan, men hoppas du kommer på något annat kul! smile

Cupra_
27 november 2010 ·

jimmzzan skrev:
synd att du gav upp med lådan o fräsa ur spår! hade vart helgrymt. heltklart ett till försök smile

Det är inte omöjligt att det blir ett nytt försök, vi får se helt enkelt.. Jag är ju grymt sugen på att göra det så men såklart skulle man helst haft någon som var duktig på airbrush. Visst GÅR det att ordna men än så länge är ju bara de billiga delarna inhandlade, så jag måste planera inköpen lite då jag inte vill ta nåt på kredit helst.. Lådan vill jag ju verkligen göra bra, men om inte annat så får den gråa rollade färgen agera grundfärg:)

Närmast i tiden ligger ju inköp av huvudenhet, bas, steg och diverse saker för att kunna drapera i kolfiber, så en hel del pengar lär ju gå till det tyvärr..

Senast redigerat av Deception (27 november 2010)

Cupra_
27 november 2010 ·

Ok, då är antenn beställd, ska komma nästa vecka med lite tur. Det blev den som JAG kände mest för. Nu jobbar jag hela helgen så jag vet inte om det kommer hända så mkt mer, kanske lite på lådan då. Men annars får vi se. Ska sätta mig och rita upp olika idéer ang. lådan och se vad/vilket som kan bli bäst och vad som är praktiskt och ekonomiskt genomförbart för mig. Jag vet ju att jag kommer behöva lägga den roligaste/tråkigaste ordern i Dec/Jan.. Då kommer ju det mesta till ljudet, lite kolfiber m.m. samt en del småsaker till utsidan igen.. Små saker som kommer göra stor skillnad smile

Jag har förresten kollat upp hur pass knepigt det kommer bli med kabeldragning till bakluckan. Lite halv-tight genom torpeden men det går nog. Baksätet var lätt att riva ut, däremot får jag se var man ska dra dem i fram. Listerna/trösklarna sitter så tight så där går de inte in. Får nog lyfta mattan men där sitter stolarna skruvade så.. Jaja, det är ett senare problem smile Måste iaf köpa riktig färg till lådan oavsett hur/vem som ska måla..

Daemonette Warrior Princess
27 november 2010 · 188 Inlägg

Som jag förstod det så försökte du måla i spåren efter att ha målat lådan i silver? Prova göra tvärt om istället, efter du gjort hela mönstret lackar du lådan svart och lägger på silver efteråt genom att rolla eller på annat sätt stryka på färgen utan att det smiter ned i springorna. Funkar bra när jag målar skulpturer etc. smile

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.
Cupra_
27 november 2010 ·

Daemonette skrev:
Som jag förstod det så försökte du måla i spåren efter att ha målat lådan i silver? Prova göra tvärt om istället, efter du gjort hela mönstret lackar du lådan svart och lägger på silver efteråt genom att rolla eller på annat sätt stryka på färgen utan att det smiter ned i springorna. Funkar bra när jag målar skulpturer etc. smile

Ok, förstår nog hur du menar.. Men då en fråga:. Finns det ens guld och silverfärg att köpa som man kan rolla på? Inte sett det hittills.. Största felet var nog att jag gjorde för grova spår sist..

Daemonette Warrior Princess
27 november 2010 · 188 Inlägg

Jo det ska finnas, hör med nån färg/hobby butik så kan dom nog hjälpa dig. smile Jag jobbar mest i mycket mindre skala än du tänkt och använder då akrylbaserade färger och målar då med ganska sparsamt med färg på penseln så det inte rinner in i springorna, det kanske går att göra på samma sätt för dig.

Senast redigerat av Daemonette (27 november 2010)

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.
Cupra_
27 november 2010 ·

Jo det är klart, nu är den ju dessutom "grundad" med grå väggfärg så det suger inte så mkt skulle jag tro, problemet blir nog att att inte få fel färg på fel ställe så att säga, risken känns överhängande att det rinner "fel" och fyller igen... Förresten, kan du skriva snyggt med pensel? tongue

Daemonette Warrior Princess
27 november 2010 · 188 Inlägg

Ja det är därför man måste ha väldigt sparsamt med färg på penseln, svårt att förklara hur jag menar, beror på hur färgen man använder beter sig. ^^
Nja är inte så duktig på det.

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.
Cupra_
27 november 2010 ·

Jo precis, hur tunn den är m.m... Ok.. Hade nämligen en idé som inkluderade en del text, men jag skriver alldeles för fult för det tongue

Cupra_
28 november 2010 ·

Inatt har jag funderat och lagt upp en liten plan.. Som ni kanske vet så är jag inte den som gillar att ta saker på avbetalning, speciellt inte "prylar". Vill ha saker betalda i den mån man kan.


Nu under december kommer jag iaf köpa följande:

Antenn (Beställd och ska komma nu i veckan).
Stereoram.
Rattinterface (Så rattknapparna funkar till nya stereon).
Antennadapter.
Kolfibermatta för att gjuta/drapera.

Det KAN tänkas att jag köper huvudenheten nu under December också då jag fått ett bra pris på den. Annars får den vänta till Januari då jag ska köpa lågnivå+strömkabel och lite annat. Känner jag mig själv rätt så kommer jag installera den samma timme som jag kommer hem ungefär, och då måste jag ju riva allt när lågnivån ska in sen.. Så vi får se. Kolfiberdraperingen/gjutningen kommer nog bli riktigt ball i alla fall, och monteringstillbehören till stereon behöver jag ju förr eller senare i vilket fall. Det tråkiga är ju att man ska handla julklappar snart, och då känns det väl inte så kul att lägga 2000kr på adapters direkt, PLUS då en huvudenhet och kolfibret.. Trots allt har man ju bara ett vanligt svenssonjobb.. hmm

Vad gäller allsparklådan så skall jag ge den ett försök till hade jag tänkt. Jag ska köra med mindre stift/skär denna gång och inte ha så bråttom.

Nu jobbar jag till onsdag morgon, på kvällen är det julbord. Tors-Fredag lär jag vara i Uppsala så då blir inget gjort, men till helgen kanske smile Det enda jag kan komma på på rak arm är ju då att nya antennen skall monteras men det är ju en skitsak egentligen.. Nåväl, bilder och info följer.. Utöver detta behöver bruksbilen nya skivor och belägg fram sad

Senast redigerat av Deception (28 november 2010)

Cupra_
29 november 2010 ·

Här är en sak som jag gjort, men glömt lägga upp bild på tidigare. Tyvärr syns inte så mkt då jag maskerat reg.numret men ni kanske ser något iaf.. Det blev skitsnyggt i verkligheten iaf..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1003564_10ismm.jpg

ChriZtoffer GAS democar 2018!
29 november 2010 · 8 744 Inlägg

Diodbelysning gör STOR skillnad! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Cupra_
29 november 2010 ·

Ja smile Billigt, enkelt och gör grym skillnad smile

SpeedOfLight
30 november 2010 · 1 432 Inlägg

Jag sitter nere i Märsta nu iaf om du ville att vi skulle kolla lite på det där med dremlingen...
Skickar mitt nummer i ett PM.

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Cupra_
4 december 2010 ·

Så, inte mkt har hänt.. Men, jag har iaf hittat en detalj som ska vara med:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1025582_lh1g14.jpg
Troligtvis ska den monteras på brädan.


Imorgon ska jag åka och hämta nya antennen också som ligger på posten, sen till kvällen kan det tänkas att jag ger allsparken ett nytt försök smile

Senast redigerat av Deception (4 december 2010)

Michkijn Tangentbordsriddare
4 december 2010 · 1 825 Inlägg

vore nice om du hittade en spray med samma färg som bilen... då kunde du spraya figuren. smile

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
5 december 2010 · 8 744 Inlägg

Ja, ge Allsparken en chans till och ge inte upp! Vore riktigt fränt om du fick till den! smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Cupra_
5 december 2010 ·

Michkijn skrev:
vore nice om du hittade en spray med samma färg som bilen... då kunde du spraya figuren. smile

Figuren är i princip i exakt samma färg redan, men blixten gjorde att den såg så ljus ut..

blixtn
5 december 2010 · 214 Inlägg

Kul idé, jag har dock minnet av Starscream som den teckade versionen. "the cube" hette "Vector Sigma"
Mina favorit leksaker, (hade dock inte starscream, han var ta-mig-fan omöjlig att få tag i) men det här måste jag allafall följa för att få se slut resultatet

EDIT
Allspark hette ju kuben ja, sorry

Senast redigerat av blixtn (5 december 2010)

Snofi -Team Moisty Racing-
5 december 2010 · 842 Inlägg

Deception skrev:
Så, inte mkt har hänt.. Men, jag har iaf hittat en detalj som ska vara med:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/106387/1025582_lh1g14.jpg
Troligtvis ska den monteras på brädan.


Imorgon ska jag åka och hämta nya antennen också som ligger på posten, sen till kvällen kan det tänkas att jag ger allsparken ett nytt försök smile

Ska du figurmåla den? för jag har en polare som sitter och målar Warhammer gubbar och han gör det jävligt grymt!
Du kan ju höra av dig om det av intresse så kan jag höra med honom.

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang