Audi A3 - 97 med elektiska fel, ingen värme, blinkers mm

Thear
4 december 2010 · 9 Inlägg

Hejsan.
Jag har ett problem, eller flera faktiskt med min audi a3 - 97. När jag körde hem från jobbet i torsdags(2/12)
hände något märkligt innan jag ens körde iväg. Jag märkte att värmen inte kom igång, dvs fläkten hördes inte. Blinkers hade slutat fungera, vindrutetorkare fungerade inte. Hel/halv lyse fungerade, stolsvärmen fungerade med. Så det var bara att bita i det sura äpplet och köra hem i -15 c tongue . När jag kört c:a 2 km, så hoppade allt igång. Perfekt tänkte jag då hinner jag handla innan. Sagt och gjort så handlade jag innan jag åkte hem. När jag återigen skulle köra hem hade värme(fläkten) vindrutetorkarna och blinkers slutat att funka. Och så var det hela vägen hem och har inte "hoppat" igång sen dess.

Jag har tittat på säkringsboxen på förarsidan, den som är gömd när dörren är stängd. Där är allt vad jag kan se okej. Jag har tittat bakom varningsblinkersknappen där ser det bra ut. Varningsblinkersen fungerar. Och jag kan inte se att något är trasigt där.
Nu är det som så att jag inte ver var det finns mera "boxar" med säkringar. Jag har läst att det ska finnas en till med säkringar till vänster om ratten. Men är inte säker på detta.

Så har ni några förslag för en som är ganska så oteknisk på bilar om vad som kan vara för fel ? Bilen går fint annars. Men utan blinkers och värme + vindrutetorkare är det inte lätt att ta sig fram, utan att vara en trafikfara. smile

Hoppas på svar

Rijje


*Rubrik ändrad av moderator.
Kika i relgerna inför nästa tråd.
MVH jonTe

t2r
4 december 2010 · 302 Inlägg

relä kanske??

brukar finnas flera likadana relän så du kan låna från nått annat och prova.?

Lycka till.
mvh pälle

Thear
4 december 2010 · 9 Inlägg

Jo jag tror det, men sitter det relän till vänster om ratten ?

t2r
4 december 2010 · 302 Inlägg

nej det tror jag inte att det gör. sitter nog i nån låda i motorutrymmet skulle jag tro.

Thear
4 december 2010 · 9 Inlägg

Okej smile ska ta och titta med min ganska smala erfarenhet och vetskap om bilar. Hittar jag något skojsigt hör jag av mig tongue

TS_quattro fyrkrafsare
4 december 2010 · 1 443 Inlägg

relän sitter under ratten (till höger om säkringstavlan), inte i motorrummet... skruva loss plastkåpan under rattstången, sexkantshylsa, 8mm+förlängare behövs...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
zshoe Kokar ris
4 december 2010 · 923 Inlägg

bakstycket på tändningslåset är trasigt, det är vad jag skulle säga, vanligt fel som gör att blinkers, torkare etc slutar fungera.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang