Nya 4" till saab 900, instrumentbräda

Choffa
24 november 2010 · 45 Inlägg

Hej! smile
Tänkte uppgradera 4" högtalarna i instrumentbrädan i min gamla saab 900. Eftersom jag nästan är helt ny till det här så tänkte jag fråga om hjälp här. Vad ska man välja? smile Dem kommer till att börja med drivas med huvudenheten. Det är nåt billigt skit från biltema. Men jag kommer att uppgradera allt eftersom jag har råd. tongue

Jag har kolla lite på den här och det är väl ungefär i den prisklassen jag vill ligga.
http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=166

Horsyhorse
24 november 2010 · 1 727 Inlägg

I den prisklassen finns ett flertal val av 4"-coaxer, sikta på ngt lättdrivet.
Och inte lika djup som Hertzen, i ditt fall.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Choffa
24 november 2010 · 45 Inlägg

Horsyhorse skrev:
I den prisklassen finns ett flertal val av 4"-coaxer, sikta på ngt lättdrivet.
Och inte lika djup som Hertzen, i ditt fall.

Pierre

Ok smile Med djup menar du att den inte kommer få plats eller vad syftade du på? Är som sagt inte så bra på det här tongue

Undrar också vad det finns för fördelar med kitsystem? Skulle det kunna va något att satsa på? Läste i någon annan tråd att dem här skulle vara bra. http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=157

Horsyhorse
24 november 2010 · 1 727 Inlägg

Det var monteringsdjupet jag syftade på ja.

Får du bara dit ett 4"-kit så blir det oftast trevligare, blir knappt dyrare enligt mig.

Pierre

Senast redigerat av Horsyhorse (24 november 2010)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Frissan
1 december 2010 · 4 693 Inlägg

Jag kör med JBL GTO 427, kostar 799 kr har jag för mig.
Dom är väldigt lättdrivna då dom ligger på 2 ohm, har funkar med 3 olika HU så det funkar säker med din också

Booyakasha!
-stoffe-
1 december 2010 · 1 271 Inlägg

har samma å köpte mina på mediamarkt för 500:- och dom är värda de tycker ja

Choffa
1 december 2010 · 45 Inlägg

matteponken skrev:
Är det "nya" 900 så kan jag rekommendera att leta efter ett lite bättre begagnat 6.5" system på t.ex blocket

Kanske skulle ha skrivit att det är den äldre 900, tack ändå wink

Softis skrev:
Jag kör med JBL GTO 427, kostar 799 kr har jag för mig.
Dom är väldigt lättdrivna då dom ligger på 2 ohm, har funkar med 3 olika HU så det funkar säker med din också

-stoffe- skrev:
har samma å köpte mina på mediamarkt för 500:- och dom är värda de tycker ja

Ok såg intressant ut dock verkar dem vara utgående eftersom dem inte säljs på så många ställen. Såg då att det fanns ett par som heter JBL GTO428, är det efterföljarna? Någon som vet om dem är lika bra?

Fast jag vart lite sugen på ett kitsystem tongue Någon som vet om DlS R4 kitsystem är något att ha?

jimmyostrom
1 december 2010 · 560 Inlägg

Har monterat i många av dessa äldre 900 och dls R4 funkar riktigt bra anser jag i dessa bilar.

Det är inga problem med monteringsdjupet alls i denna bilen så det är lungt.

Choffa skrev:

Horsyhorse skrev:
I den prisklassen finns ett flertal val av 4"-coaxer, sikta på ngt lättdrivet.
Och inte lika djup som Hertzen, i ditt fall.

Pierre

Ok smile Med djup menar du att den inte kommer få plats eller vad syftade du på? Är som sagt inte så bra på det här tongue

Undrar också vad det finns för fördelar med kitsystem? Skulle det kunna va något att satsa på? Läste i någon annan tråd att dem här skulle vara bra. http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=157

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Choffa
2 december 2010 · 45 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Har monterat i många av dessa äldre 900 och dls R4 funkar riktigt bra anser jag i dessa bilar.

Det är inga problem med monteringsdjupet alls i denna bilen så det är lungt.

Choffa skrev:

Horsyhorse skrev:
I den prisklassen finns ett flertal val av 4"-coaxer, sikta på ngt lättdrivet.
Och inte lika djup som Hertzen, i ditt fall.

Pierre

Ok smile Med djup menar du att den inte kommer få plats eller vad syftade du på? Är som sagt inte så bra på det här tongue

Undrar också vad det finns för fördelar med kitsystem? Skulle det kunna va något att satsa på? Läste i någon annan tråd att dem här skulle vara bra. http://www.blekingebilradio.se/product. … ory_id=157

Ok det låter ju underbart big_smile

Choffa
25 december 2010 · 45 Inlägg

Jag tror jag har bestämt mig för DLS R4. smile Nu är det så att jag har jobbat på rätt bra och tror att lönen även kommer att räcka till ett slutsteg. tongue

Så nu är frågan vad man ska ha för nåt. Jag har redan ett par DLS 1073 i hatthyllan, kan man driva alla högtalarna på ett fyrkanals slutsteg? I så fall skulle SPL Dynamics ICE 150.4 fungera och är det bra? http://blekingebilradio.se/product.html … s-ice-1504

jimmyostrom
27 december 2010 · 560 Inlägg

Jepp det steget är riktigt bra, mycket effekt och det låter även bra tycker jag.

Choffa skrev:
Jag tror jag har bestämt mig för DLS R4. smile Nu är det så att jag har jobbat på rätt bra och tror att lönen även kommer att räcka till ett slutsteg. tongue

Så nu är frågan vad man ska ha för nåt. Jag har redan ett par DLS 1073 i hatthyllan, kan man driva alla högtalarna på ett fyrkanals slutsteg? I så fall skulle SPL Dynamics ICE 150.4 fungera och är det bra? http://blekingebilradio.se/product.html … s-ice-1504

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Choffa
27 december 2010 · 45 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Jepp det steget är riktigt bra, mycket effekt och det låter även bra tycker jag.

Choffa skrev:
Jag tror jag har bestämt mig för DLS R4. smile Nu är det så att jag har jobbat på rätt bra och tror att lönen även kommer att räcka till ett slutsteg. tongue

Så nu är frågan vad man ska ha för nåt. Jag har redan ett par DLS 1073 i hatthyllan, kan man driva alla högtalarna på ett fyrkanals slutsteg? I så fall skulle SPL Dynamics ICE 150.4 fungera och är det bra? http://blekingebilradio.se/product.html … s-ice-1504

Ok smile Det skulle funka att driva både fram- och bakhögtalarna på det?

jimmyostrom
29 december 2010 · 560 Inlägg

Ja inga problem alls.



Choffa skrev:

jimmyostrom skrev:
Jepp det steget är riktigt bra, mycket effekt och det låter även bra tycker jag.

Choffa skrev:
Jag tror jag har bestämt mig för DLS R4. smile Nu är det så att jag har jobbat på rätt bra och tror att lönen även kommer att räcka till ett slutsteg. tongue

Så nu är frågan vad man ska ha för nåt. Jag har redan ett par DLS 1073 i hatthyllan, kan man driva alla högtalarna på ett fyrkanals slutsteg? I så fall skulle SPL Dynamics ICE 150.4 fungera och är det bra? http://blekingebilradio.se/product.html … s-ice-1504

Ok smile Det skulle funka att driva både fram- och bakhögtalarna på det?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Choffa
30 december 2010 · 45 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Ja inga problem alls.



Choffa skrev:

jimmyostrom skrev:
Jepp det steget är riktigt bra, mycket effekt och det låter även bra tycker jag.

Ok smile Det skulle funka att driva både fram- och bakhögtalarna på det?

Ok då får det bli ett sånt smile tack för hjälpen!

mrfjonsson DäckSprängarLigan
31 december 2010 · 449 Inlägg

MDS har ett 4" kit av märket CDT. Jag har 6,5" kiten i dörrarna och hatthyllan och dom spelar bra som fan.
Jag har me köpt 4" kit som jag ska sätta i instrumentpanelen. Dom ska kosta nära 2000 men eftersom MDS har köpt dom från konkursföretag så fick jag mina för 400.
För att beställa dom får man ringa till kundtjänst och prata med dom eller gå direkt till butik. Högtalarna fans då på "MDS Midsommarkransen" i Stockholm.

Fråga efter CDT hd-41.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.
Saab 9-3 2.0T SE "Fluffer" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang