Orion hcca 12.2 med ett Sinus Live A3000 ?

Gamle_Rasken Inget mer, inget mindre!
29 november 2010 · 90 Inlägg

Ja ström måste du ha!

Det är inte farten som dödar utan smällen
Its not the fart that kills, its the smell
Winter___
29 november 2010 · 70 Inlägg

Victorduvet skrev:
Annars har jag mitt rockford fosgate t40001bd över smile då kan du kräma på som basen vill att du ska wink

Fick en kille som ville byta en flångny solo x 18" mot fälgarna rakt av men inget steg.. de stege du ha torde väl re upp den basen hyfsat eller?

!! Drive Until You Loose Control, Then Drive A Little More !!
BMW 530D Touring "E39 stancenation" (2002)
Chevrolet SILVERADO LTZ "Worker" (2008)
Victorduvet
29 november 2010 · 395 Inlägg

Okey,har haft en sån bas smile jo mitt steg lär trycka på ordentligt, de ligger nästan i samma klass som wändins smile

BMW 520 (1992)
Winter___
30 november 2010 · 70 Inlägg

Victorduvet skrev:
Okey,har haft en sån bas smile jo mitt steg lär trycka på ordentligt, de ligger nästan i samma klass som wändins smile

jo du körde väl en 18" i s4an? Va tyckte du om den basen, är de bara bastest som gäll lyssna på eller gå de spela lite blandad musik? samt minns du hor stor låda du hade? visst rymdes den i bagaget på s4an eller fiick du ha nere baksätet?

!! Drive Until You Loose Control, Then Drive A Little More !!
Chevrolet SILVERADO LTZ "Worker" (2008)
BMW 530D Touring "E39 stancenation" (2002)
Victorduvet
30 november 2010 · 395 Inlägg

Yes precis smile lådan rymdes, kom inte exakt ihåg hur stor lådan var.
Helt klart så spelar den bäst djupbas. Provade aldrig typ hårdrock. Men några trance/dance låtar iaf :p

BMW 520 (1992)
M_icke_
30 november 2010 · 3 466 Inlägg

Ska du spela musik med basen så hade jag knappast satsat på en HCCA.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
per-kan
30 november 2010 · 219 Inlägg

M_icke_ skrev:
Ska du spela musik med basen så hade jag knappast satsat på en HCCA.

o varför inte en hcca om man ska köra musik då?? har man bara nog med effekt och en låda som är byggd för musik och inte bara spl så lär den lira till musik med. ja spela rappt med mina solo x 18" till hårdrock. så de handlar bara om effekt o låda för de mesta.

M_icke_
30 november 2010 · 3 466 Inlägg

per-kan skrev:

M_icke_ skrev:
Ska du spela musik med basen så hade jag knappast satsat på en HCCA.

o varför inte en hcca om man ska köra musik då?? har man bara nog med effekt och en låda som är byggd för musik och inte bara spl så lär den lira till musik med. ja spela rappt med mina solo x 18" till hårdrock. så de handlar bara om effekt o låda för de mesta.

SoloX basarna spelar bra till musik ja.

MEN
HCCA är SPL-kung. Den va aldrig byggd för att spela musik och gör det verkligen inte särskillt bra heller..

Hade du fått för dig att pendla till jobbet med en banbil?

Senast redigerat av M_icke_ (30 november 2010)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
BJonsson
30 november 2010 · 4 074 Inlägg

M_icke_ skrev:

per-kan skrev:

M_icke_ skrev:
Ska du spela musik med basen så hade jag knappast satsat på en HCCA.

o varför inte en hcca om man ska köra musik då?? har man bara nog med effekt och en låda som är byggd för musik och inte bara spl så lär den lira till musik med. ja spela rappt med mina solo x 18" till hårdrock. så de handlar bara om effekt o låda för de mesta.

SoloX basarna spelar bra till musik ja.

MEN
HCCA är SPL-kung. Den va aldrig byggd för att spela musik och gör det verkligen inte särskillt bra heller..

Hade du fått för dig att pendla till jobbet med en banbil?

jag tycker att hcca´n funkar att spela musik med!
men jag gillar ju bas iofs.... smile
Skämt å sido så funkar den faktiskt till musik med.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
M_icke_
30 november 2010 · 3 466 Inlägg

BJonsson skrev:

M_icke_ skrev:

per-kan skrev:

o varför inte en hcca om man ska köra musik då?? har man bara nog med effekt och en låda som är byggd för musik och inte bara spl så lär den lira till musik med. ja spela rappt med mina solo x 18" till hårdrock. så de handlar bara om effekt o låda för de mesta.

SoloX basarna spelar bra till musik ja.

MEN
HCCA är SPL-kung. Den va aldrig byggd för att spela musik och gör det verkligen inte särskillt bra heller..

Hade du fått för dig att pendla till jobbet med en banbil?

jag tycker att hcca´n funkar att spela musik med!
men jag gillar ju bas iofs.... smile
Skämt å sido så funkar den faktiskt till musik med.

Smaken är som baken wink
Jag anser att för dom pengarna så finns de basar som spelar betydligt bättre till musik.
Men som sagt, mina åsikter.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
per-kan
30 november 2010 · 219 Inlägg

M_icke_ skrev:

BJonsson skrev:

M_icke_ skrev:

SoloX basarna spelar bra till musik ja.

MEN
HCCA är SPL-kung. Den va aldrig byggd för att spela musik och gör det verkligen inte särskillt bra heller..

Hade du fått för dig att pendla till jobbet med en banbil?

jag tycker att hcca´n funkar att spela musik med!
men jag gillar ju bas iofs.... smile
Skämt å sido så funkar den faktiskt till musik med.

Smaken är som baken wink
Jag anser att för dom pengarna så finns de basar som spelar betydligt bättre till musik.
Men som sagt, mina åsikter.

ja absolut finns de basar som låter bättre/snyggare. men de känns som ts inte är ute efter finljud eller åka o njuta av någon genesis bas utan ska ha party stämmning i bilen o då tror ja absolut att hcca basen funkar till det. den tål en hel del effekt o kan spela högt, sen är de ju som du säger att smaken är ju som baken.

dock får väl ja säga att solo x basen är bättre då de är ja som föreslagit ett byte mot hans fälgar:) hahaha.

nej men både hcca och solo x basarna är basar som tål duktigt med effekt men dom vill ha sjuk mycke effekt för att de ska låta bra eller i alla fall spela högt, de ska man va medveten om när man köper sånna basar. man får räkna ett par 1000 watt för att få ordentlig snurr på dessa basar o då börjar de dra iväg med pengar för de krävs ström för o få ut en massa effekt.

M_icke_
30 november 2010 · 3 466 Inlägg

per-kan skrev:

M_icke_ skrev:

BJonsson skrev:

jag tycker att hcca´n funkar att spela musik med!
men jag gillar ju bas iofs.... smile
Skämt å sido så funkar den faktiskt till musik med.

Smaken är som baken wink
Jag anser att för dom pengarna så finns de basar som spelar betydligt bättre till musik.
Men som sagt, mina åsikter.

ja absolut finns de basar som låter bättre/snyggare. men de känns som ts inte är ute efter finljud eller åka o njuta av någon genesis bas utan ska ha party stämmning i bilen o då tror ja absolut att hcca basen funkar till det. den tål en hel del effekt o kan spela högt, sen är de ju som du säger att smaken är ju som baken.

dock får väl ja säga att solo x basen är bättre då de är ja som föreslagit ett byte mot hans fälgar:) hahaha.

nej men både hcca och solo x basarna är basar som tål duktigt med effekt men dom vill ha sjuk mycke effekt för att de ska låta bra eller i alla fall spela högt, de ska man va medveten om när man köper sånna basar. man får räkna ett par 1000 watt för att få ordentlig snurr på dessa basar o då börjar de dra iväg med pengar för de krävs ström för o få ut en massa effekt.

Det är av denna anledning som jag hade rekommenderat några andra, kanske tillomed billigare basar som är betydligt lättare o driva på..

För ska man väl få lite ljud i en HCCA så kostar det.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang