Garagets fokus är bilar. Bloggen är nu Fordonsbloggen. Här kan du läsa om alla förändringar som gjorts.

Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2010 · 26 164 Inlägg

Alpenretter skrev:

Hamilton skrev:

Alpenretter skrev:
Det går att tidsbegränsa omröstningen.
Och varför ska alla vara med och rösta, alla är ju inte ens intresserade av bloggen ?
Dom som är intresserade och har valt sida kommer att rösta, så det blir ju rättvist i slutändan iallafall.

Visst är det så butiksägaren bestämmer vilka varor som ska finnas på hyllorna,
men har man produkter som kunderna inte eftersöker så är konkursen inte långt borta...
***En klok försäljare/ägare tar reda på vad kunden vill ha***

Och faktum är ju att vi är kunder, vi nyttjar ju en produkt som genererar inkomster åt ägaren !

och hur vet man när alla som är intresserade har valt sida?

Mvh
Hamilton

Dom som nyttjar bloggen är dom som ska rösta och dom vet troligen redan idag vad dom vill ha för blogg.

Hur vet du att dom "troligen redan idag" har valt vad de vill ha för blogg?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

AirOne skrev:

Alpenretter skrev:

Hamilton skrev:

och hur vet man när alla som är intresserade har valt sida?

Mvh
Hamilton

Dom som nyttjar bloggen är dom som ska rösta och dom vet troligen redan idag vad dom vill ha för blogg.

Hur vet du att dom "troligen redan idag" har valt vad de vill ha för blogg?

Du vet väl vad du tycker, eller hur ?
Precis som jag vet vad jag tycker...
Det har ju redan i den här tråden framkommit vad folk har för önskemål och synpunkter.
Så det är väl bara att börja tumma helt enkelt, ja eller nej...

Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2010 · 26 164 Inlägg

Alpenretter skrev:

AirOne skrev:

Alpenretter skrev:

Dom som nyttjar bloggen är dom som ska rösta och dom vet troligen redan idag vad dom vill ha för blogg.

Hur vet du att dom "troligen redan idag" har valt vad de vill ha för blogg?

Du vet väl vad du tycker, eller hur ?
Precis som jag vet vad jag tycker...
Det har ju redan i den här tråden framkommit vad folk har för önskemål och synpunkter.
Så det är väl bara att börja tumma helt enkelt, ja eller nej...

Jag vet mycket väl vad du tycker, men bara för att du vet vad du tycker, så tror jag inte att du kan tycka för alla andra på denna sida. Inget illa menat, men du förstår nog vad jag menar.
Skall där vara en omröstning så SKALL alla vara med, annars ingen mening. Vi alla 137905 medlemmar har "rösträtt", oavsett om alla är intresserade av en blogg eller ej.

Eller tycker du det är bättre att du pratar för alla oss och håller i stridsyxan själv..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

AirOne skrev:

Alpenretter skrev:

AirOne skrev:

Hur vet du att dom "troligen redan idag" har valt vad de vill ha för blogg?

Du vet väl vad du tycker, eller hur ?
Precis som jag vet vad jag tycker...
Det har ju redan i den här tråden framkommit vad folk har för önskemål och synpunkter.
Så det är väl bara att börja tumma helt enkelt, ja eller nej...

Jag vet mycket väl vad du tycker, men bara för att du vet vad du tycker, så tror jag inte att du kan tycka för alla andra på denna sida. Inget illa menat, men du förstår nog vad jag menar.
Skall där vara en omröstning så SKALL alla vara med, annars ingen mening. Vi alla 137905 medlemmar har "rösträtt", oavsett om alla är intresserade av en blogg eller ej.

Eller tycker du det är bättre att du pratar för alla oss och håller i stridsyxan själv..?

Har aldrig påstått att jag för allas talan, alla har rätt att säga sitt är mitt ledord.

Varför ska man vänta på folks röster om dom inte ens tittar åt bloggen (dvs definitionen ALLA) ?

Dom som nyttjar bloggen ska vara dom som "visar vägen",
om det sen blir en väg du vill ha eller en jag vill ha betyder inget just nu.

Utan det viktiga nu är att kunderna/nyttjarna får säga sitt.

Låt "bloggar majoriteten" bestämma utgången i ett rättvist val.

Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2010 · 26 164 Inlägg

Alpenretter skrev:

AirOne skrev:

Alpenretter skrev:

Du vet väl vad du tycker, eller hur ?
Precis som jag vet vad jag tycker...
Det har ju redan i den här tråden framkommit vad folk har för önskemål och synpunkter.
Så det är väl bara att börja tumma helt enkelt, ja eller nej...

Jag vet mycket väl vad du tycker, men bara för att du vet vad du tycker, så tror jag inte att du kan tycka för alla andra på denna sida. Inget illa menat, men du förstår nog vad jag menar.
Skall där vara en omröstning så SKALL alla vara med, annars ingen mening. Vi alla 137905 medlemmar har "rösträtt", oavsett om alla är intresserade av en blogg eller ej.

Eller tycker du det är bättre att du pratar för alla oss och håller i stridsyxan själv..?

Har aldrig påstått att jag för allas talan, alla har rätt att säga sitt är mitt ledord.

Varför ska man vänta på folks röster om dom inte ens tittar åt bloggen (dvs definitionen ALLA) ?

Dom som nyttjar bloggen ska vara dom som "visar vägen",
om det sen blir en väg du vill ha eller en jag vill ha betyder inget just nu.

Utan det viktiga nu är att kunderna/nyttjarna får säga sitt.

Låt "bloggar majoriteten" bestämma utgången i ett rättvist val.

Om det nu är så få som nyttjar bloggen såsom du påstår, så undrar jag varför det blev en sån himla storm när ändringarna kom egentligen.. roll

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

AirOne skrev:

Alpenretter skrev:

AirOne skrev:

Jag vet mycket väl vad du tycker, men bara för att du vet vad du tycker, så tror jag inte att du kan tycka för alla andra på denna sida. Inget illa menat, men du förstår nog vad jag menar.
Skall där vara en omröstning så SKALL alla vara med, annars ingen mening. Vi alla 137905 medlemmar har "rösträtt", oavsett om alla är intresserade av en blogg eller ej.

Eller tycker du det är bättre att du pratar för alla oss och håller i stridsyxan själv..?

Har aldrig påstått att jag för allas talan, alla har rätt att säga sitt är mitt ledord.

Varför ska man vänta på folks röster om dom inte ens tittar åt bloggen (dvs definitionen ALLA) ?

Dom som nyttjar bloggen ska vara dom som "visar vägen",
om det sen blir en väg du vill ha eller en jag vill ha betyder inget just nu.

Utan det viktiga nu är att kunderna/nyttjarna får säga sitt.


Låt "bloggar majoriteten" bestämma utgången i ett rättvist val.

Om det nu är så få som nyttjar bloggen såsom du påstår, så undrar jag varför det blev en sån himla storm när ändringarna kom egentligen.. roll

Vart har jag nämnt FÅ nyttjare?

Det jag pratar om är dom som är intresserade av bloggen och dom som inte ens går in på bloggen.
Varför ska man vänta på "soffliggarnas" röster, det gör man ju inte ens i vanliga riksdagsval mm

Stormen är ju ett tecken på att "saken berör" gorgarna.

Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2010 · 26 164 Inlägg

Alpenretter skrev:

AirOne skrev:

Alpenretter skrev:

Har aldrig påstått att jag för allas talan, alla har rätt att säga sitt är mitt ledord.

Varför ska man vänta på folks röster om dom inte ens tittar åt bloggen (dvs definitionen ALLA) ?

Dom som nyttjar bloggen ska vara dom som "visar vägen",
om det sen blir en väg du vill ha eller en jag vill ha betyder inget just nu.

Utan det viktiga nu är att kunderna/nyttjarna får säga sitt.


Låt "bloggar majoriteten" bestämma utgången i ett rättvist val.

Om det nu är så få som nyttjar bloggen såsom du påstår, så undrar jag varför det blev en sån himla storm när ändringarna kom egentligen.. roll

Vart har jag nämnt FÅ nyttjare?

Det jag pratar om är dom som är intresserade av bloggen och dom som inte ens går in på bloggen.
Varför ska man vänta på "soffliggarnas" röster, det gör man ju inte ens i vanliga riksdagsval mm

Stormen är ju ett tecken på att "saken berör" gorgarna.

Det du skrev tidigare tolkade jag som att du menade att det ändå var så få som nyttjade bloggen..
Risken är väl att eftersläntrarna som i efterhand kommer på att de ville vara med i omröstningen, i sin tur skapar ett nytt kaos, vilket gör första röstningen tveksam.

Samtidigt förstår inte jag hur en ändrad riktning för bloggen kan skapa en sån stor explosion i händelser. Herregud, den finns ju fortfarande kvar. Man behöver förmodligen inte skriva "bara" bilrelaterat (så länge ingen slår mig på fingrarna tänker inte jag göra det i alla fall) - så vad är egentligen problemet..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

AirOne skrev:

Alpenretter skrev:

AirOne skrev:

Om det nu är så få som nyttjar bloggen såsom du påstår, så undrar jag varför det blev en sån himla storm när ändringarna kom egentligen.. roll

Vart har jag nämnt FÅ nyttjare?

Det jag pratar om är dom som är intresserade av bloggen och dom som inte ens går in på bloggen.
Varför ska man vänta på "soffliggarnas" röster, det gör man ju inte ens i vanliga riksdagsval mm

Stormen är ju ett tecken på att "saken berör" gorgarna.

Det du skrev tidigare tolkade jag som att du menade att det ändå var så få som nyttjade bloggen..
Risken är väl att eftersläntrarna som i efterhand kommer på att de ville vara med i omröstningen, i sin tur skapar ett nytt kaos, vilket gör första röstningen tveksam.

Samtidigt förstår inte jag hur en ändrad riktning för bloggen kan skapa en sån stor explosion i händelser. Herregud, den finns ju fortfarande kvar. Man behöver förmodligen inte skriva "bara" bilrelaterat (så länge ingen slår mig på fingrarna tänker inte jag göra det i alla fall) - så vad är egentligen problemet..?

Så alla som ångrar sig efter riksdagsvalet måste få sin vilja igenom ?

Bloggen har gått från en FRI blogg till fordonsblogg, garaget är ett fordonsinriktat medium enl reglerna.
Jag vill kunna skriva om mina fordon, min politik, minavsaknad av religion mm mm
Min reaktion bygger på det faktum att jag kan inte blogga med restriktioner,
jag känner mig som en "mental fånge" då...

Hamilton
15 december 2010 · 8 865 Inlägg

Vi leker lite med tanken om att det startas en omröstning där alla som valt sida om bloggen är med och utfallet blir att majoriteten inte vill ha bloggen kvar.
Vad hände då med dina "rättigheter om att kunden alltid har rätt" och du inte får blogga om religion och politik?


En helt ovetenskaplig undesökning av dom 9 första sidorna i tråden visar att 13st vill ha bloggen kvar och 23 vill ha bort den 5st ger inget direkt Ja eller Nej.

Mvh
Hamilton

Senast redigerat av Hamilton (15 december 2010)

Fotograf på tierpidag.se
Sharky
15 december 2010 · 10 287 Inlägg

Du får ursäkta Mika, jag hyllar och försöker alltid följa det som ibland kallas för Voltaires princip "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem" - men detta är ett internetforum där sidans innehåll bestäms av dess ägare.
Jag respekterar alla som gör ett ärligt försök att bete sig här på forumet men skriver dom om saker som forumets ägare har bestämt inte hör hemma här så åker man ut förr eller senare. (Observera att detta inte är något förtäckt hot utan en ren reflektion )

Jag lägger mig som sagt var inte i debatten om blogg överhuvudtaget men jag modererar detta forum. Om man som användare inte beter sig efter tillsägelse så blir ni varnade - tex av mig.

Att man i samband med att man lägger fram sina åsikter i denna tråd påpekar att det kommer att gå si eller så för Gorg är helt ok men att börja bygga någon slags politik av sin åsikt hör inte hemma i alla fall i denna tråd.

Lägg fram era åsikter i denna tråd, motivera dom gärna men desto mera någon tjatar om sin åsikt, bygger pamfletter av den, påpekar hur dumma vi är eller hackar på reglerna etc desto mindre latitud kommer att finnas kvar innan vi modererar i tråden eller varnar användare.

Och nej, det är inte ni användare som bestämmer vad som skall avhandlas i denna tråd, det är vi moderatorer. Vilka åsikter ni än har (inom lagens gränser och inom tja..."allmänt hyfs") så respekterar jag dom och har ingen liten svart bok där jag skriver ner sådana som jag skall jävlas med senare. Jag modererar så neutralt som bara möjligt.

Så åter igen: Lägg fram era åsikter, motivera gärna - det är bara bra och ökar förståelsen, men ge er där och låt nästa göra sin röst hörd.

Mika, det jag har skrivit i detta inlägg är inte specifikt riktat mot dig utan är tämligen allmän reflektion.

Göran
Moderator


Alpenretter skrev:
Men är du helt riktig människa, klart vi är kunder ! hmm

Utan oss användare, inga reklamintäkter från företagen, inget g.org !

G.orgs existens bygger på dess användare,
dvs VI är dom som bringar intäkter till sajten via "sponsorerna/reklamföretagen".

Du herr H har ofta påvisat en överlägsen attityd mot dom som är denna sajts fundament, dvs oss.

Försök att förstå nu en gång för alla,
g.orgs existens bygger inte på "er" närvaro utan "vår" likadant som
en butiks överlevnad bygger på kunderna närvaro, inte "hyllplockarens" !

Skärpning nu, sluta med dessa stalinist fasoner !



//Mika som snart surnar till på riktigt...

Senast redigerat av Sharky (15 december 2010)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
15 december 2010 · 311 Inlägg

Hamilton skrev:
Vi leker lite med tanken om att det startas en omröstning där alla som valt sida om bloggen är med och utfallet blir att majoriteten inte vill ha bloggen kvar.
Vad hände då med dina "rättigheter om att kunden alltid har rätt" och du inte får blogga om religion och politik?


En helt ovetenskaplig undesökning av dom 9 första sidorna i tråden visar att 13st vill ha bloggen kvar och 23 vill ha bort den 5st ger inget direkt Ja eller Nej.

Mvh
Hamilton

Skulle det bli så att majoriteten vill ha bort bloggen, ja då är det väl så...

Exemplet med "kunden" var till för att visa att garagets existens bygger på användarnas närvaro/nyttjande, dvs dom genererar inkomster till ägaren och arbetarna.

Det vill säga, begreppet "kund" passar inte in i begreppet demokratiskt val.
Skulle val hållas med "kunder" så skulle det ju bli ett "köpt val", dvs odemokratiskt.

Masterworks
15 december 2010 ·

Alpenretter skrev:

Hamilton skrev:
Vi leker lite med tanken om att det startas en omröstning där alla som valt sida om bloggen är med och utfallet blir att majoriteten inte vill ha bloggen kvar.
Vad hände då med dina "rättigheter om att kunden alltid har rätt" och du inte får blogga om religion och politik?


En helt ovetenskaplig undesökning av dom 9 första sidorna i tråden visar att 13st vill ha bloggen kvar och 23 vill ha bort den 5st ger inget direkt Ja eller Nej.

Mvh
Hamilton

Skulle det bli så att majoriteten vill ha bort bloggen, ja då är det väl så...

Exemplet med "kunden" var till för att visa att garagets existens bygger på användarnas närvaro/nyttjande, dvs dom genererar inkomster till ägaren och arbetarna.

Det vill säga, begreppet "kund" passar inte in i begreppet demokratiskt val.
Skulle val hållas med "kunder" så skulle det ju bli ett "köpt val", dvs odemokratiskt.

Hamilton förstår inte att om vi försvinner så har inte annonsörerna några kunder
att annonsera för och följdaktningen så sjunker företagets lönsamhet och man tar bort
sina annonser från gorg och då kan inte Hamilton moderera längre.

torpis Forummoderator
15 december 2010 · 10 572 Inlägg

Alpenretter skrev:
Det vill säga, begreppet "kund" passar inte in i begreppet demokratiskt val.
Skulle val hållas med "kunder" så skulle det ju bli ett "köpt val", dvs odemokratiskt.

notera nu att detta inte är riktat till enbart Alpenretter utan till alla i diskussionen

Vill man så kan man snurra ihop precis vad som helst och utläsa helt fel innebörd ur det. Borde inte grundinställningen vara att man i alla fall försöker förstå innan man slå mer stora klubban i huvudet.

Det förefaller väl ganska naturligt att försöka tillfredställa de flesta oavsett vad det gäller, det förefaller lika naturligt att extremisterna ute i ändlägena reagerar när falangerna stryps ner.  Någon stans måste man ju försöka förstå och inte bara utgå ifrån att saker sker på jävulskap.

Nu räknade Hamilton rösterna efter att ha blivit kallad CCCP-anhängare och det visade sig vara majoritet för den nya inriktningn av bloggarna.  Så varför då fortsätta klanka ner på karln!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
15 december 2010 · 10 572 Inlägg

Masterworks skrev:
Hamilton förstår inte att om vi försvinner så har inte annonsörerna några kunder
att annonsera för och följdaktningen så sjunker företagets lönsamhet och man tar bort
sina annonser från gorg och då kan inte Hamilton moderera längre.

På samma sätt som Masterworks inte förstår att bloggarna tillkommit på senare tid och inte är en av grundpelarna på garaget.org

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Masterworks
15 december 2010 ·

torpis skrev:

Masterworks skrev:
Hamilton förstår inte att om vi försvinner så har inte annonsörerna några kunder
att annonsera för och följdaktningen så sjunker företagets lönsamhet och man tar bort
sina annonser från gorg och då kan inte Hamilton moderera längre.

På samma sätt som Masterworks inte förstår att bloggarna tillkommit på senare tid och inte är en av grundpelarna på garaget.org

Medlemmarna är grundpelarna min vän!

torpis Forummoderator
15 december 2010 · 10 572 Inlägg

Masterworks skrev:

torpis skrev:

Masterworks skrev:
Hamilton förstår inte att om vi försvinner så har inte annonsörerna några kunder
att annonsera för och följdaktningen så sjunker företagets lönsamhet och man tar bort
sina annonser från gorg och då kan inte Hamilton moderera längre.

På samma sätt som Masterworks inte förstår att bloggarna tillkommit på senare tid och inte är en av grundpelarna på garaget.org

Medlemmarna är grundpelarna min vän!

Självklart är det så.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Sarge
15 december 2010 · 2 337 Inlägg

Jag vill minnas en diskussion för länge sedan som gällde forumet, exakt innehåll minns jag inte och det är inte heller relevant. Där kom det i alla fall fram statistik från administratören hur liten del av sidans användare som faktiskt nyttjade forumet aktivt De flesta visade sig använda de delar som går ut på att titta och rösta på bilar. Det vore intressant att se något liknande gällande bloggen, med bakgrund av denna proteststorm och de domedagsprofetior som uttalats i samband med bloggens transformation. Personligen har jag svårt att tro att en så stor del av sidans snart 140000 användare använder bloggen att det kommer leda till att Garaget.org konkar och tvingas stänga om alla bloggare skulle försvinna.

Masterworks
15 december 2010 ·

torpis skrev:

Masterworks skrev:

torpis skrev:

På samma sätt som Masterworks inte förstår att bloggarna tillkommit på senare tid och inte är en av grundpelarna på garaget.org

Medlemmarna är grundpelarna min vän!

Självklart är det så.

Kanske läge att vara lite ödmjukare och lyssna på oss då?

Att vissa inte vill ha bloggen kvar som den var kan jag förstå, men om man
kollar dom som skriker och jublar så är det kanske inte så många som överhuvudtaget
har skrivit i bloggen tidigare och jag tror ju inte att dom börjar nu?

Men, men, vi får väll se, bloggen är ju grymt intressant just nu (NOT).

Masterworks
15 december 2010 ·

Sarge skrev:
Jag vill minnas en diskussion för länge sedan som gällde forumet, exakt innehåll minns jag inte och det är inte heller relevant. Där kom det i alla fall fram statistik från administratören hur liten del av sidans användare som faktiskt nyttjade forumet aktivt De flesta visade sig använda de delar som går ut på att titta och rösta på bilar. Det vore intressant att se något liknande gällande bloggen, med bakgrund av denna proteststorm och de domedagsprofetior som uttalats i samband med bloggens transformation. Personligen har jag svårt att tro att en så stor del av sidans snart 140000 användare använder bloggen att det kommer leda till att Garaget.org konkar och tvingas stänga om alla bloggare skulle försvinna.

Det är inte 140.000 användare här, det är så många reggade konton...

torpis Forummoderator
15 december 2010 · 10 572 Inlägg

Masterworks skrev:
Kanske läge att vara lite ödmjukare och lyssna på oss då?

Är inte jag med i oss?  eller menar du oss som i de som bloggar? blir jag i så fall oss om jag börjar blogga?  (Har förövrigt klurat på att blogga om fordonsrelaterade saker, exempelvis snöröjningen.)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang