Crashade in i en stolpe

K1rr3
3 december 2010 · 49 Inlägg

Kan jag ju också göra då blir de iaf lite billigare

Audi A3 1.8t "RYS" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2010 · 14 079 Inlägg

K1rr3 skrev:
Aah faktist sant. gasade och den släppte loss och bakänden åkte ut släpte på gasen och fick typ kast så bilen snurra 180 gradet och stolpen tog höger framskärm

För mycket gas i det hala väglaget! Haha! Lite lek där va? lol

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tega Yrkesförare
3 december 2010 · 1 073 Inlägg

Det är väl bara och betala gubben tusenlappen. Stå ditt kast och va glad att han inte anmäler dig.
Det är hans grind och vill han laga det själv och få lite ersättning för det så är det bara och pröjsa.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2010 · 14 079 Inlägg

Tega skrev:
Det är väl bara och betala gubben tusenlappen. Stå ditt kast och va glad att han inte anmäler dig.
Det är hans grind och vill han laga det själv och få lite ersättning för det så är det bara och pröjsa.

Jag tycker likadant. Ge gubben pengarna och glöm bort att det har hänt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
K1rr3
3 december 2010 · 49 Inlägg

Aah ska ta ett snack med gubb jävlen big_smile

Audi A3 1.8t "RYS" (2000)
killercow
3 december 2010 ·

1000kr är nog de billigaste du kommer undan med.

han vill ha 1000 även om han oxå fattar de inte kostar de.

drar du in försäkring får du betala mer.

säger du att du kan göra de själv så går han nog inte med på de eftersom han vill ha 1000kr
hade pengarna inte varit viktiga hade han kanske sagt 50kr för material plus 200 för jobbet.

blandar du in polisen så åker du på de ändå å får pröjsa till försäkringsbolaget plus att du kan åka på vårdslöshet i trafik.

du kommer nog knappast runt de billigare då du råkat ut för en som vill tjäna lite på detta tyvärr men sånna finns

caromania Forummoderator
3 december 2010 · 9 296 Inlägg

K1rr3 skrev:
Aah faktist sant. gasade och den släppte loss och bakänden åkte ut släpte på gasen och fick typ kast så bilen snurra 180 gradet och stolpen tog höger framskärm

Åhå, hade du månne bäst däck fram? big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
eacan
3 december 2010 · 595 Inlägg

Shit happends! Punga upp 1000 kr. Sen är det glömt! Svårt?...

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
killercow
3 december 2010 ·

börjar du diskutera och tjafsa med honom kanske han inte låter dej komma undan med endast 1000kr

Turbomotor volvolover
3 december 2010 · 667 Inlägg

det är onödigt att dra in andra en ägaren sj i sånahär fall, åk dit och snacka med ägaren och berätta hur allt gick till och att de va ngn snubbe som ´sa att du kunde åka. sen kan ni ju prata om det och säga att du har hittat det som gått sönder för 50 spänn på biltema. visst kan ngt annat med gått sönder, men då ska ägaren visa det. om han nu är så stenhård på tusen spänn så får du väl ta den skiten. inte så mkt man kan göra åt saken.

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
Rquired Allmänt envis
3 december 2010 · 12 512 Inlägg

Tycker inte det är orimligt, nu vet jag inte vad det är för typ av grind men du skall veta att området är en djungel och "rätt" typ av stolpe, kalla det originalstolpe om du vill, kan vara svindyra. Räcker med att han hade (och vill ha) riktiga ekstolpar så räcker 50:- inte långt. Varför skall han behöva leva med Biltema-prylar för att du var klantig?

Sedan är det inte det roligaste att montera/slå ner(?) nya stolpar i detta vädret heller, och bara det att han skall behöva byta stolpe för att åter igen någon annan var klantig?

Nej jag tycker 1000:- är riktigt rimligt, betala och var rejält glad för det kan och kunde lika gärna slutat med indraget körkort, böter och ersättning. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
zortep
3 december 2010 · 911 Inlägg

Har du helförsäkring på din bil ? i så fall anmäl det och få dina skador fixade på bilen samtidigt !!!!!

pic up the phone, wazzzaaa
zortep
3 december 2010 · 911 Inlägg

killercow skrev:
1000kr är nog de billigaste du kommer undan med.

han vill ha 1000 även om han oxå fattar de inte kostar de.

drar du in försäkring får du betala mer.

säger du att du kan göra de själv så går han nog inte med på de eftersom han vill ha 1000kr
hade pengarna inte varit viktiga hade han kanske sagt 50kr för material plus 200 för jobbet.

blandar du in polisen så åker du på de ändå å får pröjsa till försäkringsbolaget plus att du kan åka på vårdslöshet i trafik.

du kommer nog knappast runt de billigare då du råkat ut för en som vill tjäna lite på detta tyvärr men sånna finns

jag kan nog säga såhär att han aldrig kommer bli "dömd" för vårdslöshet även om den där gubben säger till polisen att han är ett vittne.....

Personen som krockade i stolpen kmr ge sin version till polisen, och var inte rädd att säga att du vill gå vidare till rätten ifall det blir strul.. det innebär att vittnet och ägaren till stolpen kmr få fullt upp med kallelse till polis å eventuellt rättegång.. och i det stora hela så kommer det hem ett brev där det står att det inte finns tillräckligt med bevis för att genomföra det ! rätten har större fall att ta upp än att höra en gubbe som säger si å så !!! dock ett + om du har några polare som var med !

pic up the phone, wazzzaaa
sleepyoh
3 december 2010 · 1 319 Inlägg

K1rr3 skrev:
1000kr när ett grindstopp kostar 50kr. Dock ska jag åka och kolla va det blev för skador så han inte säger något som inte är sant...

Tid, Bränsle för att åka och handla, sveda och värk, irritation över att någonting har gått sönder. din snåla fan.. mad

_----------'
Hamilton
3 december 2010 · 8 868 Inlägg

K1rr3 skrev:
Hej igår så fick jag en liten sladd och åkte rakt in i en grind (industrigrind) som var ca 4" tjock. Det var en gubbe som såg vad som hände och han kände ägaren till grinden. Enligt han va grinden helt jävla sne men vi var 4st som kollade och de va inte sne och gav ägaren mitt nr sen fick jag åka där ifrån. Idag ringde han och hade kollat på grinden och sa att grindstoppet hade gått sönder och ville ha ca 1000kr för de annars ringde han polisen. Dock så kostar inte ett grindstopp 1000kr typ 50kr på biltema så vad ska man göra?

Kan du inte komma överens med grindägaren om ersättning så får du ta det den vanliga vägen dvs via ditt försäkringsbolag och då kostar det garanterat mera än just 1000:-.
Vad grinden kostar att laga enligt dig är ointressant, i ditt läge så råder jag dig att göra upp i godo med grindägaren.


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Friberg-Lundin
3 december 2010 · 57 Inlägg

Vettemannen skrev:

Tega skrev:
Det är väl bara och betala gubben tusenlappen. Stå ditt kast och va glad att han inte anmäler dig.
Det är hans grind och vill han laga det själv och få lite ersättning för det så är det bara och pröjsa.

Jag tycker likadant. Ge gubben pengarna och glöm bort att det har hänt.

/Benny

Håller med, betala och se glad ut istället.

K1rr3
3 december 2010 · 49 Inlägg

Blir nog så big_smile dock rök mina delar jag har beställt men men sånt man får ta xD

Audi A3 1.8t "RYS" (2000)
Turbomotor volvolover
3 december 2010 · 667 Inlägg

alla har vi otur någon gång sad

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
killercow
3 december 2010 ·

zortep skrev:

killercow skrev:
1000kr är nog de billigaste du kommer undan med.

han vill ha 1000 även om han oxå fattar de inte kostar de.

drar du in försäkring får du betala mer.

säger du att du kan göra de själv så går han nog inte med på de eftersom han vill ha 1000kr
hade pengarna inte varit viktiga hade han kanske sagt 50kr för material plus 200 för jobbet.

blandar du in polisen så åker du på de ändå å får pröjsa till försäkringsbolaget plus att du kan åka på vårdslöshet i trafik.

du kommer nog knappast runt de billigare då du råkat ut för en som vill tjäna lite på detta tyvärr men sånna finns

jag kan nog säga såhär att han aldrig kommer bli "dömd" för vårdslöshet även om den där gubben säger till polisen att han är ett vittne.....

Personen som krockade i stolpen kmr ge sin version till polisen, och var inte rädd att säga att du vill gå vidare till rätten ifall det blir strul.. det innebär att vittnet och ägaren till stolpen kmr få fullt upp med kallelse till polis å eventuellt rättegång.. och i det stora hela så kommer det hem ett brev där det står att det inte finns tillräckligt med bevis för att genomföra det ! rätten har större fall att ta upp än att höra en gubbe som säger si å så !!! dock ett + om du har några polare som var med !

Inte svårt för polisen sätta dit honom om dom vill. gubben har ett vittne. skador på bilen stolpen, att han har hans telefon nr och dom varit i kontakt. bevis finns ju. dessutom har han ju skrivit här i ett offentligt forum att han gjort sig skyldig till de. vill polisen gräva riktigt djupt med ip-adresser mm så går de ju. men i ärlighetens namn så tror jag inte heller han skulle bli fälld för dom skulle aldrig lägga dom resurserna på fallet. men visst de finns en lite risk neutral

läste för ett tag sen en tråd om en kille som fick böter för vårdslöshet i trafik pga att ett fåtal vittnen hört av sig till polisen om hans buskörning. så visst kan man dömas enbart pga vittnes uppgifter hmm

Muttley
3 december 2010 ·

En tusenlapp till den stackars mannen.
Sen en tusenlapp till dig själv för att ta en körlektion för att du inte klarar av att köra rakt fram i halkan.

Och ja om de finns vittnen så kan de sätta dit honom. Jag råka ta en stolpe för många år sedan dock var de kommunens och polisen var på plats och noterade händelsen och vi kom överens om att jag själv skulle ta upp de med ansvariga för området för att fixa fram en ny stolpe.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang