Crashade in i en stolpe

K1rr3
3 december 2010 · 49 Inlägg

Haha okej smile aja fattiga jag får ge 1000kr till den fattiga gubben xD.

Audi A3 1.8t "RYS" (2000)
D2-Jonsson
3 december 2010 · 93 Inlägg

Tanten min körde ner en stolpe på mina barns dagis, inga skador på bilen, så jag sa att du skulle skicka fakturan till mig, (i hopp om att komma lindrigare undan än självrisken) fakturan damp ner i lådan några veckor senare... 9300:- jag höll på att sätta hjärtat i halsgropen! (tur man har ett snällt försbolag) de tog kostnaden... -utan självrisk!!

TURBO -forever!
Master_J Stålmannen
3 december 2010 · 465 Inlägg

Bara att betala 1000:- och ge han en påse bullar till kaffet. smile

Audi A4 Avant 1,8ts Quattro "Quattro gmbh" (2000)
Muttley
3 december 2010 ·

D2-Jonsson skrev:
Tanten min körde ner en stolpe på mina barns dagis, inga skador på bilen, så jag sa att du skulle skicka fakturan till mig, (i hopp om att komma lindrigare undan än självrisken) fakturan damp ner i lådan några veckor senare... 9300:- jag höll på att sätta hjärtat i halsgropen! (tur man har ett snällt försbolag) de tog kostnaden... -utan självrisk!!

Brutalt dyra är stolpar. Den jag körde ner kosta ca 4 lapp. men jag fixa ju så jag med slapp betala.

Turbomotor volvolover
3 december 2010 · 667 Inlägg

man ska nog undvika att sladda ner staket och dylikt då hehe big_smile
men gubben som såg det misstolkade säkert allt till att du var ute och sladdade, och de gör inte en gubbe gladare,

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
K1rr3
4 december 2010 · 49 Inlägg

Haha här kommer det fram mkt känner mig inte ensam. Är visst många som kört ner stolpar xD

Audi A3 1.8t "RYS" (2000)
MasterMicke MADMIKE
4 december 2010 · 152 Inlägg

Ringa polisen?
Att oavsiktligt köra på och skada annans egendom rubriceras som "olyckshändelse". Och eftersom du pratat med insatt person på plats och även lämnat dina kontaktuppgifter är detta helt ointressant för polisen och enbart en försäkringsfråga.
Att man tillsammans enas om en vettig lösning/kostnad för att åtgärda problemet är både enklast och smidigt vid en mindre skada/kostnad, om han däremot KRÄVER dig på 1000kr genom att hota med ett samtal till polisen är det utpressning och enbart straffbart för honom eftersom det åter igen är en försäkringsfråga och inte upp till er som privatpersoner att lösa (om man inte vill eller kan).

Med detta sagt så är MIN egna åsikt att pröjsa en lax och bekymret är ur världen, hur lätt som helst!

FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm
BMW 330D "DieselMonstret" (2006)
BMW 520D LCI TOURING "Dagispulkan GTR" (2009)
Haziza87
4 december 2010 · 239 Inlägg

Kontakta polis innan det blir bråk och förklara för polisen hur det ligger till. Han kan inte tvinga dig betala något.

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
killercow
4 december 2010 ·

Haziza87 skrev:
Kontakta polis innan det blir bråk och förklara för polisen hur det ligger till. Han kan inte tvinga dig betala något.

kontakta polis och riskera böter för vårdslöshet i trafik och dessutom blir det ju en försäkringsfråga då. då kostar det ju mer än 1000kr

klart man måste betala om man kör sönder någon annans egendom.

tro mej 1000kr är de billigaste han kommer undan med om nu inte gubben gör en ko-vändning och går med på att han köper delen och lagar de själv

zortep
4 december 2010 · 911 Inlägg

killercow skrev:

zortep skrev:

killercow skrev:
1000kr är nog de billigaste du kommer undan med.

han vill ha 1000 även om han oxå fattar de inte kostar de.

drar du in försäkring får du betala mer.

säger du att du kan göra de själv så går han nog inte med på de eftersom han vill ha 1000kr
hade pengarna inte varit viktiga hade han kanske sagt 50kr för material plus 200 för jobbet.

blandar du in polisen så åker du på de ändå å får pröjsa till försäkringsbolaget plus att du kan åka på vårdslöshet i trafik.

du kommer nog knappast runt de billigare då du råkat ut för en som vill tjäna lite på detta tyvärr men sånna finns

jag kan nog säga såhär att han aldrig kommer bli "dömd" för vårdslöshet även om den där gubben säger till polisen att han är ett vittne.....

Personen som krockade i stolpen kmr ge sin version till polisen, och var inte rädd att säga att du vill gå vidare till rätten ifall det blir strul.. det innebär att vittnet och ägaren till stolpen kmr få fullt upp med kallelse till polis å eventuellt rättegång.. och i det stora hela så kommer det hem ett brev där det står att det inte finns tillräckligt med bevis för att genomföra det ! rätten har större fall att ta upp än att höra en gubbe som säger si å så !!! dock ett + om du har några polare som var med !

Inte svårt för polisen sätta dit honom om dom vill. gubben har ett vittne. skador på bilen stolpen, att han har hans telefon nr och dom varit i kontakt. bevis finns ju. dessutom har han ju skrivit här i ett offentligt forum att han gjort sig skyldig till de. vill polisen gräva riktigt djupt med ip-adresser mm så går de ju. men i ärlighetens namn så tror jag inte heller han skulle bli fälld för dom skulle aldrig lägga dom resurserna på fallet. men visst de finns en lite risk neutral

läste för ett tag sen en tråd om en kille som fick böter för vårdslöshet i trafik pga att ett fåtal vittnen hört av sig till polisen om hans buskörning. så visst kan man dömas enbart pga vittnes uppgifter hmm

Har egna egna erfarenheter, då jag körde en 318is första gången dessutom första gången jag körde bakhjulsdrift...   Tog en kurva precis som jag gjorde med framhjulsdrift och det resulterade till att 3 bilar skadades, vittnen ringde polis och sa att de hört däckskrik att jag kört över hastighetsbegränsningen osv... kom igen nu , tror du jag kör över 50 i en 90 graders sväng när det är halt som fan ??
iaf , jag ringde också polisen och de sa att vi skulle lösa det med försäkringen "dom hade ingen tid tro på fan att dom ringer polisen igen och fick det att se ut som om världens jävla olycka hade hänt .", ringde även upp alla ägare inann och fick tag i alla .. sen fick jag allt höra.. jag var ju ung med nytt körkort och en bmw ... det är väl klart man får höra extra mkt....

caset lades ner ! folk i allmänhet speciellt gamlingar överreagerar ofta

pic up the phone, wazzzaaa
Haziza87
4 december 2010 · 239 Inlägg

Att få sladd är inte vårdaslöshet i trafik!

Honda S2000 "S2K AP1" (2003)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 december 2010 · 14 079 Inlägg

Haziza87 skrev:
Att få sladd är inte vårdaslöshet i trafik!

Näe, inte om den bara kommer just sådär men tror det kan bli en annan bedömning om den provoseras fram vilket jag inte vill säga att K1rr3 gjorde för det vet jag inget om men rent juridiskt kan det bli så kanske.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Madhouse
4 december 2010 · 1 079 Inlägg

bara att betala 1000kr och han gör jobbet, eller köp det som gick sönder och laga själv viktigaste är väl att grinden blir lika bra eller bättre än ursprungligen sen om han eller du gör det var väl skitsamma så resonerar jag iaf. I mitt tycke så är 1000kr inte så farligt. Gör man såna här småsaker så räcker en ursäkt och att man fixar det man ställt till med väldigt långt.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
K1rr3
4 december 2010 · 49 Inlägg

Blir att ge han 1000kr. Slö som jag är orkar jag inte åka och återgärda de själv men men -1000kr lagom nu till jul haha xD

Audi A3 1.8t "RYS" (2000)
martinn
4 december 2010 · 2 624 Inlägg

Lär dig hantera bilen så blir det billigare wink

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
jimmzzan
4 december 2010 · 1 168 Inlägg

haha herregud.

K1rr3
4 december 2010 · 49 Inlägg

Kan hantera bilen första vintern jag kör bil och alla gör misstag nån gång -.-

Audi A3 1.8t "RYS" (2000)
ekelund88
4 december 2010 · 2 656 Inlägg

K1rr3 skrev:
Kan hantera bilen första vintern jag kör bil och alla gör misstag nån gång -.-

då kan du bevisligen inte hantera bilen men efteråt så vet du hur du ska göra för att slippa losa 1000 kr wink

jimmzzan
4 december 2010 · 1 168 Inlägg

K1rr3 skrev:
Kan hantera bilen första vintern jag kör bil och alla gör misstag nån gång -.-

det är ju bevisat o klart roll nämen, första vintern e då man ska samla på sej erfarenheter tills nästa vinter för bli säkrare!

Senast redigerat av jimmzzan (4 december 2010)

t2r
4 december 2010 · 302 Inlägg

Varför körde du av vägen om du kan hantera bilen??   Säger du att du gjorde det med flit?  HAHA

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang