Min0lta
14 december 2010
· 441 Inlägg
hallå har nu en liten fråga hoppas ngn kan svara på den!
Det började för en vecka sen skulle köra ut en runda så när jag drog på så laddade jag 1.1bar
sen när jag stannade så lös check engine lampan, och tommgången gick upp på 2.5k varv.
så tog jag bort batteri polen, och efter en halvtimme satt ditt den igen och så slocknade den så körde igen.
Så den kom tebax då! så provade jag sätta i min orginal box då slocknade den, och då kom jag ner på grundladdet igen på 0.8bar och skulle prova igen då när han började ladda så lätt det ngt konstigt från vänster sidan inne i bilen "förasidan" och han blev lite orkeslös får gå ner växlar för han ska orka typ" men laddet ligger endå på 0.8bar ;O så vet inte om det kan var dumpens fel! för nu som sagt den låter inte så mkt "vet inte om hks ssqv ska låta mkt ?" svårt att förklara.. jag servade bilen för en månad sen men har behövt fylla på olja 2 gånger så kan det vara att turbo är kass då ?
För sen så köpte jag en hks ssqv "kopia"
MEN ORK! ..Sen är jag satt på min hks dump så, och mitt öppna luftfilter så börja den sörja den lätt konstigt fick inte bara det kvittrande ljudet från dumpventilen! därav att den den släppte inte ut allt tryck via dumpen alltså släppte den tebax trycket som slår tillbaka på impellern så därav är turbon kasss ?
kan detta stämma, eller kan det vara för jag har kört med ett steg 1 bsr chip,
med orginal downpipe och vidare bak! ?
Bilen har rullat 23k mil nu
så har jag säkert maxat det aggregatet för det är inte byt !
hoppas på bra svar snart //mvh Robin