Så där nu var de dära ringarna och pinnarna bortmonterade och så här såg de ut. Jag tror jag var lite slarvig med att blanda härdaren med polyestern för att det var ett ställe som fortfarande var blött när jag kollade fast de gör inget som vanligt ^^. Först hade jag tänkt att lämna toppen öppen för att kunna pula på lite lättare inne i lådan fast näää, jag smällde igen de också sen

![http://img401.imageshack.us/img401/1715/p1010001go2.jpg]()
Så dära, nu så börjar den ta form

, 2-3 lager över allt (torkar fortfarande)
![http://img102.imageshack.us/img102/5702/p1010003qj0.jpg]()
Fixade fullstorleks länkar på sida 5-6-7, ska fixa 1-4 senare

Update (i samma post)
Jag lär mig snabbt detta hur glasfiber ska hanteras, nu använde jag 0.5liter till 2-3 lager på HELA lådan och jag hade väldigt få bubblor, deffenetift inga störande (typ 2 st). Innan jag la på dessa lager så tog jag 40's slippapper på en kloss och slipa så det blev lte jämnare yta och dessutom så slipade jag hål på bubblorna jag orsakat vid tidigare lager. Nu började jag med att slänga på ett tunt lager polyester på hela lådan och lite extra vid de föregående bubblorna. Efter det så tog jag bit för bit och klädde in lådan i rektangulära bitar, sisst av allt använde jag min roller för att trycka ner glasfibret, del för att på en mer kompakt struktur och dels för att ta bort eventuella luftfickor. Gick skitfint, väldigt nöjd med detta lager

Edit jo jag vill ochså nämna att innan första lagret med glasfiber så öppnade jag upp för basrören för att kontrolera att "flis lagret" hade klistrat sig fast vid rören och visst hade de de

Jo och en sak till varför det kan ha gått så mycket polyester vid första lagret, flisen krävde väldigt mycket och vid andra omgången så tog det även mycket då pga jag la ett lager glasfiber på toppen samt dränkte flistoppen med polyester.
Jag vet inte om det är smart eller mindre smart fast jag har inga planer på att lägga mer än 1 lager glasfiber på sjävla monteringsringarna, enda nackdelen är att just mellan ringarna och utanför ringarna, den "skarven" kommer vara rätt tunn men det är ju max nån millimeter vi snackar om så det borde vara bra i alla fall va ?
På måndag blir det att inhandla mer polyester för sidorna i bagaget och diverse andra saker.
Uppmuntrande kommentarer är altid trevligt även fast dom är korta

(alla bilder kan man nu klicka på för högre upplösning)