smitning = vad för straff?

Astra_power YAMAHA
14 juli 2006 · 81 Inlägg

kom ut till bilen för en stund sen.. upptäcker då att någon j*avla idiot har backat på mig å sen dratt utan å skriva lapp el höra av sig..

blev märken på vänster framhörn!! sad

om man skulle få tag på personen som gjort detta vad skulle det då bli för straff om man polisanmäler?!

m.v.h en något förbannad opelägare!

H40GST
14 juli 2006 · 297 Inlägg

Astra_power skrev:
kom ut till bilen för en stund sen.. upptäcker då att någon j*avla idiot har backat på mig å sen dratt utan å skriva lapp el höra av sig..

blev märken på vänster framhörn!! sad

om man skulle få tag på personen som gjort detta vad skulle det då bli för straff om man polisanmäler?!

m.v.h en något förbannad opelägare!

han som gjorde det kan bli av me lappen tror jag.

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
THEBADGUY Gorgilus addictus
14 juli 2006 · 4 737 Inlägg

Han ska bli av med kortet om de ska vara rätt.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Astra_power YAMAHA
14 juli 2006 · 81 Inlägg

ok.. då hoppas jag på att ja lyckas klura ut vem det ärsmile

precision
14 juli 2006 · 2 652 Inlägg

finns de färg från hans\hennes bil på din?

Ena Colaberoende
14 juli 2006 · 1 219 Inlägg

Hoppas du hittar den andra bilen. Falköping är väl inte så stort? Så svinigt att bara åka. Kvittar hur ny eller gammal är. Man ska alltid säga till.

/Ena

Astra_power YAMAHA
14 juli 2006 · 81 Inlägg

bmw_z skrev:
finns de färg från hans\hennes bil på din?

yes! var vitt på min..

har polerat bort det mesta men några var djupa så det fick jag lägga på med lackstift...
det syns inte från håll men 1-2 meter ifrån ser man=( får bli omlack av hela fronten nu, pedant som man är

precision
14 juli 2006 · 2 652 Inlägg

vart i falköping hände de då `?

VictorD Med Jetplan i generna
14 juli 2006 · 413 Inlägg

Tråkigt att inte folk kan stå för sådant de gör hmm Om det finns vittnet till det hela som kan intyga att en viss bil körde på dig kan den som körde bilen bli av med kortet. Rätta mig om jag är ute o cyklar.

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Gislekillen RushRacing.tk
15 juli 2006 · 278 Inlägg

Om det finns vittnen eller om man får tag på personen som har gjort det så ryker den personens kort.. Har du inte polisanmält??

precision
15 juli 2006 · 2 652 Inlägg

om han skulle polisanmäla här i stan iaf så skulle dom skita i vilket .

carawelle
16 juli 2006 · 460 Inlägg

Om man har en polisanmälan så kan man få ut en liten ersättning för skadan från trafikförsäkringsföreningen.
Föreningen drivs av försäkringsbolagen gemensamt,syftet är att ge ersättning för skador där vållande part är okänd och att driva iin "straffförsäkringar" för påställda oförsäkrade fordon.

För att få ersättning är polisrapport ett krav,helst på den plats där det hände då rubriceringen av brottet blir smitningsolycka och är ett prioriterat  brott hos polisen.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang