Hallå!
Nu finns det lite nyheter att dela med sig.
1. Ny bostad på G (inte från gamgubben)och kommer nog behöva hyra garage i närheten.
2. Update.
Denna update blir det inge bilder, enbart text, eller vänta... Nepp inga nya bilder.
Jag tog slutsteget och en aluminiumbit till en svetsverkstad som testade låda igen hålet på slutsteget. Det gick inte, mest troligen var det något skumt skit aluminium. Så hur gör man då? Jo 2 komponents lim istället för tigsvets

. Efter det så spackla jag slutstegets alla små fula gropar och slipade allt. Nu så sprayade jag på en typ av slipgrund för aluminium så att lacken skulle fästa bättre. Men andra ord står 1/3 slutsteg redo för lackering.
Kom på att nu var det bråttom att få bilen i någorlunda skicka att köra med och bagageluckan måste med andra ord bli klar innan flytten.... PANIK! Idag så tog jag mig ann leran för första gången. Jag värmde upp 2 kilo till ungefär 40-50 garder och tog ut ett kilo i garaget för att kleta ut det i hålet, den andra biten fick ligga i ugnen i beredskap så när föra biten var klar så är den andra biten redo direkt för att smeta ut. När jag hämtade den andra biten lade jag in mer lera i ugnen så det hela tiden fanns varm lera att använda sig av. När leran var i rätt temperatur var den inte allt svår att jobba med, rätt trevlig faktiskt.
Nå nå, när väl leran var utkletad så testade jag skrapa lite med en spackelspade... detta kommer ta tid att skapa

Ni kommer mest troligen få fin fina bilder i morgon att beskåda, HA TÅLAMOD!