Volvo 740 startar inte

hernstrom
22 november 2010 · 36 Inlägg

Tjaa alla! Problem! har  preics bytt armaturen för den va kass. men bilen ville inte starta ändå, körde i lite stargas då gick han i gång svarade skit fint på gas och allt men när jag skulle sätta tillbaka röret till luftmassemätaren så dog han sen dess har han inte startat fullt. vad kan detta vara?

ironhead volvoraggare
22 november 2010 · 4 776 Inlägg

låter som att bilen får för mycket luft och för lite soppa jag är inte helt 100 men det kan vara luftmassemätaren som är dålig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
MrCrowln
22 november 2010 · 536 Inlägg

ironhead skrev:
låter som att bilen får för mycket luft och för lite soppa jag är inte helt 100 men det kan vara luftmassemätaren som är dålig

typ samma sak som jag tänkte på, kanske har blitt kortslutning i den när Hernström har grejjat lite, kanske inte är så stor chans men iaf

ironhead volvoraggare
22 november 2010 · 4 776 Inlägg

mitt råd är att om man ska hålla på med något som är under motorhuven  ta av pluspolen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
hernstrom
22 november 2010 · 36 Inlägg

okej ska kolla på det!

hernstrom
23 november 2010 · 36 Inlägg

PANIK!
bytt armaturen, bytt relä, skrapat rent för jordningen,

MEN pumpen surrar inte, hur kan man kontrollera om det kommer fram någon bensin?
armaturen ska vara riktigt ditt satt och den funkade innan jag satte den i bilen. va i helvete kan detta vara brotom!

Drönirettab
23 november 2010 · 21 761 Inlägg

Mät om det kommer fram spänning till pumpens kabelanslutningar, kolla säkringar.

MrCrowln
23 november 2010 · 536 Inlägg

Kolla om kablarna är trasiga eller skadade

hernstrom
23 november 2010 · 36 Inlägg

jag har en multimeter men vetefan hur man använder den va ska den vara inställd på? och vad ska den vissa?

Bensinskallen P o r s c h e
23 november 2010 · 1 700 Inlägg

hernstrom skrev:
jag har en multimeter men vetefan hur man använder den va ska den vara inställd på? och vad ska den vissa?

Beror på vad du ska mäta.

Ska du mäta om det kommer fram ström genom kablarna ställer du in den vå Volt ( V ) likström, och sen ansluter du den mellan den aktuella pluskabeln och jord. Bör då visa runt 12v.

För att kolla om pumpen är med eller inte kan du ohm-mäta den. Ställ in mätaren på ohm ( grekiska ohmega tecknet ), och mät mellan plus och minuskabeln till pumpen. Det bör finnas ett visst motstånd. Har pumpen brunnit är motståndet väldigt lågt, är det kabelbrott så har du oändligt motstånd.

Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
hernstrom
24 november 2010 · 36 Inlägg

bilen startar ju även fast luftmassemätaren är sönder, har kollat reläna under huven som styr pumpen. det ända jag kan tänka på nu är huvudpumpen. eller ?

yellow740
24 november 2010 · 119 Inlägg

Har du ett relä vid expansions behållaren? Byt det eller låna ett och kolla med!

hernstrom
24 november 2010 · 36 Inlägg

har redan kollat dem!

MrCrowln
24 november 2010 · 536 Inlägg

Kollat igenom ALLA säkringar i bilen?

hernstrom
24 november 2010 · 36 Inlägg

Ja!

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 november 2010 · 3 180 Inlägg

har du spänning vid pumparnas anslutningar?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
MrCrowln
24 november 2010 · 536 Inlägg

ääääh! skrota den xD

hernstrom
24 november 2010 · 36 Inlägg

tror det. om inte, vad ska man göra då?

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
24 november 2010 · 3 180 Inlägg

hernstrom skrev:
tror det. om inte, vad ska man göra då?

börja med att kolla det då

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
NSS207
24 november 2010 · 515 Inlägg

luft i systemet? kan mycket väl vara det

§9 Annonsering gäller även signaturen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang