Honda CRX tomgångsproblem

Lajnas
29 november 2010 · 150 Inlägg

hej har lite problem med tomgången på min crx, det är så när man startar den när den vart kall, så går tomgången upp till typ 2000 varv, men sen när man kört en stund så och ställer sig vid tex ett röljus, så gör den ner till 1000 och sen hoppar den upp till 2000 sen ner till 1000 , om och om igen , vad är problemet?

Mvh lajnas

Lajnas
29 november 2010 · 150 Inlägg

ingen som vet va de kan va??? låter ju inte bra när den står på tomgången och den bara åker upp och ner hela tiden.?

KHRacing
29 november 2010 ·

Luftbubbla i kylsystemet !

Lajnas
2 december 2010 · 150 Inlägg

Bullet--- skrev:
Du får nog kontrollera kallstartsventilen, tror den är termostatstyrd på din bil, hade samma fel på min prelude. Antingen är det ett internt läckage eller har "koppen" gängat ut sig.

Okej är inte så haj på bilar , menar du kallstartspridare?

VinDisel
2 december 2010 · 456 Inlägg

tomgångsventil

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
Lajnas
2 december 2010 · 150 Inlägg

VinDisel skrev:
tomgångsventil

vart sitter den på en crx? och hur fixar man den ?

VinDisel
2 december 2010 · 456 Inlägg

det sitter vid insuget dvs bakom motorn  där gasspjället är , ta bort den och smörj upp den, kan funka om du har tur , på min funkadet inte så jag bytte ut den (jagh hade samma problem och min ryckte lite när den va halv varm , men när bilen blev varm blev det bättre

BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
Lajnas
2 december 2010 · 150 Inlägg

VinDisel skrev:
det sitter vid insuget dvs bakom motorn  där gasspjället är , ta bort den och smörj upp den, kan funka om du har tur , på min funkadet inte så jag bytte ut den (jagh hade samma problem och min ryckte lite när den va halv varm , men när bilen blev varm blev det bättre

okej , men haru ngt tips på va man kan smörja upp den me?

VinDisel
2 december 2010 · 456 Inlägg

Lajnas skrev:

VinDisel skrev:
det sitter vid insuget dvs bakom motorn  där gasspjället är , ta bort den och smörj upp den, kan funka om du har tur , på min funkadet inte så jag bytte ut den (jagh hade samma problem och min ryckte lite när den va halv varm , men när bilen blev varm blev det bättre

okej , men haru ngt tips på va man kan smörja upp den me?

ta nån smörjspray, o spruta in , mins inte vilken jag använde men det kvittar typ , bara det smörjer

BMW 328 M sport "Hellrot" (1995)
BMW 530d xDrive "Innovation" (2016)
caromania Forummoderator
3 december 2010 · 9 296 Inlägg

Precis som Bullet säger, men det går bra att smörja upp de rörliga delarna med 5-56.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang